Tweedehands kieffer springzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CapeS

Tweedehands kieffer springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 15:33

Hoi, ik ben nu een tijdje opzoek naar een leuk tweedehands springzadel om naast mijn dressuurzadel te hebben. Natuurlijk heb ik niet het budget om naast mijn maatzadel nog een maatzadel te kopen ... Dus zei mijn zadelmaker; ga eens tweedehands rondkijken. Nu kwam ik in de buurt een leuke kieffer master league spring zadel tegen, ziet er mooi uit en ze vragen er 700 euro voor (ziet er op de fotos net uit). Wat is een beetje normaal voor dit soort zadels, meestal zijn kieffers tweedehands echt max 300 euro? Ik was van plan om eerst zelf te kijken of het zadel een kans van passen heeft (een beetje logisch kijken kan ik wel) en daarna de zadelmaker te vragen als ik denk dat er een kans is dat hij past (kost wat minder dan bij ieder zadel hem erbij halen).

Alvast bedankt!

Avalanche

Re: Tweedehands kieffer springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:01

Kieffers zijn prima zadels, maar tweedehands idd heel weinig waard. Ik zou er ook zeker geen 700 euro voor geven.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 16:59

Avalanche81 schreef:
Kieffers zijn prima zadels, maar tweedehands idd heel weinig waard. Ik zou er ook zeker geen 700 euro voor geven.

Daa twijfelde ik dus ook over... Ik dacht wel dat dit misschien een nieuwe variant was en vandaar de prijs? Want de goedkopere zien er vaak oud uit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:24

Welk type zadel is het?

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:27

springzadels zijn wel wat schaarser dan dressuurzadels, dat kan de prijs wat opdrijven. Ik zou eens op marktplaats ed zoeken wat ze voor het type zadel van die leeftijd ongeveer vragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:52

Kieffer met rood logo zijn er vanaf 2006, die met de zwarte logo's voor die tijd dus.
dat is iets om mee te nemen in je waardebepaling.

Maat 1 = 17 inch
Maat 2 = 18 inch.
17.5 bestaat niet.

Max 300, ja voor die met zwart logo wel.
Maar eentje van bijvoorbeeld een paar jaar oud zou ik het als verkoper een belediging vinden van een zadel van eerder misschien 2500 euro

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:35

mijn ervaring met springzadels in het algemeen is dat ze 2e hands echt moeilijk te krijgen zijn. Heb het idee dat het komt omdat meeste springruiters die die zadels enigzinds in massa hebben ze 'op' rijden, en dat de pasvorm vaak makkelijker is als dressurzadels, dus minder vaak het probleem dat het zadel op langere termijn niet meer past. Dat maakt wel ik het zeker eens ben tijn8 en dat je met een bedrag van 700 voor een goed 2e hands springzadel wel mag rekenen.
Kieffer dressuurzadels zijn vaak wat minder modern (minder wrong geen diepe zit ect) en daarom zijn ze vaak goedkoper 2e hands, ze zijn uit de mode. Hoe dat geld voor Kieffer springzadels weet ik niet.
Sommige groter zadelverkopers hebben een eigen assortiment 2e hands zadels die ze bijv binnenkrijgen door inruil, van Rijs bijv, en misschien het Gareel ook. Tuurlijk is een zadel dan duurder als wanneer je het zelf van marktplaats trekt, maar dan kun je wel op je gemakje een goeie pas-sessie doen en proefrijden. Kunt hem altijd extra laten nakijken door je eigen zadelmaker.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 23:25

DuoPenotti schreef:
Kieffer met rood logo zijn er vanaf 2006, die met de zwarte logo's voor die tijd dus.
dat is iets om mee te nemen in je waardebepaling.

Maat 1 = 17 inch
Maat 2 = 18 inch.
17.5 bestaat niet.

Max 300, ja voor die met zwart logo wel.
Maar eentje van bijvoorbeeld een paar jaar oud zou ik het als verkoper een belediging vinden van een zadel van eerder misschien 2500 euro

Inderdaad met een rood logo! Het is een kieffer master league. Heb hem net opgehaald (mag hem terug brengen) en met wat onderzoek blijkt hij uit 2007 te komen... Is 700 dan niet wat teveel? Wat is dan een goede prijs? Ik voeg even foto's van het zadel toe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:06

Opzich is 2007 niet heel nieuw, maar hij lijkt er nog prachtig uit te zien op de foto's. En denk dat je in deze markt voor 700 euro genoeg springzadels kunt vinden die er slechter uit zien.
Ik zou je zadelpasser om advies vragen, en ik denk dat er hier vast iemand in het topic zit die je kan vertellen waar de 'zwakke' onderdelen in kieffer zadels zitten en waar je extra op moet letten.
Maar als hij goed past en lekker zit zou ik het wel durven.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:14

Voor een degelijk merkzadel in die toestand ( van wat ik er zo van zie ) is dat echt een nette prijs.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:20

Het bieden stond meen ik vanaf 500 als ik goed gezien heb.
Bied 600 en ik denk dat je er een fijn zadel aan gaat hebben.
Wel ff laten kijken of de kussens nog mooi egaal en zacht zijn, niet dat je daar meteen kosten in gaat krijgen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:27

Je hebt hem toch niet gekocht?

Mulan000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:37

Kieffer is en blijft een goed merk
2007 is niet super oud, maar ook niet zeer jong.

Als jij fijn met het zadel kunt rijden en hij past goed op je paard zou ik tussen 400 a 600 euro voor over hebben.

Belangrijkste blijft dat jij en je paard er goed mee kunnen rijden (dan is €100 te veel betalen misschien nog niet het ergste)