Titel zegt het al. Hoe weet je nu of een paard het bit fijn vindt? Ik heb een haf die de hand goed opzoekt.
Ik heb 3 bitten (juiste maten).
Bit 1 is een simpele dubbelgebroken watertrens. Iets dikker, kreeg ik erbij toen ik hem kocht.
Omdat ik zelf nog wat instabiel ben met mijn handen (wordt aan gewerkt, ik zaag niet maar kan net geen verfijnde hulpen geven, alles is nog vrij groot) heb ik een bitfitter laten komen. Toen Bit 2 gekocht.
Bit 2 is een Bombers. Lijkt heel erg op de Myler. Dubbelgebroken anatomisch gevormd, maar kun je niet helemaal dubbelklappen, wordt dan een soort van stangetje. Omdat mijn haf nogal de neiging heeft wat te gaan hangen in je hand, leek het mij ook niet fijn voor hem als hij dan elke keer op zo’n stang terechtkomt.
Dus de tussenoplossing: bit 3. Een eenvoudig dubbelgebroken bustrens.
Vandaag in gehad en valt me op tov bit 2 dat ie daar veel meer mee speelt en op kauwt. Bij bit 2 deed ie dat nauwelijks.
Is dit nu een goed of minder goed teken? Qua aanleuning voel ik niet veel verschil.
Ik wil dus gewoon een eenvoudig bit waarmee mijn onkunde niet al te rommelig of instabiel binnenkomt bij mijn paard

Voor de fans van bitloos: wie weet op een dag, maar nu even niet