Marktonderzoek: herstelwerkzaamheden paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerardyolo

Marktonderzoek: herstelwerkzaamheden paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 20:33

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er vraag naar zou zijn naar een dekjes &dekens.
wasserij, herstelwerk en aanpassingen.
Het gaat niet om het wassen van waterdichte dekens, evt wel het herstellen daarvan.

Ik ben me er van bewust dat dit bij de meeste ruitersport zaken ook gedaan kan worden, maar ik merk dat de herstelwerkzaamheden nooit helemaal naar mijn zin zijn.
Ook vind ik het eigenlijk “onredelijk” dat er 15+ euro voor het wassen van een zweetdeken word gevraagd.

Daarom mijn vraag,
Is er vraag naar kwalitatief goed handwerk voor een schappelijke prijs? (5 tot 20 euro afhankelijk van de service)

Wat denk ik dat ik kan aanbieden:

Dekjes geschikt maken voor monoblad (d ring lussen zoals bij lemieux)

Biezen herstellen etc.

Gaten in dekjes dekjes etc herstellen.

Is je Dekje doorgesleten maar is de rest van de set nog wel intact? het vervangen van de doorgesleten singelplek (met een versteviging zoals de versteviging van o.a Lemieux)

Zouden jullie hier interesse in kunnen hebben?
Of hebben jullie nog ideeën met diensten die ik kan verlenen?

Alvast heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 04-02-22 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Plausibel

Re: Marktonderzoek: herstelwerkzaamheden paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:05

Nee ik zou hier geen interesse in hebben. Ik vind het heerlijk om gewoon nieuw spul te kopen als het kapot of versleten is.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 21:35

Dankjewel voor je input!

Zou ik mogen vragen waarom jij liever voor nieuw gaat dan dat je iets zou laten herstellen?
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 04-02-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:39

Er is een buiksingel van mijn dure regendeken gerukt, die zou ik zeker willen laten repareren.

Ik wil er dan weer niet >20 km voor rijden en ik wil hem ook niet op de post doen.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 21:47

weslyjune schreef:
Er is een buiksingel van mijn dure regendeken gerukt, die zou ik zeker willen laten repareren.

Ik wil er dan weer niet >20 km voor rijden en ik wil hem ook niet op de post doen.

Dat snap ik helemaal, je moet natuurlijk niet je “voordeel” in leveren op brandstof/verzenden.

Wat zou jij een goed bedrag vinden voor het herstellen van een buiksingel?

Zou je het modder/poep vrij maken en het uitzuigen van de deken graag bij de service inbegrepen zien?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:29

Ik zal wel geïnteresseerd zijn :j ik heb dekjes die ik echt heel leuk vind en onderdeel zijn van een set, en die repareren is tof :D

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:42

Leuk dat je zo enthousiast bent avalanche!

Wat zou jij hiervoor een nette prijs vinden?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:24

Och jeetje..... Ik koop dure dekjes dus 20 zou fijn zijn denk ik. Maar ook reparaties aan peeskappen zou ik blij van worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:30

Hier in de regio zit een dekenwasservice met herstelservice die wel ook outdoordekens wast tegen heel schappelijke prijzen.

Geloof dat een outdoordeken 12,50 kost om te wassen en afhankelijk van wat er gerepareerd is, iets van 1,50-2,50 extra.

Fleece deken was paar jaar terug 9,50, zal inmiddels denk ik 10,- zijn, maar die was ik tegenwoordig zelf bij zo'n wasmachine bij een tankstation.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 00:40

Avalanche schreef:
Och jeetje..... Ik koop dure dekjes dus 20 zou fijn zijn denk ik. Maar ook reparaties aan peeskappen zou ik blij van worden.

Dankjewel!
Dat is eigenlijk meer dan dat ik zelf had bedacht :j

Peeskappen is een goed idee.
Al zal het dan wel aan de plek van beschadiging liggen. Ik heb op dit moment geen industriële naaimachine, dus de hele stieken vervangen gaat denk ik niet op een veilige manier lukken.
Klittenbandjes moet kunnen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:45

Gerardyolo schreef:
Dankjewel voor je input!

Zou ik mogen vragen waarom jij liever voor nieuw gaat dan dat je iets zou laten herstellen?

Ik zit hetzelfde erin als Plausibel, dus wil hier wel even op reageren. Maar na een poosje worden kleuren toch wat vaal, komen er steeds meer beschadigingen op etc. Het laten repareren is dan wel functioneel, maar de algehele uitstraling wordt niet opgeknapt. Daarnaast is wat nieuws kopen ook gewoon leuk om te doen.

Bij dure producten heb ik er wel interesse in, zoals bij waterdichte dekens of zadels bijv.

Bidoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 03:33

Gerardyolo schreef:
Ik heb op dit moment geen industriële naaimachine, *knip*

Ben jij van plan om al die herstelwerken die je noemt met de hand te gaan stikken?

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 08:31

persoonlijk zou ik daar geen behoefte aan hebben. als mijn dekjes weggaan is het meestal omdat ze echt op zijn. En de dekenwasservice hier die kan gelukkig wel prima repareren.

Ik vind het wel een goed idee in het kader van niet zomaar dingen weggooien die nog gerepareerd kunnen worden!

Wel vraag ik me af als jij zulke prijzen wil hanteren, en met de hand wil repareren, wat je nog overhoud onder de streep. Ik denk bijna niks namelijk. Dus ik zou misschien eerst eens proberen hoe lang je met verschillende dingen bezig bent. En dan moet je ook rekenen dat je materialen nodig hebt, en ook de tijd die je nodig hebt voor de materialen kopen, communicatie met de klant en het eventueel verzenden of thuis zijn bij afhalen....

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 09:49

Bidoof schreef:
Gerardyolo schreef:
Ik heb op dit moment geen industriële naaimachine, *knip*

Ben jij van plan om al die herstelwerken die je noemt met de hand te gaan stikken?

Deels wel en deels niet.
Ik beschik niet over een industriële, die zijn gemaakt voor dik leer etc. Ik beschik over een goede sterke normale naaimachine, maar deze kan niet door het harde plastic van een beschermer.
voor kleine scheuren in dekens is met de hand simpelweg eenvoudiger en sneller
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 05-02-22 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 10:05

Bernoe schreef:
persoonlijk zou ik daar geen behoefte aan hebben. als mijn dekjes weggaan is het meestal omdat ze echt op zijn. En de dekenwasservice hier die kan gelukkig wel prima repareren.

Ik vind het wel een goed idee in het kader van niet zomaar dingen weggooien die nog gerepareerd kunnen worden!

Wel vraag ik me af als jij zulke prijzen wil hanteren, en met de hand wil repareren, wat je nog overhoud onder de streep. Ik denk bijna niks namelijk. Dus ik zou misschien eerst eens proberen hoe lang je met verschillende dingen bezig bent. En dan moet je ook rekenen dat je materialen nodig hebt, en ook de tijd die je nodig hebt voor de materialen kopen, communicatie met de klant en het eventueel verzenden of thuis zijn bij afhalen....

Ik kan bij de lokale stoffenwinkel materiaal halen voor Max 3,50. Ik ben van plan een winstmarge van 30% te hanteren+ minimum uurloon. Ik ben met 2 nieuwe singelstukken 45 minuten tot 1,5 uur bezig.

Dan zou die reparatie 9,96+ 4,55= 14,51 afgerond 14,50 kosten. Dat is imo een heel schappelijke prijs.

D ring lusjes kosten mij 2,50 per paar om te maken, in het maken gaat 20min zitten en in het monteren ook. Dit zou dan ongeveer 12,50 kosten.

Het reinigen kost ongeveer mij 1,75 aan water, en in het haar vrij maken gaat soms wel 30min inzitten. Dus in totaal 7 euro.

Het herstellen van gaatjes etc, dat kost mij enkele centen aan materiaal, daar wil ik 5 euro voor rekenen.

Het thuis zijn en ophaal probleem is ook al opgelost, ik ben van plan om een paard kluisjes met cijferslotjes te gaan gebruiken. Dan kan die betreffende klant het toch ophalen mochten wij niet thuis zijn.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:11

Hier gebruik ik mijn schoenmaker voor dat soort klusjes. Ik denk wel dat ik er gebruik van jou service zou maken als het in de buurt was

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:22

Voor dekjes niet, die vind ik het geld niet zo waard..dekens is een ander verhaal. Die zijn vaak nog wel de moeite van het repareren waard maar ik zelf zit ook niet te wachten om omslachtigheid wbt opsturen en lang kwijt zijn etc. Dus eigenlijk heel verwend..maar als het in de buurt is voor een schappelijke prijs ja dan vind ik het wel interessant.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:34

Ja! Ik vind het zonde om spullen weg te moeten doen omdat een klein stukje kapot is. En dan niet zozeer voor m’n portemonnee maar voor het milieu.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:45

Nee voor dekens en dekjes zou ik het niet nodig vinden.
Ik heb geen dure dekjes en dekens. Als het even kan koop ik in de aanbieding.
Is bij mij een dekje kapot is deze ook echt opgebruikt en al jaren oud.
Dekens, ik heb geen slopers dus voor nu gelukkig nooit nodig gehad. Ook hier als deze kapot gaan zijn vaak 5 jaar of ouder en slijt de binnenvoering eruit. Ook dan tijd voor een ander in de aanbieding.
Dekjes was ik zelf in een oude wasmachine, dunnere dekens ook.
Dikke dekens spuit ik af met de hogedrukspuit of was ze bij het tankstation.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:20

Wij hebben een goede ouderwetse schoenmaker en het naai atelier weet ook de weg.