Beste halster voor gevoelige huid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Essiie

Beste halster voor gevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-22 18:39

Ik ben sindskort naar een andere stal verhuisd en hier moeten de paarden een halster om in de wei. Echter uit ervaring weet ik dat mijn paard in de zomer erg gevoelig is(snel kaal). Nu zag ik vandaag de eerste plekjes al op de neus en ik begin me al zorgen te maken hoe het moet als het straks zomer is... ik wil natuurlijk niet dat haar hoofd straks kaal is en nog erger dat het wondjes worden.

Nu heb ik op internet gekeken voor een goed halster, maar ik kom er zoveel tegen.. De meeste halsters zijn rond de €20/€30 en dat is geen probleem als ik zeker weet dat hij goed is maar ik kan er natuurlijk niet meerdere kopen om te proberen.

Daarom de vraag aan jullie.. meer mensen met dit probleem en welk halster raden jullie aan?

...

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:55

Volgens mij zijn daar wel meer topics over geweest... ( Zoekfunctie zal het vast wel weten)

Zou eventueel een halsband die ze voor de koeien gebruiken ook een optie zijn?

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-22 19:02

Daan13 schreef:
Volgens mij zijn daar wel meer topics over geweest... ( Zoekfunctie zal het vast wel weten)

Zou eventueel een halsband die ze voor de koeien gebruiken ook een optie zijn?

De topics die ik vond zijn een paar jaar oud en de halsters die daar in staan zijn er grotendeels niet meer, vandaar een nieuw topic. Aangezien ik toch zsm 1 wil kopen.

Nee het moet helaas echt een normaal halster zijn.

...

butengeweun

Re: Beste halster voor gevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:15

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:55

Bucas halsters. Hier zitten geen scherpe draden in en het halster is heel licht van gewicht, waardoor het ook niet “drukt” op de huid.

Succes!

*pum*

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:06

Bucas is idd zacht. Anders wellicht een halster dat onderlegd is?

https://suusequus.nl

Holistisch ( massage) therapeut voor ieder paard
Sportmassage, lymfedrainage, myofasciale release, acupressuur, reiki….

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:26

Hier ook halster om maar daar snel kale plekken van. Ik heb vorig jaar zomer een bucas gekocht, daar is het toen niet erger van geworden. Of het er mee weg blijft, weet ik niet, mijne krijgt alleen in de zomer schuurplekken. Maar ik heb hem nog geen hele zomer om gehad :+

Hij is wel duidelijk zachter dan al mijn oude halsters.

Edit: koop geen bont onderlegde halsters o.i.d. Daar heb ik icm regen echt lelijke plekken van zien ontstaan.

I am because you were

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:36

Ik wild ook net Bucas zeggen :j heel fijn halster en zacht onderlegdAfbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:40

Daar even op toegevoegd: hij zit wel altijd scheef. Echt altijd. Ik kan hem 100x recht trekken maar hij gaat echt heel snel weer scheef zitten.

I am because you were

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:46

Hier ook de Bucas Dublin halsters

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:04

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:32

prugelpiet schreef:
Daar even op toegevoegd: hij zit wel altijd scheef. Echt altijd. Ik kan hem 100x recht trekken maar hij gaat echt heel snel weer scheef zitten.

Oh dat ligt dus niet aan mij :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:40

Jep de Bucas Dublin. Fantastisch halster. Ook hier trekt hij iets scheef, maar niks storends en paard is tevreden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 03:16

Autumnn schreef:
prugelpiet schreef:

Oh dat ligt dus niet aan mij :')

Nee dat komt omdat er aan een kant gewicht van de clip en ring zit. Ook zit aan die kant de gesp van het kopstuk. Tis dus gewoon meer gewicht aan één kant.

Bejaarde bokkers weten meer

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-22 17:13

Bedankt voor de reacties! Ik heb vandaag direct maar een Bucas Dublin gekocht, ben benieuwd :)

...

evie2333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:21

Essiie schreef:
Ik ben sindskort naar een andere stal verhuisd en hier moeten de paarden een halster om in de wei. Echter uit ervaring weet ik dat mijn paard in de zomer erg gevoelig is(snel kaal). Nu zag ik vandaag de eerste plekjes al op de neus en ik begin me al zorgen te maken hoe het moet als het straks zomer is... ik wil natuurlijk niet dat haar hoofd straks kaal is en nog erger dat het wondjes worden.

Nu heb ik op internet gekeken voor een goed halster, maar ik kom er zoveel tegen.. De meeste halsters zijn rond de €20/€30 en dat is geen probleem als ik zeker weet dat hij goed is maar ik kan er natuurlijk niet meerdere kopen om te proberen.

Daarom de vraag aan jullie.. meer mensen met dit probleem en welk halster raden jullie aan?

ikzelf raad geen halster aan. het kan erg gevaarlijk zijn, als een paard jeuk heeft een gaat krabben (met zijn been bij het hoofd) kan het vast komen te zitten in het halster en gaan "koprollen'

Horses are life :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:25

Ik koop voor in de paddock altijd de allergoedkoopste dunne halstertjes die er zijn, super simpel, doordat ze geen zware klips en sluitingen hebben gaan ze niet scheef hangen en niet schuren.
En als er druk op komt gaan ze gewoon kapot…

Voor in de wei met graasmasker heb ik een horseware halster met veiligheids stukjes met klittenband die open gaan als het paard vast komt te zitten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie