Ik rijd mijn 5 jarige paard momenteel met een trust inno sense flexi soft bitje. Ik heb het bit nu een jaar, mijn paard heeft vorig jaar een aardige tijd stil gestaan en wordt nu af en toe gereden, maar alsnog zit er inmiddels een aardig gat in het bit en ik ben bang dat hij straks doorgebeten wordt

Ik had dit bitje gekocht omdat hij met inrijden/doorrijden moeite had het aannemen van de hand en ik heb het idee dat hij zijn simpele enkelgebroken metalen bitje (vooral in de winter, ook als ik hem warmer maakte) echt niet graag in deed. Ook als ik dit bit nu aanbied vind hij hem duidelijk niet heel fijn, met zijn kunststof bit is hij duidelijk een stuk blijer! Hij neemt mijn hand nu goed aan en loopt er ontspannen mee.
Nu kan ik natuurlijk weer hetzelfde bit voor hem halen, maar als ik hem wat regelmatiger ga rijden moet ik in dit tempo iedere paar maanden het bit vervangen en dit lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Doordat hij nog in de doorrijd fase zit zoek ik wel iets van een D of knevel trens, daar loopt hij momenteel goed op.
Wie heeft er een goede tip voor een fijn bit die bij dit verhaal past?