Keuze stress met de aanschaf van een vliegendeken...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

irisdepony

Keuze stress met de aanschaf van een vliegendeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 16:57

Ik zag bij Ej dat er verschillende al in de aanbieding waren, dus wil nu alvast mijn slag slaan =:)

Ik heb de afgelopen jaren van alles al geprobeerd en eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet doen dit jaar.
Ik heb dure vliegendekens gehad die na 1 week al in stukken lag, maar ook wel eens goedkope die er iets langer heel opbleven.
Wat is jullie ervaring ?
Heb ik gewoon pech gehad met mijn Bucas ( zebra) deken of geluk gehad met de goedkopere van het huis merk.

Ik tijfel tussen deze van Bucas en die andere van Eppljeck.
Allebei met een korting !!! :P :P :P

https://www.ej.nl/vliegendeken-bucas-fr ... orId=10139

https://www.ej.nl/vliegendeken-epplejec ... orId=10192

Anoniem

Re: Keuze stress met de aanschaf van een vliegendeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:43

Dit zijn beide geen sterke dekens. Wil je een sterke dan zou ik kijken naar de Bucas Buzz of series of de Amigo bug buster. En als je 1 wil die echt heel erg sterk is de rambo.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:57

Hier de enige deken die niet zomaar kapot ging is de Rambo Protector. Is de sterkste vliegendeken op de markt die ik heb kunnen vinden.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:59

Ik heb ook de Rambo Protector. Top deken!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:03

Al z’n geld waard de Rambo inderdaad. Gaat hier al 4 seizoenen mee en is nog helemaal goed in een speelse ruinen kudde.

De oudere vallen wel wat ruim, weet niet hoe de nieuwe versies zijn qua pasvorm.
Laatst bijgewerkt door Capriootje op 23-04-22 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:03

Ik heb een hele sterke van Harry's Horse, had m vermaakt boven aan de hals omdat mijn paard die oortjes niet zo leuk vond. Met dat stukje stof zitten spelen en geprobeerd kapot te scheuren, das niet gelukt! Kreeg m niet stuk!

Echter voordat ik m kon gaan gebruiken overleed mijn paard :( heb m dus nog nieuw (zonder oortjes) liggen. Maat 195
Afbeelding

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 09:06

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:13

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:21

irisdepony schreef:
Bielsje schreef:

Jeetje wat een dure !

Ik neem aan dat je deze bedoeld ?

https://www.ej.nl/vliegendeken-horsewar ... orId=10075

Is het dan hardere stof ?

Ja er is een soort ijzerdraad door verweven. waardoor die zo sterk is. Gaat niet zomaar kapot. Dan moet er wel wat krachten op komen. Maar dan zouden alle andere vliegendekens al aan stukjes zijn geweest.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 09:46

Schuurt dat niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:10

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:12

irisdepony schreef:
Bielsje schreef:

Jeetje wat een dure !

Ik neem aan dat je deze bedoeld ?

https://www.ej.nl/vliegendeken-horsewar ... orId=10075

Is het dan hardere stof ?

Klopt, ik trof gelukkig een leuke aanbieding *\o/*

Als ze er al een soort van gat in trekken dan blijft de stof wel intact en dat kun je dan weer met wat heen en weer bewegen helemaal netjes krijgen. Ik heb hem 3 jaar op en aan die van mij is niets te zien maar ik zag wat filmpjes, gok op hun FB!

Tip: dochorse of ruitersporthoeve

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 19:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:10

Je zoekt toch iets sterks? Dat is die deken absoluut niet. Ik zou pasvorm, comfort en duurzaamheid belangrijker vinden dan een leuk printje.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:13

irisdepony schreef:
Schuurt dat niet ?

nee zit een coating omheen die gewoon glad is. en op kritische plekken zoals de borst zit een nylon voering.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 21:49

Spenk schreef:
Je zoekt toch iets sterks? Dat is die deken absoluut niet. Ik zou pasvorm, comfort en duurzaamheid belangrijker vinden dan een leuk printje.

nee, zeker niet!
maar vond 'm grappig.

