Goedkoop springzadel (evt Norton)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerardyolo

Goedkoop springzadel (evt Norton)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 23:57

Hoi,

Omdat mijn oude springzadel niet meer mooi ligt ben ik rustig opzoek naar een andere.

Ik zoek een zadel onder de €400 nieuw of 2e hands.

Mijn eisenlijstje:
Het liefst kunststof (imv buitenritten)
Liefst Bruin
Fijne pasvorm
Verkrijgbaar in 17,5”of 18”(ligt aan het model)
Het hoeft geen top kwaliteit te zijn, word maximaal 1x per week voor buitenrit (of bij slecht weer) gebruikt.
Goede pasvorm voor het paard is een must.

Nu vond ik deze zadels van Norton. Een van Deze lijkt mij wel wat, heeft iemand (recent) ervaring met zadels van dit merk?

https://www.dekroo.nl/products/norton-c ... gIKTvD_BwE

https://www.dekroo.nl/products/norton-p ... gKS9vD_BwE

De pro (2e link) is alleen in 17,5 beschikbaar. Als deze voor mij te krap is houd het al op.

Mocht iemand een ander zadel weten dat aansluit op mijn eisen hoor ik het graag! :j

*ik ben niet opzoek naar commentaar, een springzadel is voor mij geen must. Dus een (goedkoop) zadel word alleen gekocht als het goed ligt. Verder heb ik een professioneel aangemeten dressuur zadel dat elke 3 maanden word nagekeken. Welzijn staat voorop, Ik vind het gewoon zonde om voor die paar keer per maand een zadel van 1000+ euro te kopen.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:05

Ik heb de pro (in bruin), zelf normaal ook altijd 18 inch maar deze 17,5 past eigenlijk ook wel goed. Vind hem erg fijn en ook mooi. Als mensen hem zien geloven ze vaak niet dat het een kunststof zadel is.
Heb hem nu een jaar ongeveer en gebruik hem zelf ongeveer 1x in de week.
Laatst bijgewerkt door sunny16 op 15-12-21 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:05

Ik zou dan investeren in een wintec zadel. Is de 200 euro extra meer dan waard. Voor 600 euro kan je ze vaak prima tweedehands vinden. Dan heb je gegarandeerd betere kwaliteit en het zijn populaire zadels waardoor ze ook veel beter te verkopen zijn als het later niet meer past.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:13

Ik heb de Norton Pro vzh 17 inch en ik vind het een fijn zadel. Het materiaal waar het zadel van is gemaakt vind ik ook erg mooi. De prijs-kwaliteit verhouding is ook goed.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 00:15

FleurSandro schreef:
Ik zou dan investeren in een wintec zadel. Is de 200 euro extra meer dan waard. Voor 600 euro kan je ze vaak prima tweedehands vinden. Dan heb je gegarandeerd betere kwaliteit en het zijn populaire zadels waardoor ze ook veel beter te verkopen zijn als het later niet meer past.

Over verkopen maak ik me geen druk, er is altijd markt voor verstelbare zadels

Waar ik dus mee zit, ik denk dat een 2 hands wintec even lang meegaat als een nieuwe Norton… ook heb ik geen goede ervaringen met 2e hands van particulieren. Bij een zadelmaker zijn ze toch al snel richting de 800€.
Laatst bijgewerkt door Gerardyolo op 13-11-24 04:42, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 00:28

Gerardyolo schreef:
FleurSandro schreef:

Over verkopen maak ik me geen druk, ik doneer mijn “oude” zadels altijd aan de zorg manege (therapeutisch paardrijden voor gehandicapten) ze zijn daar altijd heel blij met aanpasbare zadels!

Waar ik dus mee zit, ik denk dat een 2 hands wintec even lang meegaat als een nieuwe Norton… ook heb ik geen goede ervaringen met 2e hands van particulieren. Bij een zadelmaker zijn ze toch al snel richting de 800€.

Jammer dat jij een slechte ervaring ermee hebt, ik heb een aantal maanden geleden een 2 maanden oude wintec hart close contact jump in het bruin gekocht voor 600 euro. Mega tevreden mee (uiteraard wel het zadel opgehaald zodat ik het eerst even goed kon bekijken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 07:20

Ik heb een wintec Cair dressuurzadel voor 150 euro 2de hands kunnen kopen. (mag nu weg voor 100 euro ivm nieuw zadel voor mijn paard)

Je vind ze echt wel.

De nieuwere wintec hart zullen nog wel iets duurder blijven. (600 minimum schat ik alleen heb ik mijne verkocht voor 450 moest er toen vanaf en was 16,5 inch, iets minder gewild. ).

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:03

Ik heb een hkm zeus zadel tweedehands gekocht. Is ook nog met wolvulling. Topding! Hij is volgens mij niet in bruin

Roulette_

Re: Goedkoop springzadel (evt Norton)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:14

Je zou ook je zadelmaker eens kunnen vragen of hij/zij ideeën heeft voor een zadel dat jouw paard goed past. Ik heb destijds met vrijwel dezelfde eisen (alleen andere kleur, ik wilde een zwart zadel) overlegd met mijn zadelmaker toen hij toch bezig was met mijn dressuurzadel.
Hij adviseerde op basis van mijn paard haar bouw en mijn eisen om een Wintec te kopen en hij gaf me zelfs nog tips welke checks ik makkelijk en snel zelf kon doen bij een particulier tweedehands zadel.
Heb toen voor 200 euro een relatief nieuwe wintec 500 cair gevonden die inderdaad top ligt bij mijn paard.
Was tegelijk een hele goedkope en een hele dure aankoop. Goedkoop omdat ik er weinig voor betaald heb en qua onderhoud deze doorgaans voor niets even wordt gecheckt als de zadelmaker er toch is voor mijn goede dressuuurzadel.
Duur omdat mijn paard onder de Wintec zoveel beter liep dan onder mijn vorige dressuurzadel dat ik uiteindelijk ook een nieuw, goed, luxe dressuurzadel heb gekocht.
Heb de wintec inmiddels drie jaar en ben er nog steeds blij mee. Geen luxe zadel, zou er ook niet dagelijks mee kunnen of willen rijden (al heb ik dat wel een tijdje noodgedwongen gedaan toen ik op zoek was naar een nieuw dressuurzadel), maar ligt goed en mijn paard loopt er fijn mee.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 22:56

Vanmiddag op een wintecje van een vriendin proef kunnen zitten. Deze paste mij niet. Wintec valt dus af.

Norton blijft dus nog wel een optie, heb hier een tijdje terug al op proef gezeten en deze zat mij goed.

Nu kwam ik vanmiddag ook nog deze zadels tegen, heeft iemand ervaring met een van deze?

https://www.minihorseshop.nl/harry-s-ho ... &520=12745

https://www.decathlon.nl/p/leren-veelzi ... gKKFfD_BwE

Die van de decatlon is ook alleen weer in 17,5 inch. Dus als die mij niet lekker zit valt die ook al af.

Kimren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:08

Mijn zusje heeft een tijdje een tekna club gehad, is een kunststof zadel en ook in het bruin verkrijgbaar. Kost nieuw volgens mij rond de 400 euro

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 23:19

Kimren schreef:
Mijn zusje heeft een tijdje een tekna club gehad, is een kunststof zadel en ook in het bruin verkrijgbaar. Kost nieuw volgens mij rond de 400 euro

Dankje, dat is inderdaad een mooi zadel! Ik ga hem in gedachte houden :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:39

Ik heb een collegiate zadel, 17 inch. Zitten nieuw rond de 400 euro maar ik heb mijn oude zadel er tegen in geleverd waardoor de prijs zakte.

Ik ben er erg tevreden mee. Inderdaad voor buitenritten en zo wat in de bak is het een fijn zadel. Is ook kunsttof maar wel met nep suede waardoor je meer grip hebt