Dressuur Side-Pull gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loeka_Polly

Dressuur Side-Pull gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 22:31

Hi allemaal!

Met mijn pony rijd ik op het moment met de micklem multi bridle als side-pull.
Dit bevalt eigenlijk helemaal prima en ze loopt er goed mee.
Toch heb ik 1 klein probleempje met dit hoofdstel en dat is hoe smal de neusriem is.
Doordat deze zo smal is werk je toch relatief scherp in. Als oplossing heb ik nu altijd een padje onder de neusriem of een schapenbontje er omheen. Ze loopt er prima op maar ideaal gezien maken we een keer de overstap naar een hoofdstel waar geen extra dingetjes onder of overheen moeten om hem lekker confortabel te maken!
Nu is mijn grootste probleem: vind maar eens een mooi side-pull hoofdstel, met een brede neusriem, zacht leer, anatomische vormgeving en niet te veel poespas. Veel hoofdstellen zijn al snel van het western-type of hebben ergens glitters! nou zo zijn wij niet ;)

Het hoofdstel wat mij het meest aanspreekt is de alizee mistral van FRA, maar deze is behoorlijk duur en heeft nogsteeds niet een hele brede neusriem.
Wat ik eigenlijk zoek is een sidepull met een neusriem zoals dit hoofdstel:
https://www.agradi.nl/dyon-hoofdstel-wo ... -bruin.htm
Extra breed en zacht!

Zijn hier nog mensen met tips of ervaringen?
Hier ter illustratie een foto van mijn pony met het huidige hoofdstel

Afbeelding

Galoppig

Re: Dressuur Side-Pull gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:36

Ik vind die van Nalanta echt heel mooi, maar veel te duur.
Ik heb ook de micklem multi, en ja die is ook prijzig maar daar kun je nog wel drie kanten mee op gaan...

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 23:06

De nalanta heeft door het wieltje een lichte hefboomwerking. Ik ben juist opzoek naar een hele zachte inwerking. Bovendien vind ik zelf het wieltje een tikkeltje grof en ben ik echt zoekende naar een meer dressuurmatig hoofdstel.
De multi heb ik dus ook en gebruik ik bijna dagelijks. De andere opties van de micklem gebruik ik dus niet en ik wil echt iets zachters en nog veel vriendelijker. Wat betreft vraagprijs zijn de micklem en de Nalanta ook veel goedkoper dan de FRA. Ik ben zeker bereid om voor een mooi hoofdstel meer te betalen maar dan moet het wel het hoofdstel van mijn dromen zijn ;)

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:16

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 23:34

Ik snap je suggestie maar het idee is wel dat er ook mee gestart mag worden. Vandaar dat ik echt opzoek ben naar een dressuurmatig hoofdstel. Ook heb je met een kaptoom al snel een wat grovere uitstraling.
Onderstaande komt aardig overeen met wat ik zoek maar moet helemaal uit canada komen en is momenteel uitverkocht in het bruin. Misschien voor de beeldvorming?
https://amoreequestrian.ca/products/milo-bridle

Sorry als ik veeleisend ben! het is echt een zoektocht en ben bereid langer te wachten tot ik het juiste hoofdstel kan vinden! De eisen die ik heb zijn dus wel echt randvoorwaarden!

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:52

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 00:01

Ik heb de F.r.a Pardoes. Fijn hoofdstel

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 00:02

Die ziet er inderdaad mooi uit! Bedankt voor de tip!
Mochten er nog suggesties zijn voor nog bredere neusriemmen dan hoor ik het graag!

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 00:03

De pardoes ken ik maar heeft een te laag liggende neusriem, te smalle riempjes en een te scherp kopstuk voor waar ik naar opzoek ben. Toch bedankt voor de tip.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 00:08

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:28

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 11:36

Bedankt! De aruba gaat inderdaad wat betreft de neusriem meer richting wat ik zoek maar de uitstraling van de rest van het hoofdstel vind ik niet so chique.
Een losse neusriem kan wel maar dan moet deze echt precies dat brede en zachte hebben wat ik zoek.
De love lance is inderdaad een prachtig hoofdstel en staat op mn lijstje. Maar toch voel ik mij ook met dat hoofdstel geneigd er een bontje om of onder te doen en daar willen we nu juist vanaf.
De la cense dyon is een mooi hoofdstel maar niet de uitstraling die ik zoek en veel scherper dan het hoofdstel dat ik nu gebruik.

Bedankt allemaal!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:56

Is het niet een idee om een neusriem te laten maken? Dan kan je precies aangeven hoe je het wilt hebben

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:08

Ik denk dat je erg blij wordt van de bitloze hoofdstellen lijn van PMC. Zij heeft diverse hoofdstellen (ook meer dressuur-uitstraling) met brede neusriemen die erg zacht en soepel zijn.

Ook kifrahorseheeft wel wat hoofdstellen met een bredere neusriem, alleen dat is wellicht misschien niet zo 'dressuur' als je zoekt.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:01

Loeka_Polly schreef:
Bedankt! De aruba gaat inderdaad wat betreft de neusriem meer richting wat ik zoek maar de uitstraling van de rest van het hoofdstel vind ik niet so chique.
Een losse neusriem kan wel maar dan moet deze echt precies dat brede en zachte hebben wat ik zoek.
De love lance is inderdaad een prachtig hoofdstel en staat op mn lijstje. Maar toch voel ik mij ook met dat hoofdstel geneigd er een bontje om of onder te doen en daar willen we nu juist vanaf.
De la cense dyon is een mooi hoofdstel maar niet de uitstraling die ik zoek en veel scherper dan het hoofdstel dat ik nu gebruik.

Bedankt allemaal!

Ik heb de lovelance hoofdstellen in mijn handen gehad en ik kan je garanderen dat het leer echt boterzacht is! Ik vind de leerkwaliteit echt 10x beter dan FRA bijvoorbeeld. Als je ergens geen bontje onder hoeft te doen is het het hoofdstel van lovelance wel. Ik heb echt spijt dat ik dit hoofdstel niet eerder was tegengekomen anders had ik die absoluut gekocht

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:44

In heb ook de lovelance sidepull dressuur waarvan de link al gedeeld is.
Het leer is echt heel zacht en van mooie kwaliteit! De neusriem is mooi breed en ook echt zacht onderlegd dus een bontje zou daar echt overbodig zijn. Als je nog extra foto's wilt moet je maar zeggen, die kan ik voor je maken!

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:54

Misschien de FRA Rebecca? Wel erg prijzig maar je kan ze zonder het “merk” goedkoper vinden :)
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:04

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:28

Ik ga hier ook even volgen.
Ik heb nu een bruine van kifra horse maar zoek ook iets meer dressuur achtigs :o :D
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:30

meganvr schreef:
Misschien de FRA Rebecca? Wel erg prijzig maar je kan ze zonder het “merk” goedkoper vinden :)
[ [url=m/MEZjn4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik en de kwaliteit valt mij echt zwaar tegen voor dat geld... ondanks regelmatig invetten moet ik de neusriem met knijpers vastzetten om de neusriem rond te houden.
Ondanks dat die heel mooi is zou ik deze niet aanraden
(het model echter wel want het ligt wel super stabiel)

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:35

FleurSandro schreef:
meganvr schreef:
[ [url=m/MEZjn4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik en de kwaliteit valt mij echt zwaar tegen voor dat geld... ondanks regelmatig invetten moet ik de neusriem met knijpers vastzetten om de neusriem rond te houden.
Ondanks dat die heel mooi is zou ik deze niet aanraden
(het model echter wel want het ligt wel super stabiel)

Ohh wat zonde zeg!

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 00:49

Fijn om te horen dat de love lance goed bevalt! Iemand enig idee hoe deze te vergelijken is met de alizee mistral van fra?
De rebecca is wat betreft model aardig te vergelijken met de milo van milestone equestrian denk ik. Het model spreekt me wel aan maar de fra ga ik dan maar niet doen als daar matige ervaringen mee zijn!