Pumpkinbroes schreef:Eens met wat avalanche zegt.
Op Facebook heb je een groep no-bit sh*t die heel duidelijk en leerzaam met wetenschappelijk onderzoek uitlegt hoe alles nou precies zit qua bitten en bitloze hoofdstellen.
Het is geen anti bit groep wat de titel misschien wel doet vermoeden.
Ik had voorheen mijn bitten ook op 2 rimpels hangen, ik heb nog geleerd dat een bit anders tegen de tanden kan komen, instabieler is of dat het paard de tong over het bit kan gooien.
Alleen werd mijn ene paard steeds vervelender met het bit aannemen, sinds ik zijn bit lager heb gehangen en de sperriem heb weggehaald pakt hij zelf zijn bit weer aan zoals voorheen en gooit hij helemaal zijn tong er niet meer overheen.
Wat ik met dit verhaal wil zeggen, elk paard is anders en blijf zoeken naar wat voor jouw paard werkt.
Ik denk zelf dat dit bit te dik is en dat je met een bus of D trens wel eens verschil kunt merken.
Maar als je paard dit bit fijn vind dan is dat belangrijker dan wat ik achter een schermpje vind.
Ja ik heb een periode met de bustrens gereden (longeerbit). Maar ik merkte niet veel verschil. Hijbwerd er iets hangerig op. Er zit nu uit me hoofd een 14 of 16 mm in. Zowel de water als bustrens