Prolite pad onder barebackpad?

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Louise_vd5r

Berichten: 218
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Prolite pad onder barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 11:10

Hallo iedereen!!

Sinds een tijdje rij ik graag wat zonder zadel. Mijn paard wordt 18 en heeft een redelijk scherpe rug en schoft en ik zit ook niet erg vast. Nu kan ik tweedehands een FRA Jeany bbp overnemen voor een mooie prijs, maar deze lijkt mij niet erg dik. Ik heb ook niet gelijk zin om heel veel geld uit te geven voor bijvoorbeeld de Dardo.
Nu vraag ik mij af of ik mijn Prolite pad (die ik normaal onder mijn zadel gebruik) onder de Jeany zou kunnen leggen als extra dikte en of deze zou blijven liggen?
Mensen die ervaring hebben met een extra pad/bontje onder een barebackpad?

Bedankt!

Capriootje

Berichten: 6825
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:59

Een losse pad blijft niet fijn liggen denk ik. Zal snel gaan schuiven. Wij hebben een schapen dekje onder de pad, zo blijft de pad ook mooi schoon.

Dus een zadelvormig dekje met de boven/binnen kant wol gevoerd voor de rug en wat extra zit comfort. Misschien kan je die goedkoper tweedehands oid vinden. Nieuw zijn ze ook vrij prijzig.

Lizz

Berichten: 8908
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:05

Ik deed dit altijd om dezelfde reden.

Ik had dan een dekje, pad (lemieux prosorb) en bbp (fra dardo). Bleef altijd goed liggen zo. Die fra bbp is vrij stroef van onder.
En door deze combi zat ik veel fijner en voor paard ook fijn als ik fijn zat.

Castellon

Berichten: 1804
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Prolite pad onder barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:47

Ik heb een equestor bbp en wilde graag iets meer verhoging voor en achter iets meer dikte.
Ik rijd met een bontje van imitatieschaap met ruggengraatvrijheid (paar tientjes) eronder en dat maakt echt een groot verschil, het zit heerlijk! Blijft altijd goed liggen en ik zit als een huis.


Het bontje valt zo netjes onder het pad dat je het nauwelijks ziet ook
Afbeelding

Texas02

Berichten: 4962
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Prolite pad onder barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:56

Ik heb vorige week donderdag een bareback pad gekocht, van QHP. Ik had er een dekje van Equito onder gedaan om hem schoon te houden, maar ik had nog steeds last van de rug van mijn paard. Ik had nog een lamsvel bontje liggen, dus ik heb afgelopen zaterdag met Equestrian Stockholm dekje (die zijn dikker dan Equito), lamsvel bontje en QHP bareback pad gereden. Dat ging eigenlijk best goed! Ik weet nu niet of het met Equito + lamsvel ook goed zal gaan, dat moet ik nog uitproberen. Maar ik kan als tip geven om er een lamsvel zadelbontje onder te doen!

Dapnik

Berichten: 3228
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: Prolite pad onder barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:24

Ik gebruik een dikkere prolite onder mijn barebackpad, vind mijn pony ook fijner. En blijft prima liggen.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Prolite pad onder barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:27

Ik doe altijd een pro lite onder een FRA Dardo. Werkt prima, schuift ook helemaal niet.

Louise_vd5r

Berichten: 218
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Re: Prolite pad onder barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 15:37

Bedankt allemaal! BBP is aangekomen en ga hem een van de dagen testen *\o/*