Hulp aub! Plekken op zadel

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Hulp aub! Plekken op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 10:54

Ik heb een nieuwe albion zadel zwart

Ik wou hem net onderhouden en gebruikte eerst BR leather cleaner en dat was prima daarna de BR leather conditioner en nu zijn er overal plekken op!! Ik krijg ze er ook niet meer af. Ben zowat tilt aant slaan.

Ik heb geen ledersoort Waarop het niet gebruikt mag worden en ik heb de handleiding gevolgd..

Spray regelmatig over het leder, wrijf in laat drogen en boen op..
Ma het is een soort van gel dus gelijk matig zijn gewoon “kwakjes”.. toen ik het wou insmeren waren die plekken er en ik krijg ze niet meer af!

Ook warm water helpt niet dan wordt het blauw… natuurlijk is het paasmaandag en kan ik nergens terecht ..

Weet 1 van jullie wat ik kan doen?
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amado
Berichten: 1375
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Hulp aub! Plekken op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:56

Vochtig doekje erover? Geen idee hoor, dit is de reden waarom ik nooit van die zeep en conditioner gebruik

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:57

Oh! Ik had dit ook bij het dure frusio zadel. Ik dacht dat het kwam door ons gezweet en dan vuil wat erop blijft zitten. Beetje hetzelfde als wat er op je vingers zit na het aaien van een paard.
Maaaarrr... als je het eraf haalt dan wordt het zadel inderdaad blauwig. Dus ik heb het er ook nooit helemaal af durven halen. Bij mij zat het op de zweetbladen.

Oh en ik gebruikte soms zadelzeep, maar wel pas sinds die plekken. En ik gebruikte olie.

Anoniem

Re: Hulp aub! Plekken op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:18

Stond er niet eerst testen op een stukje leer buiten zicht? Soms kan je leer er niet tegen helaas... Ik heb dit ook eens gehad is nooit meer er gegaan helaas...

Laurie

Berichten: 4498
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:33

Oh neee ik voel je paniek -O- Ik heb recent iets vergelijkbaars gehad met een nieuw zadel en de balsem van het zadelmerk zelf, er kwamen na het poetsen echt een soort blaren op. Ik kreeg het er met zadelzeep niet uit. Het bleek uiteindelijk gewoon een teveel aan balsem te zijn en dan blijft dat op het leer liggen. Ik kon het heel voorzichtig wegwrijven met m’n vingers en een poetshandschoen (zo’n zachte van schapenwol). Hoop dat dat bij jou ook helpt!

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Hulp aub! Plekken op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:01

Voor nu is er niet zo veel wat je er aan kunt doen denk ik. Laten drogen aan de lucht en morgen aankijken en de dealer bellen. Dit hoort niet!

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 16:39

Ik heb vanalles geprobeerd het eruit te krijgen, (terug met leder reiniger, met warm water, laten drogen opwrijven... niets) dat zou toch niet mogen?? ik heb het eerder al gebruikt gehad op hoofdstellen en nooit problemen gehad.

ik ga proberen morgen naar een lederbewerker te gaan misschien dat die weten wat nog gedaan kan worden

AnnedB
Berichten: 290
Geregistreerd: 12-08-20

Re: Hulp aub! Plekken op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:42

Heb je je zadel in de zon gehouden tijdens het schoonmaken? Het lijkt haast alsof de gel/olie er ingebrand is.

Lizz

Berichten: 8908
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:46

AnnedB schreef:
Heb je je zadel in de zon gehouden tijdens het schoonmaken? Het lijkt haast alsof de gel/olie er ingebrand is.

Dit is ook hetzelfde wat ik dacht.
Heb je in de zon eerst overal het spul er op gedaan en hierna de plekjes gaan uitwrijven?
Want dan vermoed ik dat de gel als vergrootglas heeft gewerkt en het er in gebrand is.

Nielojram

Berichten: 7991
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:47

Er staat bij de beschrijving dat je het niet mag gebruiken op anilineleder, heb je enig idee of dat het leersoort is?
Het lijkt wel alsof het onder de coating is gekomen.

