Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Bowo schreef:Het lijkt er op dat de singel ook erg dicht achter de elleboog loopt. Heb je een opgezadelde foto? En heb je ook wel eens een anatomische singel geprobeerd?
En het strekken van het voorbeen voor het rijden om de velletjes onde de singel vandaan te trekken?
Pally schreef:Mij is juist geleerd dat het helemaal niet slim is om het voorbeen aan te trekken, omdat je op die manier juist huidplooien tussen de singel en elleboog creeerd.
Lindak1995 schreef:Hoi allen!
Na vele jaren terug op Bokt, zodat ik mijn prangende vraag aan jullie kan stellen
Mijn merrie heeft ontzettend veel last van singelwondjes. Ik heb al vanalles geprobeerd en met mijn rechte neopreensingel ging het een tijdje goed, maar helaas is ze nu ze verhaart weer de sjaak. Welke (betaalbare!!) singel zouden jullie aanraden om dit in de toekomst te voorkomen?
Alvast dank!
Groetjes Linda
[ [url=m/5w6GTx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yJ9q2H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QvTCEb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daphara schreef:Lindak1995 schreef:Hoi allen!
Na vele jaren terug op Bokt, zodat ik mijn prangende vraag aan jullie kan stellen
Mijn merrie heeft ontzettend veel last van singelwondjes. Ik heb al vanalles geprobeerd en met mijn rechte neopreensingel ging het een tijdje goed, maar helaas is ze nu ze verhaart weer de sjaak. Welke (betaalbare!!) singel zouden jullie aanraden om dit in de toekomst te voorkomen?
Alvast dank!
Groetjes Linda
[ [url=m/5w6GTx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yJ9q2H.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QvTCEb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het lijkt mij dat je sowieso al niet het goede model singel hebt voor jouw type paard als je met een rechte singel gereden hebt. Vanwege het buikje van je paard zou ik echt een crescent (halve maan) singel adviseren en dan zeker zijn dat de gespen hoog genoeg komen te liggen om irritatie met de gespen te voorkomen.
Kijk anders eens in dit topic, daar worden heel veel handige tips gegeven voor het uitkiezen van de beste singel voor elk type paard:
[HAR] Toch maar een andere singel??
Bowo schreef:Is dit voor of na het rijden? Ik zie namelijk wel wat meer problemen.
Ik vermoed na het rijden en dat door de dikke buik de singel naar voren is getrokken, waardoor ook het zadel naar voren is geschoven op de schouders, wat er weer voor zorgt dat het zadel naar achteren kantelt.
Indien dit voor het rijden is, begin dan eens met het zadel verder naar achteren leggen.
Het kan zijn dat een 'gewone' anatomische singel genoeg helpt. Beetje lastig uitleggen hoe je die moet gebruiken zonder te weten welke je exact hebt, maar meestal heb je een bredere gebied in het midden van naar voren moet wijzen en uitsparingen voor de ellebogen waar dan natuurlijk de elleboog in moet vallen.
En anders zou een banaansingel misschien kunnen werken.