Ervaring gezocht Edix cresent anatomical girth / singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Ervaring gezocht Edix cresent anatomical girth / singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 14:47

Hoi hoi,

Ik was benieuwd hoe de ervaringen zijn met de
Edix cresent anatomical girth oftewel singel l.

Afbeelding
https://www.edixsaddles.com/product/edix-crescent-girth-dressage/

Ik heb een koudbloed paard waarbij de meeste singels naar voren worden getrokken, waardoor toch de singel een beetje wordt weggedrukt tijdens het rijden. Dit zie ik terug omdat de singel die ik nu heb een beetje wordt omgebogen.

Nou kwam ik de singel van Edix tegen en die geven aan dat bij vollere/buikige paarden zoals die van mij de singel mooi blijft liggen en ruimte bied.

Iemand toevallig ervaring hiermee? Vind het prijskaartje te hoog om ‘even’ uit te testen.

miereneter

Re: Ervaring gezocht Edix cresent anatomical girth / singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:51

Ik heb 'm. Getest op een Arabier met ronde romp en vooral veel buik, en singelplek ver naar voren. Kwaliteit van de singel is geweldig mooi. Ik houd van de combinatie van elastiek, zodat de singel een beetje meegeeft. Tegelijk is hij heel stevig.

Hield bij ons het zadel goed op zijn plek, dankzij de maanvorm is de singelplek zo ver van voren geen probleem.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:53

Voor mijn pony is deze niet geschikt. Ook rond, singelplek direct achter de voorbenen en ook nog eens veel huidplooien daar. Voor mij was deze singel te breed en niet rond genoeg. Maar met wat meer ruimte voor de singelplek kom je wellicht beter uit met deze singel. Hoor er verder wel goede verhalen over.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:12

Ik heb 'm in het bruin voor mijn Haflingermerrie. Hele fijne singel en van goede kwaliteit naar mijn mening! Ze heeft een hele korte rug en is vrij rond. Het zadel blijft met deze singel stevig liggen. :)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 15:29

Wauw super fijn die snelle reacties! Bedankt daarvoor!

Miereneter fijn dat de singel mooi van kwaliteit is, heb je er een tijdje mee gereden of puur getest? Blijft het elastiek mooi? Niet dat het gaat lubberen na langer gebruik?

Celibi gaat het dan om een kleinere pony waarmee je met deze singel heb gereden?

SarahIlse kwaliteit blijft na langere tijd gebruiken ook mooi?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:56

sasika schreef:

Miereneter fijn dat de singel mooi van kwaliteit is, heb je er een tijdje mee gereden of puur getest? Blijft het elastiek mooi? Niet dat het gaat lubberen na langer gebruik?

Celibi gaat het dan om een kleinere pony waarmee je met deze singel heb gereden?

Ik heb 'm nu sinds eind mei en ben echt zeer tevreden over de kwaliteit. Het elastiek is bij mij vooralsnog niet gaan lubberen. Het leer houdt ik wel goed bij d.m.v. schoonmaken met water en invetten met ledervet/-conditioner. Ik rij er ongeveer 2 - 3 keer in de week mee momenteel, zowel in de bak als buiten.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:56

sasika schreef:

Ik heb 'm een paar keer gebruikt op een paard dat ik reed (de mijne is nog niet beleerd) om te testen hoe goed het zadel bleef liggen. Dus geen ervaring op de lange termijn. Ben vooral enthousiast over de vorm en de combi leder/elastiek.

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:01

Fijn om te lezen dat er vooral positieve reacties zijn over de singel, heb de singel daarom gister besteld (oke kortingscode hielp ook mee :+ )
Hopelijk komt hij snel binnen dan zal ik laten weten wat mijn ervaring ermee is

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:43

_Patriesz schreef:
Fijn om te lezen dat er vooral positieve reacties zijn over de singel, heb de singel daarom gister besteld (oke kortingscode hielp ook mee :+ )

Waar heb jij hem besteld met korting? Ik heb hem besteld (zonder korting) maar omdat hij niet op voorraad is en de leverancier met vakantie, krijg ik hem pas rond 14 januari.

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:58

xSCWx schreef:
_Patriesz schreef:

Waar heb jij hem besteld met korting? Ik heb hem besteld (zonder korting) maar omdat hij niet op voorraad is en de leverancier met vakantie, krijg ik hem pas rond 14 januari.

Ik heb hem hier besteld: https://horsestuffandmore.com/product/edix-crescent-girth-dressage/ tot 31-12 10% korting. Geen idee of zij de singel wel op voorraad heeft, heb nog geen update gehad.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:06

Toevallig wil ik deze singel ook gaan proberen. Zijn er toevallig nog recente ervaringen? Hoe bevalt de singel nu _Patriesz?

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:37

Ik heb de singel niet mega intensief gebruikt (ben de pony aan het beleren, doen het rustig aan :) ) Maar tot nu toe bevalt de singel goed! Merk ook aan mijn pony dat hij hem fijner vindt dan de FRA supersingel die ik hiervoor had.
Materiaal voelt degelijk aan, niet mega stug maar zeker geen slappe hap.
Zadel ligt ook stabieler met deze singel.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:45

Het is een wat ouder topic, maar ben erg benieuwd hoe de singel bevalt bij de mensen die het al even in gebruik hebben :o

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:14

Ik heb 'm gisteren ontvangen en ga het vandaag passen. Ben benieuwd.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:23

Oh ben heel benieuwd, geef je een update? :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:35

Ik heb hem nu een paar weken in gebruik en hij bevalt goed tot nu toe :j We hebben hem gekocht omdat ons paard snel singelwondjes krijgt en dat gaat goed tot nu toe. Normaal moest er altijd een bontje omheen, maar dat hoeft nu niet meer

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:39

Wesseltje schreef:
Oh ben heel benieuwd, geef je een update? :D

Lijkt de juiste vorm te hebben maar twijfel of ie lang genoeg is.

Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:57

Iets langer zou wel mooier zijn denk ik ja.
Maar ook zou de singelstoten bij voorkeur recht naar beneden lopen, op de foto lijkt het nog wel iets naar voren te trekken.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:11

Ik zou ook voor iets langer gaan.