Simbaa
Berichten: 3970
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:13

Dit is echt k*t spul!! Ik heb precies hetzelfde gehad op de zitting van mijn Prestige zadel door dit spul.
Een heel grote donkere vlek, die amper weg te krijgen was. Heb heel vaak met een vochtige doek er over heen gewreven om het een soort uit te spreiden. Ik had het zadel net nieuw…
Uiteindelijk is het door het rijden veel minder geworden, maar als je goed kijkt zie je het nog steeds.

Edit: ik gebruikte trouwens Leather combo ipv conditioner, maar het effect was een zelfde soort vlek.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 18:51

even antwoorden:

het is geen anilineleder.
heb hem niet in de zon gereinigd, heb hem in de zon gezet voor duidelijke foto's te maken.

Ben vandaag naar de lederwerker geweest, die zei ook lijkt alsof het ingebrand is, en het zou niet met die kracht zo een "gel kwakjes" mogen spuiten, en hij vond het ruiken naar alcoholgel.... hij ging proberen of hij het eruit kreeg.

Ik heb de klacht bij Agradi voorgelegd met foto's en zij zouden op hun beurt BR contacteren..

of er iets van komt weet ik niet, maar ben er écht niet goed van

Capriootje

Berichten: 6825
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hulp aub! Plekken op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:56

Jeetje wat ontzettend balen! Snap helemaal dat je er goed ziek van bent. Hopelijk kan het nog opgelost worden.

Heb je de spray direct op het zadel gespoten of eerst op een doek en daarna op het zadel?

Boras
Berichten: 10063
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:19

Haf_Woezel schreef:
even antwoorden:

het is geen anilineleder.
heb hem niet in de zon gereinigd, heb hem in de zon gezet voor duidelijke foto's te maken.

Ben vandaag naar de lederwerker geweest, die zei ook lijkt alsof het ingebrand is, en het zou niet met die kracht zo een "gel kwakjes" mogen spuiten, en hij vond het ruiken naar alcoholgel.... hij ging proberen of hij het eruit kreeg.

Ik heb de klacht bij Agradi voorgelegd met foto's en zij zouden op hun beurt BR contacteren..

of er iets van komt weet ik niet, maar ben er écht niet goed van


Ik duim voor je, natuurlijk ben je hier goed ziek van.

Maar het zadel bij iemand in behandeling geven terwijl je bij Agradi/BR een klacht indient lijkt me onverstandig.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 09:08

update: gaat er NIET uit!

klacht zou door agradi doorgegeven zijn aan BR, maar ik verwacht er niet veel van, ze hadden het nog nooit gehoord, ik vertelde dat er toch mensen dit gehad hadden "op bokt gelezen" werden ze me toch een beetje chagrijnig , klonk althans zo

"als ze het niet doorgeven is het geen officiële klacht" .... wil in mijn ogen niet zeggen dat het dus nog niet is voorgevallen!


enfin, het is iets minder maar nog steeds duidelijk zichtbaar, en ben er nog altijd niet goed van, Geen BR meer voor mij.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 09:11

Boras schreef:
Haf_Woezel schreef:
even antwoorden:

het is geen anilineleder.
heb hem niet in de zon gereinigd, heb hem in de zon gezet voor duidelijke foto's te maken.

Ben vandaag naar de lederwerker geweest, die zei ook lijkt alsof het ingebrand is, en het zou niet met die kracht zo een "gel kwakjes" mogen spuiten, en hij vond het ruiken naar alcoholgel.... hij ging proberen of hij het eruit kreeg.

Ik heb de klacht bij Agradi voorgelegd met foto's en zij zouden op hun beurt BR contacteren..

of er iets van komt weet ik niet, maar ben er écht niet goed van


Ik duim voor je, natuurlijk ben je hier goed ziek van.

