Ps dekje met aanslag op embleem.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonraffie

Ps dekje met aanslag op embleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 14:35

Goedemiddag bokkers, zoals de titel van het onderwerp al zegt;
Ik heb een ps of Sweden Mamba dekje waarvan het embleem van ps na korte tijd al een soort aanslag had.
Ps vroeg of ik hem had gewassen maar dit was nog niet het geval want ik had hem pas net.
Na wat heen en weer gemail met de winkel had ps gevraagd of ik hem wilde wassen, maar ook dit loste het probleem niet op, nu kreeg ik zojuist mail terug na ruim een maand ‘de oplossing’

Het is geen productiefout en ps doet er niks aan, de winkel wil mij ter compensatie 15% korting aanbieden in de vorm van een waardebon.
Meer mensen dit probleem met hun ps dekjes?
Heb meerdere dekjes in mijn kast hangen naast elkaar (es, ps etc) en nog nooit dit gehad.

Vind het niet netjes dat ps na ruim een maand mij aan het lijntje houden geen oplossing bied en ben daarom benieuwd of er meer mensen zijn met dit zelfde ‘probleem’

Afbeelding
https://youtube.com/shorts/6XF628DCtRQ?feature=share

Tallie1979

Re: Ps dekje met aanslag op embleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:02

En als je er een tandenborstel over heen haalt?

Jeumig, wat zijn dat dure sjabrakken. Ik snap wel dat je er niet blij mee bent!

Gini

Re: Ps dekje met aanslag op embleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:10

Ik zou beginnen met mails te sturen die met wat zwaardere termen doorspekt zijn. 'Recht op een deugdelijk product', 'de reclame van PS of Sweden belooft kwaliteit', '6 maanden wettelijke garantie', etc. etc.
Voor de rest niets doen met het sjabrak, niet gebruiken en niet mee aan de slag gaan met huis-tuin-keukentips. Ik vind die dekjes duur genoeg om het nu alvast nog niet te laten zoals het is.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:47

Gini schreef:
Ik zou beginnen met mails te sturen die met wat zwaardere termen doorspekt zijn. 'Recht op een deugdelijk product', 'de reclame van PS of Sweden belooft kwaliteit', '6 maanden wettelijke garantie', etc. etc.
Voor de rest niets doen met het sjabrak, niet gebruiken en niet mee aan de slag gaan met huis-tuin-keukentips. Ik vind die dekjes duur genoeg om het nu alvast nog niet te laten zoals het is.
Maar dingen als schimmel, oxidatie etc. kan de fabrikant natuurlijk niks aan doen. Ja, tenzij dat embleempje van platina zou moeten zijn en ineens zwart wordt, dan weet je dat er iets niet helemaal goed gaat. :+ Als je witte peeskappen koopt en je gaat ermee door de bagger wandelen, kun je ook moeilijk de fabrikant kwalijk nemen dat die vlekken er niet meer volledig uit gaan. Bovendien is het sjabrak nog gewoon bruikbaar, het is niet dat het na twee keer rijden uit elkaar gevallen is of zo.

TS: ik zou even vragen wat voor metaal het is, dan kun je het altijd nog zelf schoonmaken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:56

Uiteraard, maar omgekeerd is het ook niet zo dat wanneer het niet om een gekende productiefout gaat het meteen een deugdelijk product is. Dat is een beetje een trekspelletje tussen producent en consument, waar in de eerste zes maanden de consument eigenlijk nog wel eens het langste eind in handen kan hebben. Ik weet verder niet wat TS al dan niet gedaan heeft met het dekje, ik geef alleen de raad de mails iets professioneler/zwaarder te maken. Vaak kan er dan ineens wel geholpen worden. Niet altijd, zeker niet, maar laat ons zeggen dat ik met een dekje voor die prijs de kans wel waag.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:59

Is dat embleempje metaal of verchroomd ABS(kunststof)?
Als het echt metaal is en het is aanslag dan misschien met eerder genoemde tandenborstel of klein kwastje eroverheen gaan. Misschien heel voorzichting een beetje rvs spray erop wrijven?
Als het verchroomd ABS is zou het geen aanslag kunnen zijn, maar juist de verchroming die 'loslaat'?

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 20:14

Rongyos schreef:
Is dat embleempje metaal of verchroomd ABS(kunststof)?
Als het echt metaal is en het is aanslag dan misschien met eerder genoemde tandenborstel of klein kwastje eroverheen gaan. Misschien heel voorzichting een beetje rvs spray erop wrijven?
Als het verchroomd ABS is zou het geen aanslag kunnen zijn, maar juist de verchroming die 'loslaat'?

Ik zou het niet weten ‍♀️

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 20:16

Mkango schreef:
Gini schreef:
Maar dingen als schimmel, oxidatie etc. kan de fabrikant natuurlijk niks aan doen. Ja, tenzij dat embleempje van platina zou moeten zijn en ineens zwart wordt, dan weet je dat er iets niet helemaal goed gaat. :+ Als je witte peeskappen koopt en je gaat ermee door de bagger wandelen, kun je ook moeilijk de fabrikant kwalijk nemen dat die vlekken er niet meer volledig uit gaan. Bovendien is het sjabrak nog gewoon bruikbaar, het is niet dat het na twee keer rijden uit elkaar gevallen is of zo.

TS: ik zou even vragen wat voor metaal het is, dan kun je het altijd nog zelf schoonmaken.

Van zo’n dekje mag je voor die prijs toch wel fatsoenlijke kwaliteit verwachten, dekje was op dat moment een paar weken oud en Max een paar keer gebruikt….
Kijk na 1 jaar hoor je me er niet over maar dit is gewoon schandalig snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:23

Sonraffie schreef:
Van zo’n dekje mag je voor die prijs toch wel fatsoenlijke kwaliteit verwachten, dekje was op dat moment een paar weken oud en Max een paar keer gebruikt….
Kijk na 1 jaar hoor je me er niet over maar dit is gewoon schandalig snel.
Oxidatie heeft weinig met kwaliteit te maken, maar met het soort metaal en de omgeving. Daarom: zoek uit waar het van gemaakt is, dan weet je wat je eraan kunt doen.