Flexibele beugels voor kniepijn

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hmetwn

Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-17
Woonplaats: the nether

Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 00:14

Hallo bokt, al een paar topics gelezen maar ik kom er nog niet uit.

Ik ben een aantal jaar geleden gevallen, knie pijnlijk, blessure. Je weet wel.
Nu heb ik als ik een tijd aan het rijden ben, last van die ene knie. laatst liep ik een half uur slecht na het rijden. 2 jaar geleden negeerde ik de pijn en reed ik door, waardoor ik met een blessure thuis zat. Niet echt fijn.

Welke beugels raden jullie aan die de pijn echt verlichten kunnen? Binnenkort ga ik trouwens sowieso mijn knie na laten kijken hoor!

Ik heb simpele eisen:
-Niet duur (geen sprenger, heb geen geldboom in de tuin)
-Goed flexibel, moet echt helpen kunnen met mijn knie probleem.

Ik weet niet zo of ik wel licht gewicht beugels wil, wat de meesten toch wel zijn... ik neig iets meer naar de haast niet lichtere of gewoon normaal gewicht beugels. De compositi reflex twijfel ik dus echt over, al weet ik dat heel veel mensen er super enthousiast over zijn, maar weet ook niet of die tellen als ECHT lichte beugels...

Ja, door de bomen het bos niet meer kunnen zien verhaal... Wie kan mij helpen |o

Marie111
Berichten: 4715
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:20

Over dure Sprenger beugels.

Wat is je gezondheid je waard?

Tweedehands wellicht optie?

Geld vragen voor je verjaardag?

Het was voor mij ook even slikken toen ik zo goed als nieuwe Bow balance beugels ging aanschaffen.
Maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Eindelijk zonder zere knieën kunnen paardrijden.

hmetwn

Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-17
Woonplaats: the nether

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 00:34

Marie111 schreef:
Over dure Sprenger beugels.

Wat is je gezondheid je waard?

Tweedehands wellicht optie?

Geld vragen voor je verjaardag?

Het was voor mij ook even slikken toen ik zo goed als nieuwe Bow balance beugels ging aanschaffen.
Maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Eindelijk zonder zere knieën kunnen paardrijden.


Voor nu, tijdelijk, zijn dure beugels geen optie. Eventueel over een tijdje wel wanneer ik geld over heb. nu is het belangrijk dat ik iets van verlichting heb voor mijn knie, en het liefst zo snel mogelijk ook.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:43

hmetwn schreef:
Marie111 schreef:
Over dure Sprenger beugels.

Wat is je gezondheid je waard?

Tweedehands wellicht optie?

Geld vragen voor je verjaardag?

Het was voor mij ook even slikken toen ik zo goed als nieuwe Bow balance beugels ging aanschaffen.
Maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Eindelijk zonder zere knieën kunnen paardrijden.


Voor nu, tijdelijk, zijn dure beugels geen optie. Eventueel over een tijdje wel wanneer ik geld over heb. nu is het belangrijk dat ik iets van verlichting heb voor mijn knie, en het liefst zo snel mogelijk ook.


Ik heb 1 paar sprenger en 1 paar van pagony. Die laatste waren 40 euro. Die zijn wel iets minder dan sprenger ook omdat het voetbed minder breed is. Maar ik heb door zulke beugels wel altijd minder last van mijn knieën.

DuoPenotti

Berichten: 31750
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:56

Wat wil je maximaal uitgeven dan? Dat helpt met zoeken.
Ik heb mijn Sprengers ook 2e hands gekocht.

Pumpkins

Berichten: 3162
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:05

Hier ook sprengerbeugels en ben er erg tevreden over. Heb een nieuwe set en een tweedehands set. Maar eigenlijk zit ik vrij snel door, dan heb je ook geen druk op je knieën.

miccamaaike

Berichten: 8703
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:06


hmetwn

Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-17
Woonplaats: the nether

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 13:13

Ik kan geen dure beugels, dit heb ik al gezegd. Ik weet dat iedereen super enthousiast zijn over sprenger maar ik heb het geld er niet voor. Ik wil max 60 euro uitgeven. Tweedehands gaat ook niet lukken. Heb al gekeken. Dus als iemand beugels weet die wel aan mijn eisen voldoen, let me know.

miccamaaike

Berichten: 8703
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:15

Dan zou ik kijken naar die van Pagony of Harry's horse bijvoorbeeld. Als je die morgen bij Divoza haalt heb je ook nog eens korting.

CalipsoLover

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:16

Hier (helaas) toch ook de Sprenger voor mijn enkel. Heb overstrekte knieën en ooit ligamenten in m'n enkel gescheurd. Ik heb ze kunnen kopen met 30% korting op Hypostore. Die geven regelmatig kortingen, tweedehands kan je ze soms ook vinden! Ze zijn het wel echt waard om eventueel even voor te sparen.