Maar het zadel bij iemand in behandeling geven terwijl je bij Agradi/BR een klacht indient lijkt me onverstandig.


en waarom? als ze er geen moeite voor zouden willen doe heb ik het product wel de tijd geven om mogelijk nog meer schade aan het leder toe te brengen, en gehaast zijn ze over de klacht ook helemaal niet. Ik snap je redenering wel ergens maar waarschijnlijk zijn we maanden verder als ik er al uberhaupt iets van ga terughoren, en wat gaan ze doen? Een nieuwe fles geven? die mogen ze van mij rechtstreeks de vuilbak in kieperen! Rotzooi zei de lederbewerker, veel te straf spul voor kwaliteits leder, en bovendien veel te dik van substantie en te hard verdeeld door de bus... dat zijn al 3 no go's.

Maarja gedane zaken nemen geen keer. Lessen geleerd.

Simbaa
Berichten: 3970
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Hulp aub! Plekken op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:14

Waarom contact je BR zelf niet even?

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:14

Kan je je verzekering niet bellen? Toen hier een hond tegen de TV knalde en vol barsten zat is hij netjes vergoed dus waarom hiermee niet? Het is denk ik in ieder geval het telefoontje waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:15

Maar van de andere kant bekenen waarom ga je niet terug naar je zadelmaker waar je het zadel nieuw van gekocht hebt? Ik heb ook een zadel gehad een nieuwe engelse, ideal, en dat leer was niet goed achteraf. Misschien dat je daar nog wat mee kan?

Br zal waarschijnlijk zeggen dat je niet goed de beschrijving gevolgd hebt. Dat je het eerst op een onopvallend stukje moet testen.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 12:06

Sas_Mon schreef:
Kan je je verzekering niet bellen? Toen hier een hond tegen de TV knalde en vol barsten zat is hij netjes vergoed dus waarom hiermee niet? Het is denk ik in ieder geval het telefoontje waard.


dat is een goede! daar heb ik nog niet aan gedacht, ga ik dus zeker doen!

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 12:07

Spenk schreef:
Maar van de andere kant bekenen waarom ga je niet terug naar je zadelmaker waar je het zadel nieuw van gekocht hebt? Ik heb ook een zadel gehad een nieuwe engelse, ideal, en dat leer was niet goed achteraf. Misschien dat je daar nog wat mee kan?

Br zal waarschijnlijk zeggen dat je niet goed de beschrijving gevolgd hebt. Dat je het eerst op een onopvallend stukje moet testen.



ik denk niet dat zij wat kunnen doen, ze hebben me een zadel in goede staat afgeleverd, het is mijn "schuld" dat ik dit product gekozen heb, ik denk niet dat ik wat kan doen, kan altijd even bellen natuurlijk.

Hannanas
Berichten: 13166
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hulp aub! Plekken op zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:47

Tenzij het looiproces van het leer voor je zadel niet goed is gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:52

Haf_Woezel schreef:
Sas_Mon schreef:
Kan je je verzekering niet bellen? Toen hier een hond tegen de TV knalde en vol barsten zat is hij netjes vergoed dus waarom hiermee niet? Het is denk ik in ieder geval het telefoontje waard.


dat is een goede! daar heb ik nog niet aan gedacht, ga ik dus zeker doen!

Dat kan alleen als je je zadel thuis bewaard! En dat het ook binnenshuis gebeurt is of als je een uitgebreide buitenshuisdekking hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:53

Hannanas schreef:
Tenzij het looiproces van het leer voor je zadel niet goed is gegaan?

Precies dan was dit misschien met elk product wel gebeurd.

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 09:04

update:

Agradi en BR doen er juist niets! aan. Geen geste, niets! het zal wel bij mij fout gegaan zijn en ze hadden "nog nooit eerder deze klacht gehad"... hier bewijst anders, maar is niet officieel volgens hun.

mijn lederprofessional kan aantonen dat er niets fout is met het leder en dat het product gewoon niet goed was, maar daar willen ze niets van weten...


nou geweldig toch -O- -O- -O- -O- -O- -O-