Ik ga wel even kijken bij Eppeljeck.
Eens voelen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:19

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 23:04

De enige vliegendeken die hier de speelse ruinenkudde overleeft is de Rambo protector . en daarna de Rambo eczeem hoodie maar die is warmer en beduidend minder sterk dan de Protector.
Die amigo hierboven is 600D ripstop. dat betekent dat hij niet snel doorscheurt als er een gat in zit. niet dat er niet makkelijk gaten in komen! 600D is weinig als er paardentanden in komen te staan. maar een stuk meer dan die EJ flutdingen.

De EJ flutdingen zijn alleen geschikt voor paarden die elkaar met rust laten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 01:44

We hebben verschillende geprobeerd en liggen. Ik vind ze snel te zwaar of te warm ondanks dat ze beweren uv werend te zijn.

Voor mn oude merrie had ik een zebra deken met lycra inzet bij schoft/hals overgang en dat was ideaal. Zomer 2020 me suf gezocht naar een nieuwe en kon niks in haar maat vinden, behalve deze; https://www.ej.nl/vliegendeken-epplejec ... orId=10112

Heb er toen 2 besteld. Zij had hem vorig jaar, dus 2e zomer kapot en haar zoon houdt hem heel. En ze lopen 24/7 samen.

Mn andere ruin maakte de dekens ook stuk. Gewone niet, vliegendekens wel. Ook van alles geprobeerd toen.

Voor mn shet had ik NIKA voor de 2e keer en alleen klein gaatje in. Scheurt niet door, maar vind de stof te zwaar.
Dochter/zus heeft die ook nog even en is heel.

Ik vind pasvorm wel belangrijk, maar koop nu liever een dunnere, dan maar elk jaar een nieuwe.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 05:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 05:36

Helemaal mee eens superpony. Mijn stalgenoten hebben de vliegendeken van Rambo en de paarden komen daar regelmatig bezweet onder vandaan. Amigo vind ik ook te dik.

Ik heb zelf de Mio fly rug. Ondanks dat het een dunne, totaal niet sterke deken is, gaat hij wel al het 3e jaar in. En mijn ruin speelt graag de hele dag door dus de deken krijgt genoeg te verduren. Eén van de weinige dekens waar de hals lang genoeg is.

https://www.ruitersporthoeve.nl/webshop ... -hals.html

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 06:47

Hier kopen we bijna elk jaar een nieuwe van eigen merk EJ , prima dekens voor 1 of 2 zomers.
Wij hebben de ruinen ook bij elkaar staan en dat gaat soms ook niet echt zachtzinnig.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:31

Ik heb laatst deze besteld
https://www.ej.nl/vliegendeken-epplejec ... _2388.html
Positief verrast over hoe stevig die aanvoelt, meestal koop ik dekend voor 1 of max 2 seizoen, gewoon simpele. Maar deze was in de aanbieding. Voor dragen kan ik nog niks zeggen, hij hangt nog in de kast maar hij lijk in ieder geval heel stevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:51

Tarico schreef:
Helemaal mee eens superpony. Mijn stalgenoten hebben de vliegendeken van Rambo en de paarden komen daar regelmatig bezweet onder vandaan. Amigo vind ik ook te dik.

Ik heb zelf de Mio fly rug. Ondanks dat het een dunne, totaal niet sterke deken is, gaat hij wel al het 3e jaar in. En mijn ruin speelt graag de hele dag door dus de deken krijgt genoeg te verduren. Eén van de weinige dekens waar de hals lang genoeg is.

https://www.ruitersporthoeve.nl/webshop ... -hals.html

Jij doelt dan denk ik op de ripstop dekens? Ja die zijn iete warmer maar dat zijn eczeemdekens. De vliegendekens van rambo en amigo zijn niet warmer dan jouw mio. Het ene paard zweet sneller dan de andere. Ik heb een amigo bug buster gewoon vliegendeken dus geen eczeem deken en daar zweten ze nooit onder. Onder de rambo vliegendeken ook niet. De eczeemdekens wel ja. Maar als je paard schuurt is het kiezen tussen 2 kwaden.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:05

Welke mij heel erg verrast heeft is de amigo aussie allrounder vliegendeken. Is een soort “light” eczeemdeken maar dan van katoenen stof zonder gaatjes en niet van die harde netstof. Mijn (zwarte) paard blijft er koeler onder dan zonder deken of met de rambo vliegendekens.
2 andere soorten vliegendekens waren zo stuk in de ruinengroep en deze gaat zn 3de jaar ongeschonden in
Laatst bijgewerkt door Zuidpool29 op 25-04-22 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt