Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Kopijzer in de bankschroef, andere zijde een buis erover en langzaam iets breder (of smaller) buigen.
Probleem opgelost.
Je kan ook de brede nemen en een bontje gebruiken (of een dikkere pad).
Plausibel schreef:Beter dan de iets te brede. Zadelmaker kan dan de kussens wat dikker vullen.
Muiz schreef:Het grotere kopijzer en dan iets extra's er tussen zou ook mijn tip zijn, dan kan hij weer wat meer in vorm groeien en de pad oid kan je er makkelijk onderuit halen.
Alleen triggert je tekst " medium wide viel als het ware beetje over zijn schouders en de medium die viel wel echt op z'n schoft/schouders." Wel een beetje, wat bedoel je daar mee? Een kopijzer hoort niet 'op' een rug te staan maar er juist omheen te vallen zonder extra ruimte. Je kussens geven het draagvlak namelijk.
Neon schreef:Naar mijn mening past je zadel dus niet meer... te krap is niet goed... en te breed ook niet...
Je paardje geeft het ook duidelijk aan door te gaan staken in galop... wellicht toch kijken voor een andere oplossing in een ander zadel...
upendo schreef:Neon schreef:Naar mijn mening past je zadel dus niet meer... te krap is niet goed... en te breed ook niet...
Je paardje geeft het ook duidelijk aan door te gaan staken in galop... wellicht toch kijken voor een andere oplossing in een ander zadel...
Het voordeel bij dit type zadels is dat je het kopijzer kan veranderen. Paard zit nu precies tussen twee maten kopijzer in. Als de vorm van de boom en kussens goed is dan is een ander zadel dus helemaal niet nodig.
upendo schreef:Omdat het paard soms bij een zadelpassessie niet laat zien dat het er last van heeft. Als dat later wel aan het licht komt ligt de fout niet persé bij de zadelmaker, die heeft gehandeld naar wat het paard liet zien lijkt me.