Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
siskeh schreef:Er zijn best wel wat goede spaanse/barokke zadels te koop, echter: daar zit wel een prijskaartje aan..
Denk aan iberosattel, deuber&partner, Zaldi.
Verwacht niet dat je onder de 1500 euro een goed (tweedehands) zadel gaat vinden. Soms heb je tweedehands geluk, meestal niet.
siskeh schreef:Als je zelf niet voldoende kennis van de merken/modellen/zadels hebt zou ik het altijd samen met een zadelpasser doen. Dus eerst overleggen met passer of zadel uberhaupt geschikt is. Handigste is een passer die wel bekend is met de merken.
Sowieso ook altijd eerst na laten kijken door de passer op de "normale" problemen zoals breuken en scheve zadels.
Sizzle schreef:Die ga je in NL zeer onwaarschijnlijk vinden, zeker als het ook nog passend moet worden tenzij je iemand vind die het echt speciaal voor jou maakt of besteld.
Wat je zou kunnen doen is je huidige passende zadel optisch laten upgraden met beslag en tooling en een ander blad.
Sizzle schreef:Ja dat kan zeker. Er zijn best wel wat goede toolers die prachtige dingen kunnen maken.
Een zadelblad is eigenlijk een los element. Wel is het zo dat een springzadel ook een ander soort zitting heeft dan een dressuurzadel dus het moet wel een beetje met beleid gebeuren anders kiep je maar voren met een dressuurblad eraan . Ik heb ook ooit een VZ laten bouwen met een ijslander zitting bijv.
Ik kan je helaas niet aan namen helpen, vaak zitten ze meer in de western hoek. Misschien even een gericht topic daarvoor openen?