Neusriem Horsegear - slecht passen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Neusriem Horsegear - slecht passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 14:37

Laatst heb ik een neusriem van horsegear besteld in maar full, past voor geen meter, veel te klein. Nou heb ik meerdere paarden/ponys staan dus gebruik het wel voor een andere pony. Maar vind het erg jammer omdat ik deze graag voor mijn grote paard wilde gebruiken. Ik heb contact gehad met EJ en zei zeggen hier nog nooit iets over te hebben gehoord.

Het gaat om de volgende neusriem:
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... ngQAvD_BwE

Afbeelding

Meer mensen die deze neusriem of een hoofdstel hebben die slecht past/te klein is?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:42

Ja, dat gebeurt natuurlijk wel eens. Net zoals kleding- of schoenmaten, het ene merk en model is het andere niet. Zo passen de hoofdstellen van Barefoot mijn paard perfect, maar hun neusriemen in dezelfde maat totaal niet, echt kilometers te groot. Hetzelfde met halsters, maat cob past soms goed en soms verzuipt-ie erin. En soms zit een model gewoon niet goed om zijn kaak.

Eigenlijk is het het handigst om de omtrek van de neusriem te weten (en die van je paard), maar dat staat er natuurlijk meestal niet bij.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 13-12-21 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:42

Ik heb die ook, en bij mij past die eigenlijk perfect. Waar is hij te klein dan? Heb je hem op de juiste plek vast gehangen?

littleroosie

Re: Neusriem Horsegear - slecht passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 14:44

Ik heb hem bij 2 paarden omgehad die een normale full passen, kon ik de neusriem niet dicht krijgen. Nu heeft 1 met maat cob hem om, kan hem net dicht krijgen.

Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:48

Ik kan het niet goed zien, maar hij hangt wel veel te hoog. Zijn alle gaatjes op om hem lager te hangen?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:49

En als je hem eens na meet en de maten vraagt van iemand anders met dezelfde neusriem? Misschien is de verkeerde maat op deze gekomen

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 14:51

Hij kan niet lager. Kopstuk is ook van Horsegear maat full.

Op hun website zit de neusriem op dezelfde hoogte?
Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:53

Maar jij hebt zo'n kort riempje dan? Ik heb net met mijn foto's vergeleken en mijn hoofdstel riempjes zijn zoveel langer bij de full
Hij moet toch wat lager bij je geloof ik. Het hoogste riempje moet net onder die dikke punt van die kaak komen. Bij jou lijkt dat er net op.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 14:54

Hij zit eigenlijk precies zoals bij de palomino. Zou jij heel misschien jouw neusriem willen opmeten? Dan ga ik hem ook opmeten, misschien dat het geen full is.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:55

Ja sorry, ik kan niet goed inzoomen op je foto. Mij leek het daar dat hij toch een gaatje 1 of 2 zou mogen zakken.

Ja ik wil best wel eens meten straks hoor