Avalanche schreef:Wat belangrijk is aan een boom is dat de vorm moet passen bij de rug van het paard.
Mijn KWPN merrie heeft een vrij rechte rug. Een curved boom gaat dus niet passen, ook al is hij de juiste lengte. Als je Prestige zadel goed ligt, zou je contact kunnen zoeken met een zadelpasser die tweedehands Prestige dressuurzadels heeft liggen.
Als je goedkoop wilt, is dat wel mogelijk (al denk ik dat dit budget wel laag ligt) maar zou ik zonder meer aanraden voor een kwaliteitszadel te gaan. Ook tweedehands gaan die dingen nog vrij lang mee.
Tekna ben ik persoonlijk geen fan van, ik vind ze heel vervelend zitten, en zelfs met een verwisselbare voorboom, is het helemaal niet gegarandeerd dat de rest ook past. Ook de vorm van de voorboom moet passen.
Bates is een optie als je paard een heel rechte rug heeft, maar ook bij Bates moet nogmaals de hele boom bij je paard passen, niet alleen de wijdte.
Dat is inderdaad een goede, ik wil voor het perfecte zadel wel mijn budget iets ophogen, maar meer dan 600 gaat naast de kosten voor m’n paard niet lukken
Ik ben alleen bang dat je voor een prestige al gouw 800/1000 betaald…