Toen ik het zadel s avonds ging poetsen, zag ik een scheur in het leer onder het zadel t.p.v. de rails. Ik heb contact met de verkoopster gezocht en zij gaf aan dat het alleen een leerbeschadiging was en dat het geen probleem was. Ik heb dit voor waar aangenomen.
Vandaag heb ik een andere zadelmaker naar het zadel laten kijken en zij vermoedt dat er een breuk in de 'rails' zit en dat hierdoor het leer gescheurd is. Zij gaat het zadel voor mij uit elkaar halen om de boom en rails te beoordelen.
En nu zit ik met dat ik heb getekend voor geen garantie. Ik heb de zadelverkoopster überhaupt nog niet gecontacteerd, omdat ik nog niet zeker weet wat er aan de hand is, dus heb ook geen idee hoe zij hierop zal reageren. Echter ben ik nieuwsgierig naar wat jullie zouden doen, mocht inderdaad de gehele boom vervangen moeten worden. Wat ik het discussiepunt vind, is dat de zadelmaakster de beschadiging van het leer heeft verzwegen. Ik heb zodra ik dit zag contact opgenomen en er werd mij voorgehouden dat het niets zou zijn. Nu lijkt het dus toch mis te zijn (zadel veert aan de breukkant veel verder in, dan aan de andere kant). Zou ik hier iets mee kunnen of zou ik mijn verlies moeten nemen?