FRA lami bitloos kingekruist hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CapeS

FRA lami bitloos kingekruist hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 01:09

Ik heb letterlijk vanmiddag de FRA lami besteld na een heleboel twijfel, ik ga waarschijnlijk ook nog een sidepull hoofdstel aanschaffen om te vergelijken. Maar nu het punt van dit topic, heeft iemand ervaringen met kingekruist? Ik hoorde er wel goede dingen over maar de informatie is vergeleken met de andere bitloze optomingen wel gelimiteerd. Mijn paard loopt momenteel met een dubbelgebroken kneveltrens, ik heb gemerkt dat hij het erg fijn vindt hoe stil het bit ligt en hoe duidelijk de druk aan de zijkant van zijn wang/mond is. Misschien is dit een indicator voor wat hij fijn zal vinden in bitloze optomingen??

Alle tips zijn welkom ^^

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 03:05

Ik heb een FRA Lami maar ook alle andere types bitloze hoofdstellen en blijf sltijd weer terug klmen bij de Lami. Vind vooral erg fijn dat het een goede release heeft door de bladveer die in de neusriem verwerkt is. Alle paarden lopen er prima mee weg. Op kaakgekruist lopen mijn paarden beroerd en op sidepull wel prima maar wat stugger. Met de lami zijn ze net wat fijner en wat losser in de hulpen.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-22 09:26

Daphneeeej schreef:
Ik heb een FRA Lami maar ook alle andere types bitloze hoofdstellen en blijf sltijd weer terug klmen bij de Lami. Vind vooral erg fijn dat het een goede release heeft door de bladveer die in de neusriem verwerkt is. Alle paarden lopen er prima mee weg. Op kaakgekruist lopen mijn paarden beroerd en op sidepull wel prima maar wat stugger. Met de lami zijn ze net wat fijner en wat losser in de hulpen.

Dit komt inderdaad overeen met wat ik had gehoord! Maar natuurlijk even testen op mijn paardje, super bedankt!

germie

Re: FRA lami bitloos kingekruist hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 09:01

Ik rij met van alles en nog wat. Kingekruist zonder release ook en dat bevalt prima. Dus zonder bladveer, gewoon leer wat wel een release heeft. Ik heb daar de Micklem variant van en ook de Voest variant. En eentje van koord, maar die is mij te scherp. Verder sidepulls (en zelfs daarin zit verschil ook al lijken ze min of meer gelijk), Jumping Hackamore (is een soort sidepull met de ringen lager, bevalt echt goed), bosal met mecate, hackamore met scharen, glücksrad. Kortom alles ligt hier thuis.
Het fijnst rij ik met de sidepull van leer uit een westernshop, of de micklem kingekruist. Kaakgekruist ligt hier ook, met leer en met koorden, soms gaat het fijn, soms wil mijn paard liever niet, en dat ligt dan aan een irritatie van de riem over het kaakbot.

Gediplomeerd instructeur en ook bevoegd om instructeurs op te leiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus.
Meest meelevende bokker die je je kunt voorstellen. Ook de leukste bokker, altijd eerlijk, vriendelijk, en haat achter de rug om praten.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie