Halsters met verstelbaar kopstuk, neusriem én keelriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Halsters met verstelbaar kopstuk, neusriem én keelriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 15:21

Ik ben gezegend met een knappe paint met een poppenhoofdje, maar hele brede kaken.
Oftewel: qua hoofd heeft ze maat pony nodig (cob kan net op het kleinste gaatje), maar qua kaken is cob net aan en zou full ook wel passen. Maar dan is de rest dus veel te groot.
Bestaan er halsters waarbij zowel het kopstuk, als neusriem en keelriem verstelbaar zijn?
Kopstuk en neusriem vind ik nog wel, maar ook een verstelbare keelriem is een uitdaging.
Ik heb een biothane halsterhoofdstel, maar heb liever ook gewoon een stoffen halster voor het poetsen en wandelen.
Ze is pas 2, dus ik hoop wel dat haar hoofd nog wat meer lengte krijgt, maar ik vermoed dat ze deze verhouding wel een beetje gaat houden :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:27

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 15:37

Ja, maar dan onderlegd op neus en kopstuk met iets van leer of suede.
Deze houd ik wel even in mijn achterhoofd, want dat is beter dan niets!

En dit is overigens het probleem. Neusriem en kopstuk staan op zijn kleinst en keelriem staat strak.
Dit is een maatje cob. Het is net aan, eigenlijk is de keelriem al wat te strak.
Afbeelding

Mdrf

Re: Halsters met verstelbaar kopstuk, neusriem én keelriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:42

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:43

Er bestaan toch halster met een keelriem met aan beide kanten clips? Zou je dan niet twee halsters kunnen kopen en de grote keelriem aan het kleinere halster maken?

Edit Anky halsters hebben dit. Dan zou je ook een tweedehands kunnen kopen als je alleen de keelriem gebruikt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 15:46

Mdrf schreef:
die van equ-all zijn op 3 plekken verstelbaar. https://www.subscribesports.nl/producte ... ll-halster

Ja! Die zoek ik :D
Die had ik tot nu toe alleen in veulenmaat gevonden. Nice!
Nu nog even uitvogelen wat handig is qua maat. Ik denk wel cob.

Amber_anne schreef:
Er bestaan toch halster met een keelriem met aan beide kanten clips? Zou je dan niet twee halsters kunnen kopen en de grote keelriem aan het kleinere halster maken?

Edit Anky halsters hebben dit. Dan zou je ook een tweedehands kunnen kopen als je alleen de keelriem gebruikt

Poetshalsters zijn dat. Die had ik ook gezien inderdaad en zeker een goed alternatief!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:50

Touwhalster voor wandelen en halsband voor poetsen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:25

Bij poetshalsters zou je eventueel ook aan beide kanten een karabijnhaak kunnen klikken eventueel een gezekerde, Daarmee maak je hem een stuk groter.

2x zoeen: https://ijzerwarenwebshop.nl/karabijnha ... fsluiting/

Je kunt dat trouwens ook al met je huidige halster aan één kant uitproberen, maar dan is hij niet helemaal in balans.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:36

2 goedkope halsters kopen in de juiste maten en dan er 1 van maken of laten maken?
Tot 5 jaar groeit een paard zijn hoofd dus de kans is groot dat ze nog een betere maat gaat krijgen :)
Ik heb zelf een kwpner van 2(bijna 3) en die heeft ook een vreselijke maat hoofd. Hoofdstel laatst pas proberen te maken en ze heeft het 1 van cob en het ander full, compleet samengesteld.