Nieuwe vulling zadel

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xritt

Nieuwe vulling zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-22 20:54

Hoi,

Heeft iemand zijn zadel weleens helemaal opnieuw laten opvullen. Ik heb mijn tweedehands zadels nu 4 jaar. Ik laat hem elk jaar nakijken waar ik hem heb gekocht. Maar eigenlijk nooit een hele nieuwe vulling.
Vorige keer stopte ze er weer wat wol in om het zadel van achteren iets op te vullen. In de auto terug bedacht ik me opeens dat dit toch moet gaan klonteren? Het zadel voelt van onderen redelijk zacht, zonder harde plekken. Maar met mijn 70kilo erop, voelt het vast anders. Ik heb best lang lopen klooien met het vinden van een zadel. Ik ben bang dat met een nieuwe vulling, ik straks weer bij af ben.

Ik woon in Gelderland en wilde van de week countrymill of Kifrahorse eens bellen.
Is iemand bekend net andere zadelmakers die dit doen?

Kidde

Re: Nieuwe vulling zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:19

Volgens mij doet elke zadelmaker dit wel? Maar je hoeft het niet iedere keer helemaal leeg te halen natuurlijk. Hier is het na 10 jaar gebeurd geloof ik, toen was de vulling wel op. Verder wordt het elk jaar gewoon bijgevuld.

snorkel1986

Re: Nieuwe vulling zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:35

Hier ook alleen bij vullen..
Maar voel jij klonten dan... als goed is nieten zou ik zeggen niks aan doen laat al 10 jaar mijn zadel alleen bij vullen / op maat maken weer soms wat uit of wat er in .. of anders verdelen.. maar nog nooit helemaal leeg..

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie