Mijn paard staat ivm een breuk in het hoefbeentje tijdelijk op ijzers. Momenteel mag hij weer aan het werk en omdat de bak bij onze locatie bijzonder nat is wijk ik uit naar andere locaties. Hiervoor gaan we meestal met de trailer. Ik ben deze week dus 2 keer enthousiast met trailer op pad gegaan om bij het uitladen te ontdekken dat het ijzer er volledig krom nog half onder hing... Ik zie de hoefsmid momenteel bijna net zo vaak als mijn paard en ondanks dat ik de beste man een toffe peer vind, zou ik hem toch graag iets minder vaak aan de deur hebben...
Anyway, het vermoeden bestaat dat Jauke zijn ijzer in de trailer eraf trapt, want het valt me iedere keer pas op na ons trailer tochtje. En nu kan het natuurlijk dat ik daarvoor gewoon scheel ben, maar ik vermoed dat dat toch niet de oorzaak is. Hij gaat super makkelijk de trailer op en staat daar ook super rustig, maar het is in verhouding (2paardstrailer) wel krap natuurlijk. De suggestie is buiten dat het ijzer smaller geslagen is nu ook om hem op de trailer springschoenen om te doen.
Ik weet echt niets van been bescherming en kom nu dus tot de ontdekking dat er een boel opties zijn. Welke optie kan ik in deze situatie het beste gebruiken?
Alvast bedankt! En jongens, wat zal ik blij zijn als die stomme dingen er weer onderuit mogen