Boomloos of barebackpad?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L16a
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-10-21

Boomloos of barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 16:26

Om haar ruggegraat te ontlasten zijn we op zoek naar een spine free 'zadel'..een barebackpad of boomlooszadel maar dan voor een pony met een hoge schoft...Iemand de ultieme tip?Stijgbeugels zowiezo best niet aan een barebackpad dacht ik hé? Zijn er zadelpassers die ook boomloos adviseren?

boemel

Berichten: 9060
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Boomloos of barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:26

Dan zou ik gaan voor boomloos.
En natuurlijk hoort daar een goede pad bij en een goede zadelpasser.

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Boomloos of barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:36

Aan een barebackpad kunnen inderdaad geen beugels, al het gewicht komt dan op slechts 1 punt van de rug van het paard. Soms zitten er wel ringen aan een barebackpad voor beugels maar het beste is om dit niet te gebruiken.
Ik zou in ook voor een boomloos zadel gaan.

goldyc

Berichten: 787
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Boomloos of barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:54

Als je dit wil gebruiken als zadel om echt mee te rijden (zowel in de bak als buitenritten), zou ik voor boomloos gaan. Als je al ene goed passend zadel hebt en je graag iets wil om eens in de maand wat 'fun met de pony' te doen, is een barebackpad misschien voldoende. Let er wel op dat je met een barebackpad echt niét met stijgbeugels mag rijden!

De enige barebackpads waarmee dit op zekere hoogte kan zijn eigenlijk al kruisingen tussen boomloze zadels en echte bbp's, zoals bijvoorbeeld de Ghost Mandriana bbp. Ook met deze bbp's moet je echter niet 2 uur gaan crossen op het strand en daarbij hele stukken i verlichte zit gaan staan. Als je echt serieus wilt rijden/trainen, kan je beter voor een boomloos zadel kiezen.