Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Avalanche schreef:Dat is inderdaad een goede, ik wil voor het perfecte zadel wel mijn budget iets ophogen, maar meer dan 600 gaat naast de kosten voor m’n paard niet lukken Ik ben alleen bang dat je voor een prestige al gouw 800/1000 betaald…Wat belangrijk is aan een boom is dat de vorm moet passen bij de rug van het paard.
Mijn KWPN merrie heeft een vrij rechte rug. Een curved boom gaat dus niet passen, ook al is hij de juiste lengte. Als je Prestige zadel goed ligt, zou je contact kunnen zoeken met een zadelpasser die tweedehands Prestige dressuurzadels heeft liggen.
Als je goedkoop wilt, is dat wel mogelijk (al denk ik dat dit budget wel laag ligt) maar zou ik zonder meer aanraden voor een kwaliteitszadel te gaan. Ook tweedehands gaan die dingen nog vrij lang mee.
Tekna ben ik persoonlijk geen fan van, ik vind ze heel vervelend zitten, en zelfs met een verwisselbare voorboom, is het helemaal niet gegarandeerd dat de rest ook past. Ook de vorm van de voorboom moet passen.
Bates is een optie als je paard een heel rechte rug heeft, maar ook bij Bates moet nogmaals de hele boom bij je paard passen, niet alleen de wijdte.
Gerardyolo schreef:ik raad suilen zadels aan.
Super goede service, allemaal nagekeken en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Heb er zelf mijn Sellier liberte zadel vandaan.
Krijgt je zadel ook altijd helemaal compleet mee van haar. Dus met beugels, riemen en hoes.
https://suilenzadels.jouwweb.nl/aanbod-zadels
Nielojram schreef:Dat zou ook een mogelijkheid zijn, echter merk ik dat ik dressuurmatig rijden in n dressuurzadel ook fijner vind. Wellicht dat ik zitlessen er ook bij neem binnenkortAls jij beter wil kunnen zitten zou ik jouw bedrag in zitlessen investeren.
Niet in een zadel.
Wacht nu op excuses waarom er een ander zadel moet komen.
Nielojram schreef:Als jij beter wil kunnen zitten zou ik jouw bedrag in zitlessen investeren.
Niet in een zadel.
Gerardyolo schreef:oohh dat is fijn! Ik kan op haar site niks vinden over in hvl km ze komt. Weet jij of ze rondom Eindhoven komt?Ze is geen gecertificeerd zadelmaker, maar heeft er echt kijk op of het goed ligt. Ze keek naar de zelfde dingen als mijn zadelmaker. Heb het door hem na laten kijken. hij kon op de ligging en de staat van het zadel niks aanmerken.
Dacht dat ze voor 25 euro met een aantal zadels passen komt passen.
Je mag ze bij haar meestal een zadel een paar daagjes op proef. mocht het ook door mijn eigen zadelmaker na laten kijken.
Nielojram schreef:Als jij beter wil kunnen zitten zou ik jouw bedrag in zitlessen investeren.
Niet in een zadel.
enderdoggy schreef:Gerardyolo schreef:oohh dat is fijn! Ik kan op haar site niks vinden over in hvl km ze komt. Weet jij of ze rondom Eindhoven komt?Ze is geen gecertificeerd zadelmaker, maar heeft er echt kijk op of het goed ligt. Ze keek naar de zelfde dingen als mijn zadelmaker. Heb het door hem na laten kijken. hij kon op de ligging en de staat van het zadel niks aanmerken.
Dacht dat ze voor 25 euro met een aantal zadels passen komt passen.
Je mag ze bij haar meestal een zadel een paar daagjes op proef. mocht het ook door mijn eigen zadelmaker na laten kijken.
Niet in een zadel.
Avalanche schreef:Wat belangrijk is aan een boom is dat de vorm moet passen bij de rug van het paard.
Mijn KWPN merrie heeft een vrij rechte rug. Een curved boom gaat dus niet passen, ook al is hij de juiste lengte. Als je Prestige zadel goed ligt, zou je contact kunnen zoeken met een zadelpasser die tweedehands Prestige dressuurzadels heeft liggen.
Als je goedkoop wilt, is dat wel mogelijk (al denk ik dat dit budget wel laag ligt) maar zou ik zonder meer aanraden voor een kwaliteitszadel te gaan. Ook tweedehands gaan die dingen nog vrij lang mee.
Tekna ben ik persoonlijk geen fan van, ik vind ze heel vervelend zitten, en zelfs met een verwisselbare voorboom, is het helemaal niet gegarandeerd dat de rest ook past. Ook de vorm van de voorboom moet passen.
Bates is een optie als je paard een heel rechte rug heeft, maar ook bij Bates moet nogmaals de hele boom bij je paard passen, niet alleen de wijdte.
Anastasia24 schreef:Misschien lees ik erover heen hoor ts, maar waaorm geen zadelpasser laten komen met tweedehands zadels? Weet je gelijk dat ie goed zit.
Qua zadels moet het inderdaad wel bij je passen, niet iedereen zit even goed in elk zadel. Ik weet niet of je het voor 600,- gaat halen hoor ts, even navragen bij verschillende zadelpassers. Die ook goed bekend staan, want ik bijvoorbeeld vertrouw zeker niet elke zadelpasser meer, dus doe even onderzoek voordat je zo ook nog een kapot paard hebt... Dat is veel duurder dan een zadel.
Bowo schreef:Als je Prestige Roma goed ligt en zit, is de kans natuurlijk erg groot dan een zelfde zadel in dressuur uitvoering ook goed past. Als je een beperkt budget hebt, zou ik proberen om die tweedehands te zoeken.
Maar 600 euro is een zeer beperkt budget. Dan moet je echt veel geluk hebben dat je net het goede zadel voor een hele scherpe prijs vindt. Ik denk dat je beter dan even door kunt sparen. Als je een goedkoop zadel hebt waar je niet in kan zitten, schiet je er nog niets mee op. En als je hij niet goed ligt op je paard, kan je waarschijnlijk nog meer betalen aan een DA en paten en peuten dan je kwijt was aan het zadel.