Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janna schreef:Niet met de micklem maar wel met mijn dure Schockemohle equitus beta. Arme paard had er zelfs een plekje van op zn oor gekregen. Ik weet het nog niet zo met die kromme kopstukken. Het deel wat extra naar voren komt buigt zo tegen die oren aan?
Art_Ificious schreef:Hoe kan die extra buiging tegen de oren zitten?
Avalanche81 schreef:Mijn merrie die nu met pensioen is was héél boos over de micklem. Echt zo:![]()
stokoude stübben erom en niets aan de hand.
Denk dat de Micklem toch niet zo fijn is voor paarden, later hoorde ik meer van zulke verhalen. Mijn Stübben hoofdstel is anatomisch correcter dan de Micklem.
Ninx schreef:Ik gebruik de Micklem multibridle als sidepull voor mijn paard.
Het valt me echter op dat hij de laatste tijd wat schudt met zijn hoofd, ik had dus al even iemand ingevlogen om hem even los te maken en even te checken of hij daar discomfort had (hoofd/ atlas)... ze heeft hem verder ook nagelopen natuurlijk.
Anyway, zat niet echt iets noemenswaardigs....
Nu zei mijn instructrice onlangs al dat het kopstuk wel net een beetje 'banketstaaf' valt tussen schedel en eerste halswervel.
Dus ik was al een beetje aan het zoeken naar een vervangende sidepull.
Vanavond was ik een beetje aan de hand aan het werk en liet ik hem nog even los door de bak stuiteren voor zijn dolle 5 minuten.... weer echt zeer bijzonder schudden en zwaaien met dat hoofd, zoals een arabier dat soms kan doen.
Dus ik heb het hoofdstel afgedaan en toen deed hij het vervolgens niet meer. Helemaal rustig met zijn hoofd.
Enfin... lekkere boel, hartstikke duur ding :-P Hij vind hem overduidelijk 'stom'.
Wat ik me afvraag: hebben meer mensen deze ervaring met de Micklem?
Ninx schreef:Avalanche81 schreef:Mijn merrie die nu met pensioen is was héél boos over de micklem. Echt zo:![]()
Denk dat de Micklem toch niet zo fijn is voor paarden, later hoorde ik meer van zulke verhalen. Mijn Stübben hoofdstel is anatomisch correcter dan de Micklem.
oeps....
Nou, denk dat ik mijn antwoord dus heb....
Met wat googelen ben ik nog meer van dit soort ervaringen tegengekomen.....
Paard = de baas he? Dus Micklem gaat de deur uit
Avalanche81 schreef:Wil je per se bitloos?
En begrijp me goed he, ik ben niet pro of anti.
c_alsemgeest schreef:Ninx schreef:Ik gebruik de Micklem multibridle als sidepull voor mijn paard.
Het valt me echter op dat hij de laatste tijd wat schudt met zijn hoofd, ik had dus al even iemand ingevlogen om hem even los te maken en even te checken of hij daar discomfort had (hoofd/ atlas)... ze heeft hem verder ook nagelopen natuurlijk.
Anyway, zat niet echt iets noemenswaardigs....
Nu zei mijn instructrice onlangs al dat het kopstuk wel net een beetje 'banketstaaf' valt tussen schedel en eerste halswervel.
Dus ik was al een beetje aan het zoeken naar een vervangende sidepull.
Vanavond was ik een beetje aan de hand aan het werk en liet ik hem nog even los door de bak stuiteren voor zijn dolle 5 minuten.... weer echt zeer bijzonder schudden en zwaaien met dat hoofd, zoals een arabier dat soms kan doen.
Dus ik heb het hoofdstel afgedaan en toen deed hij het vervolgens niet meer. Helemaal rustig met zijn hoofd.
Enfin... lekkere boel, hartstikke duur ding :-P Hij vind hem overduidelijk 'stom'.
Wat ik me afvraag: hebben meer mensen deze ervaring met de Micklem?
Komt wel vaker voor bij "anatomisch gevormde" of normale hoofdstellen.
Ligt een beetje aan de vorm van het hoofd van je paard en wat hij/zij prettig vind qua druk.
Anatomisch gevormd is dus correct van vorm naar de vorm van het hoofd... Maar welk hoofd? En welke anatomie?
Bijvoorbeeld een egyptisch arabiertje heeft een hele andere vorm hoofd dan een Groninger.
Je kan het afstellen, maar de breedte van de banden kan je niet veranderen.. dus wat op het ene hoofd past qua ruimte, zenuwplaatsingen e.d. hoeft niet op een ander hoofd fijn te passen.
Vriendin van mij had ook een paard wat heel raar reageerde op de micklem, maar heel fijn liep op een harry's horseje van 20 eurie
En een ander paard loopt juist weer heel fijn op de micklem.
Micklem, anatomisch van Stübben en ook schockemölle zijn op de bovenkant vrij breed. Heeft het paard daar minder ruimte of is het gevoeliger op die wervels kunnen die kopstukken juist heel erg gaan irriteren.
Dan heeft je paard vaak meer baat bij een zacht smal kopstuk.
Avalanche81 schreef:Mijn merrie die nu met pensioen is was héél boos over de micklem. Echt zo:![]()