SUSANNEx

Berichten: 853
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:21


mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:37

Ow...Ai ai ik heb sprengers én pijn in mijn knie. Ik heb ooit eens gereden op een zadel met hele dikke wrongen en had niet in de gaten dat ik mijn knie verkeerd gebruikte, tot hij stuk was natuurlijk.
Maar er zijn toch ook beugels met vering van GPG , elastostep, safestyle shock asorbers. Het ziet er allemaal niet zo modern uit, maar volgens mij werkt het wel heel goed.
Laatst bijgewerkt door mrie op 22-03-22 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25902
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:38

Heb je zulke beugels al eens uit kunnen proberen bij iemand? Want hier werkte het helemaal niet, sterker nog, de pijn werd erger. Dan zou het erg zonde zijn.
Ik was dus erg blij dat ik ze eerst geprobeerd heb.

siskeh
Berichten: 8686
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:40

Weet je zeker dat deze beugels werken voor jou?
Veel mensen(waaronder ikzelf) hebben juist baat bij gedraaide beugels, (en dan weer nét niet de safe-style beugels)
Gedraaide beugels zijn ook niet super veel te vinden, maar budgetvriendelijker dan sprengers(die heb ik ook geprobeerd, maakte voor mij persoonlijk niets uit)

Daarnaast heeft bij mij oefentherapie ook enorm veel geholpen. Ik heb altijd wel pijn gehad tijdens het rijden, maar door een stomme "misstap" met rijden 1,5 jaar lang last van mijn knie gehad, en toen ook vrijwel niet gereden.
Als ik weer "gewone" beugels gebruik merk ik direct verschil.

FriesWytske
Berichten: 9933
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:42

Ik heb de compositi reflex. En kan je zeggen dat het mij echt heeft geholpen bij mijn pijn aan de knie.

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:43

Idd de Compositi Reflex, super beugels.
Schokdempend, breed voetbed met goed grip.
En kosten ook nog eens niet de hele wereld (rond de € 40)

Pumpkins

Berichten: 3162
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:49

Gpg's tweedehands passen wel binnen je budget. Die zijn nieuw iets van 100 euro.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:50

Die zien er zeker ook intressant uit..

hmetwn

Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-17
Woonplaats: the nether

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 14:09

FriesWytske schreef:
Ik heb de compositi reflex. En kan je zeggen dat het mij echt heeft geholpen bij mijn pijn aan de knie.


En hoe licht zijn die beugels nou eigenlijk? Ik heb gehoord dat ze wel mee vallen maar omdat ik ze niet heb weet ik dit niet. Ik ben nou eenmaal normale beugels gewend.

Afspraak vannochtend gemaakt met de dokter, dus hopelijk kan die mij ook verder helpen

GraceZarif
Berichten: 345
Geregistreerd: 18-08-08

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:12

Ik heb in Spanje eens een tocht gereden waarbij er een soort (huishoud) sponsjes in de stijgbeugels zaten. Misschien een ideetje te proberen met tie wraps? Het voelde wel comfortabel...

othelloster

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:14

Hier ook iemand met flinke knieproblemen. Heb zelfs een operatie aan mijn knie gehad.

Voor mijn zijn IJslanderbeugels al een hele grote uitkomst. Daarmee kan ik pijnloos paardrijden, alle andere soorten beugels zijn voor mij helemaal geen uitkomst. Sprenger weer ik niet, aangezien ik daar nog nooit mee heb gereden.

Ik kan je de IJslander beugels echt aanraden! Ook kwa financieel gezien!

Oskarrino
Berichten: 871
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:28

Ik heb juist op sommige zadels last van mijn knieën. Bijv op het zadel van een vriendin moet ik niet langer dan 10 min gaan rijden. Mijn eigen zadel kan ik dan wel weer uren op zitten. Zitten op beide zadels 'gewone' beugels. Weet niet of je op verschillende paarden rijdt dus ook verschillende zadels?

Verder hoor ik goede verhalen op stal over Sprenger. Maargoed, die zijn erg duur :+ Eventueel beugels die je kan lenen van iemand op stal? Dat je kan uitproberen? Is ook zonde van het geld als je beugels aanschaft, maar ze toch niet prettig oid zijn :)

manzano

Berichten: 24200
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:33

hmetwn schreef:
FriesWytske schreef:
Ik heb de compositi reflex. En kan je zeggen dat het mij echt heeft geholpen bij mijn pijn aan de knie.


En hoe licht zijn die beugels nou eigenlijk? Ik heb gehoord dat ze wel mee vallen maar omdat ik ze niet heb weet ik dit niet. Ik ben nou eenmaal normale beugels gewend.

Afspraak vannochtend gemaakt met de dokter, dus hopelijk kan die mij ook verder helpen


Ik heb ze ook. Vind ze heerlijk. Zijn stuk lichter dan gewoon metaal, maar waarom is dat een probleem? Aan je voeten merk je het gewicht niet.

prugelpiet

Berichten: 12669
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Flexibele beugels voor kniepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:40

Compositi Reflex zijn hele fijne beugels. Ze zijn lichter, maar daar merk je echt niks van hoor. Ik vind ze echt fijn rijden, ook in vergelijking met andere (dure) beugels. Zou ze zo weer aan mn zadel hangen.

Het scheelt bij mij wel iets in zere knieën, maar dat zou je eens moeten testen. Sowieso kan een breed voetbed al verschil maken. Ik hoef niet zonder te proberen, dan loop ik ook krom van de zere enkels en knieën.

hmetwn

Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-17
Woonplaats: the nether

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 14:41

[/quote]

En hoe licht zijn die beugels nou eigenlijk? Ik heb gehoord dat ze wel mee vallen maar omdat ik ze niet heb weet ik dit niet. Ik ben nou eenmaal normale beugels gewend.

Afspraak vannochtend gemaakt met de dokter, dus hopelijk kan die mij ook verder helpen[/quote]

Ik heb ze ook. Vind ze heerlijk. Zijn stuk lichter dan gewoon metaal, maar waarom is dat een probleem? Aan je voeten merk je het gewicht niet.[/quote]

Nou ik dacht zo, dat als je je beugels kwijt raakt het misschien moeilijker is om ze terug te vinden, en dat als je valt de beugel mee kan gaan met je voet. Maar dit weet ik natuurlijk niet zeker, dat je niks merkt eraan klinkt wel fijn.