Hoi!
Op mijn tinkermerrie willen we graag een dressuurzadel. Het is een 'ouderwets' gebouwde tinker (zie foto, wel een beetje bezweet door het rijden haha). Mijn oog viel hierdoor op een tekna zadel. Op mijn werk hebben de tinkers en andere paarden met brede bouw en korte rug ook een tekna en deze valt binnen onze prijsklasse.
Het plan is om deze tweedehands te kopen en dan te laten aanpassen door een zadelmaker. Omdat dit in de kosten scheelt.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit zadel? Hoe bevalt het? En op wat voor soort paard (ras/bouw) wordt deze gebruikt? Hoeveel inch heb je? En wat voor boom zit erin?
De twijfel zit ook nog een beetje in het aantal inch dat wij willen kopen. Sowieso eerst passen en eventueel terugsturen. Zelf heb ik broekmaat 38 en reed ik altijd in een 17,5". Zou dit te lang zijn voor mijn tinker?
Zoals je ziet genoeg vragen:) alle opties staan nog open, het bovenstaande is meer mijn voorkeur! Voordat we ermee gaan rijden gaan we sowieso de zadelmaker ernaar laten kijken en eventueel de kussens laten aanpassen.