sawka light hand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bibi_2022

sawka light hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 15:28

Ik was eventjes op Insta door mn verhalen aan t gaan toen ik een advertentie kreeg van

*ik heb geprobeerd foto’s te uploaden, maar volgens mij is dat niet gelukt :=. Dus ik zet de link wel neer*.

https://www.agradi.nl/kieffer-light-hand-zilver.htm

Het schijnt goed te zijn voor de communicatie met je paard en is geschikt voor jonge paarden *\o/*.

Nu kost het best wel wat geld, en kon ik er niet veel meningen/reviews over vinden. dus het zal vast niet al lang op de markt zijn. Ik ben benieuwd of sommige bokkers dit dingetje hebben aangeschaft en hoe zij het ervaren hebben :)

EmptyWords

Re: sawka light hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:30

Werkt het niet hetzelfde als een stuk elastiek?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:31

Gewicht van de teugels en gewicht van het bit zijn net zo goed van invloed als hoeveel spanning/druk er op staat. Hoeveel wegen deze dingen dus?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:33

Ben benieuwd of het net zo revolutionair is als ze beweren. In dat geval zou het ideaal zijn voor manegepaarden.

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 08:06

Hi ! Aangezien ik hier geen actief topic over kan vinden;
Heeft iemand de light hands inmiddels gekocht ? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen !

Buerefinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:30

Schopje

Benieuwd naar ervaringen met Sawka light hand

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:31

Ik weet alleen dat er negatieve achterhaalde reacties waren

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:51

Ik heb iets dat er op lijkt ooit gekocht als teugeldruk meter. Een onding..
conclusie was.. ik gebruikte eerder te weinig dan teveel teugeldruk en verder gaf het vooral zwaar gevoel.
Mijn instructrice met een super stille hand heeft het 2 rondjes volgehouden omdat ze de connectie met de mond miste.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:31

SjonnieZ schreef:
Ik heb iets dat er op lijkt ooit gekocht als teugeldruk meter. Een onding..
conclusie was.. ik gebruikte eerder te weinig dan teveel teugeldruk en verder gaf het vooral zwaar gevoel.
Mijn instructrice met een super stille hand heeft het 2 rondjes volgehouden omdat ze de connectie met de mond miste.

Dit heb ik dus ook ergens vernomen. Kan het niet meer vinden.

Het bleek dat het juist negatief gewicht gaf en je connectie verloor ipv behield

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:31

Voor een ruiter met een hele onrustige hand is het waarschijnlijk een oplossing, dan worden de pieken in druk op de mond hopelijk wat gematigd, maar voor alle anderen zie ik alleen maar nadelen.

1. Dressuur gaat uit van minimale hulpen. Je minimale hulpen komen echter nooit aan bij het paard, maar verdwijnen in de de Light hand. Je moet dus juist je hulpen vergroten om hetzelfde signaal over te brengen aan het paard
2. Wanneer hij is uitgerekt, zal er trekkracht opstaan die hem weer terug wil trekken. Als je hem constant in een klein beetje een uitgerekte stand hebt, is er dus continu druk op de mond of de hand. Hoe verder uitgerekt, hoe groter die druk wordt.

Juist die jonge paarden wil je direct leren om op kleine hulpen te reageren en wil je niet met constante druk rijden (alleen verbinding)