Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CapeS schreef:Ik heb persoonlijk veel succes gehad met een bloemhackamore, niet heel veel hefboomwerking. Maar toch iets directer dan gewoon sidepull. Misschien dat het wat is ? Ben inderdaad ook geen fan van kaakgekruist ivm de release.
Pumpkinbroes schreef:CapeS schreef:Ik heb persoonlijk veel succes gehad met een bloemhackamore, niet heel veel hefboomwerking. Maar toch iets directer dan gewoon sidepull. Misschien dat het wat is ? Ben inderdaad ook geen fan van kaakgekruist ivm de release.
Oh ik wist niet dat je met een bloemhack ook met een contactteugel mocht rijden.
Mijn paard reageert heel goed op een normale hackamore, maar ik wissel graag af tussen bit en bitloos en wil niet steeds hoeven wisselen van rijstijl zeg maar.
Amado schreef:Wellicht het hoofdstel van Nalanta? Weinig hefboomwerking, maar net iets meer dan sidepull
Pumpkinbroes schreef:Amado schreef:Wellicht het hoofdstel van Nalanta? Weinig hefboomwerking, maar net iets meer dan sidepull
Dit hoofdstel ga ik onthouden mocht de wielhackamore niet bij ons passen.
Aan iedereen die gereageerd heeft, bedankt voor het meedenken.
Mocht iemand nog iets weten schrijf maar op hoor, er zijn zoveel keuzes en dingen die ik nog niet weet.
CapeS schreef:office schreef:Ik heb de fra lami quick release in een Engels hoofdstel heel tevreden .
Die heb ik ook gehad maar was naar mijn gevoel heel beweeglijk omdat er door die sterke release (veer) gewoon niks meer contact had? Hoe heb jij het ervaren?
Pumpkinbroes schreef:Amado schreef:Wellicht het hoofdstel van Nalanta? Weinig hefboomwerking, maar net iets meer dan sidepull
Dit hoofdstel ga ik onthouden mocht de wielhackamore niet bij ons passen.
Aan iedereen die gereageerd heeft, bedankt voor het meedenken.
Mocht iemand nog iets weten schrijf maar op hoor, er zijn zoveel keuzes en dingen die ik nog niet weet.
Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Cabelona en 8 bezoekers