Achterbeschermers die NIET afzakken

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Achterbeschermers die NIET afzakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 23:15

Ik ben op zoek naar achterbeschermers die niet afzakken. Maar ook niet af te krijgen zijn door een paard :')
Ik heb er eentje die onder het zadel (en aan de longe) ontzettend kan bokken. Maar dan ook echt zó hard mept dat alles er geheel afgetrapt wordt. Het is een pittig beestje zullen we maar zeggen :+

Nou rij ik nu vaak zonder beschermers achter vanwege bovengenoemde reden. Het nadeel is alleen: met dat bokken tikt ze zichzelf ook wel eens aan. Het laatste wat ik weer wil is wondjes of kneuzingen.
Ik heb die BR beschermers (kogel en die hoge) en Indra 3-1 geprobeerd. Andere optie is wellicht bandages. Maar behalve dat ik dat weer gedoe vind elke keer omdoen, ben ik als de dood dat die dingen ook loslaten en ze er dan op staat en niet meer wegkomt met het achterbeen.

Iemand de tip voor goede bescherming?

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:26


Farjen

Berichten: 8094
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Achterbeschermers die NIET afzakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:26

Ik heb ook de Lemieux voor zowel vooraan als achteraan en die blijven perfect zitten :j
Gelukkig heb ik geen bokker maar ik gebruik ze bij het springen

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Achterbeschermers die NIET afzakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 07:54

Bedankt voor het meedenken! Zien er mooi en stevig uit die beschermers. Denken jullie ook dat deze blijven zitten?

rien10
Berichten: 15247
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 08:05


Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 08:21

Deze van LeMieux blijven niet
goed zitten.

https://hypostore.nl/lemieux-mesh-brush ... rmers.html


Niet om de beschermers af te kraken maar ons jonge paard doet ook nog wel eens wat "balans oefeningen op 2 of 1 been" en of ik moet ze echt super strak afbinden maar anders zakt het toch.

Verder zijn het fijne beschermers maar niet voor jou ts.

Bidoof

Berichten: 51
Geregistreerd: 20-01-22

Re: Achterbeschermers die NIET afzakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:41

Het zal waarschijnlijk in jouw geval niet voldoende zijn, maar een strijkring?

rien10
Berichten: 15247
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:02

Daan13 schreef:
Deze van LeMieux blijven niet
goed zitten.

https://hypostore.nl/lemieux-mesh-brush ... rmers.html


Niet om de beschermers af te kraken maar ons jonge paard doet ook nog wel eens wat "balans oefeningen op 2 of 1 been" en of ik moet ze echt super strak afbinden maar anders zakt het toch.

Verder zijn het fijne beschermers maar niet voor jou ts.


Die van mijn vriendin zijn niet van lemieux, wel soortgelijk van uiterlijk. Ik weet het merk niet. Woensdag rij ik haar paard, zal Ff kijken naar het merk.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:04

Ik heb Kentucky eventing beschermers achter, ondanks dat mijn paard z’n kogels zo goed als rechtdoor lopen zijn ze nog niet afgezakt. Echt een aanrader

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:47

Oh eventingbeschermers daar heb ik nog niet aan gedacht. Zijn die dan zo anders in constructie dat deze beter blijven zitten? Ik ga me er eventjes in verdiepen, alvast bedankt voor de suggesties.

Ik las ook nog iets over een strijkring. Deze is idd helaas niet afdoende. Dat dier staat soms echt haast verticaal op haar voorbenen tijdens bokken, is bijzonder lenig en die benen komen dan overal :')

Shenavallie
Berichten: 11949
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:50

Heb je al eens volledig neopreen-beschermers geprobeerd, TS? Die hebben wij ooit bij een van de trekpaarden gebruikt en die bleef na een hele dag werken nog steeds goed zitten.

JoukjeV

Berichten: 378
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: Achterbeschermers die NIET afzakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:03

Eskadron peesbeschermers voo de achterbenen. Deze hebben wij altijd gebruikt voor onze paarden in de marathon en nooit problemen mee gehad....