Vliegenmasker onder hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

fiorexoxo

Vliegenmasker onder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-22 13:22

Hoi allemaal! Net even een account aangemaakt want ik wilde graag een vraag stellen. Mijn paard heeft aan 1 oog een hoornvliesbeschadiging en ik merk dat ze tijdens de zomer als ik buiten rij veel last heeft van de zon. Ze schud dan heel erg met haar hoofd. Er zijn nu nog geen vliegen dus dat is het probleem niet. Gisteren met zo’n frontriem gereden met touwtjes. Dat ging al beter voor haar, maar toch vind ze die touwtjes vervelend. Nu wil ik dus graag een vliegenmasker proberen, maar kan ik deze dan het beste onder het hoofdstel doen of over het hoofdstel heen? Onder lijkt mij persoonlijk fijner, maar gaat het dan niet schuren? Iemand met ervaring?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:25

Onder het hoofdstel moet prima kunnen, maar let dan wel even op of het hoofdstel qua maat nog past. Vliegenmasker zijn vrij lomp over het algemeen dus je zult waarschijnlijk het een en ander moeten verstellen aan je hoofdstel.

Aan de andere kant, ik zou ervoor kiezen hem er overheen te doen. Toch eenvoudiger en je hoeft je hoofdstel niet opnieuw op maat te maken. Plus dat de boel waarschijnlijk een stuk stabieler blijft zitten.

upendo

Re: Vliegenmasker onder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:29

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:30

Oh die zijn briljant! Als je daaraan kunt komen zou ik die zeker onder het hoofdstel doen :j
Ik weet alleen niet of die genoeg tegen de zon beschermen?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:31

fiorexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-22 13:42

Super bedankt allemaal! Ik zal die Weatherbeeta eens proberen, ziet er inderdaad fijn uit. Dankjewel voor jullie reacties!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:49

Ik heb altijd zo’n dun lycra geval onder m’n hoofdstel. Voelt een beetje als zwempak stof met een dun gaasje. Werkt top

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:59

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie