Springzadel voor mens met korte benen

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8354
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Springzadel voor mens met korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 12:44

Omdat m'n vorige springzadel miskoop van de eeuw was (ik pas er niet in, verder een top Zadel) open ik nu eerst maar een topic.

Ik heb al een Sella dressuurzadel, zit heel fijn en aangepast aan mijn korte benen.
Ik heb een normaal postuur (mt 38), vind een goede kniewrong fijn en ben 1,65 lang. Maar mijn been maat komt meer overeen met iemand van 1,60. Vaak als iemand net zo lang is als ik moet ik toch de beugels korter maken namelijk.

Welke merken/type zadels moet ik aan denken? Dressuurzadels kan ik hier op bokt wel wat over vinden maar springzadels niet.
Ik zoek een 17" zadel, daarvan weet ik dat m'n billen erin passen.

Mungbean

Berichten: 36067
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Springzadel voor mens met korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:50

De meeste Italiaanse merken zijn wel geschikt voor kortere benen. Anders kun je bij haast ieder merk wel gewoon een kleiner blad bestellen dat is zelden een probleem.

suikermeisje

Berichten: 8354
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 12:53

Sizzle schreef:
De meeste Italiaanse merken zijn wel geschikt voor kortere benen. Anders kun je bij haast ieder merk wel gewoon een kleiner blad bestellen dat is zelden een probleem.


Heb alleen op 't moment niet ff 2000 euro wat ik eraan wil uitgeven. Tuurlijk wel een goed zadel maar liever tweedehands.

Prima2Donna

Berichten: 879
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Springzadel voor mens met korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:23

Ik ben klein en heb ook korte benen. Mijn go-to merk voor springzadels is Prestige. Had eerst een Versailles en nu de Roma. Is echt puur uitproberen wat wel/niet past. Mijn zadelmaker heeft in totaal 5 Prestige zadels meegenomen waarvan eentje top zat, en de rest was 10x niks.

suikermeisje

Berichten: 8354
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 19:09

Prima2Donna schreef:
Ik ben klein en heb ook korte benen. Mijn go-to merk voor springzadels is Prestige. Had eerst een Versailles en nu de Roma. Is echt puur uitproberen wat wel/niet past. Mijn zadelmaker heeft in totaal 5 Prestige zadels meegenomen waarvan eentje top zat, en de rest was 10x niks.


Dacht al dat ik weer bij prestige zou uitkomen inderdaad. Vroeger ook gehad en zat wel fijn.

Liselot

Berichten: 32267
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Springzadel voor mens met korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:09

Kieffer norbert koof :j

Laurievc

Berichten: 4438
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Springzadel voor mens met korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:16

Ik heb een Premiere zadel, Crown en Antares maatzadel en daar kortere zweetbladen laten opzetten.
Prestige zat ik dan weer vreselijk slecht op, net als CWD en Ikonic...

Bottles
Berichten: 501
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:17

Ik ben 1.57 en korte benen. Had een prestige Versailles, maar heb daar wel dikkere wrongen op laten zetten, omdat ik er voor mijn gevoel weinig aan had. Heb daarna een Kentaur eventer gehad. En die was echt heel fijn! Ook niet zo duur nieuw. Oh en de stubben Juventus. Maar dat is dan ook een jeugdzadel. Heb veel verschillende merken en modellen geprobeerd, maar bij de meesten kan ik niet normaal zitten met mijn korte benen.

Texas02

Berichten: 5238
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Springzadel voor mens met korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:00

Ik ben 1.65 en heb ook best korte benen en ik heb een Kentaur springzadel. Model Priamos II als ik het goed heb. Echt heel fijn zadel.

Capriootje

Berichten: 6878
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:01

Ik ben 1,60 en rijd laatste jaren inderdaad alleen maar Italiaanse merken maar dat is wel een hoger budget natuurlijk. Prestige heb ik zelf niet (gehad) maar wel mee gereden en was voor mij ook fijn, die kan je nog het beste tweedehands vinden denk ik. Zelf ben ik meest blij met equipe maar ook amerigo bevalt erg goed. Die zijn tweedehands lastiger maar je kan het proberen via zadelmakerij Nugteren evt. Hij verkoopt ook prestige trouwens. Succes!

Mettee
Berichten: 3109
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Springzadel voor mens met korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:08

Ik heb ook prestige roma en ben ook 1.60 met korte benen :’) Dit zadel is gewoon erg fijn! Ook wel tweedehands te vinden denk ik.

LiannePuthzy

Berichten: 7040
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Springzadel voor mens met korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:10

Ik krijg binnenkort een prestige roma, ik ben 1,63