siskeh schreef:Ik zou eerst die wolfskiezen uitsluiten of daar niet de problemen van komen.
Heeft je paard dit altijd gedaan? En wanneer is de tandarts voor het laatst geweest? Bij dat jonge spul is om de 6 maanden totaal niet overdreven.
Ik weet niet hoe je beleerd hebt, maar ik zou ook bitloos overwegen, al is het wel zo dat wanneer de problemen veroorzaakt worden door een scherpe rand die in de wang snijd je met bitloos nog slechter af bent.
Edit: ik lees je onderschrift?
Gaat het om een andalusier? Mijn ervaring is dat die ook vaker dan gemiddeld moeite hebben met dit stuk.
Ik zou eerder naar een ongebroken bitje willen of 1 met een "locked" functie, zoals bijv. myler of trust locked(zelf erg blij mee)
Daarnaast is een instructrice/instructeur met veel ervaring met andalusiers/barokke paarden ook erg aan te raden.
Eigenlijk al vanaf het begin toen ze terug was uit training, ik heb toen een dubbel gebroken watertrens erin gehangen die was er heel snel weer uit. En daarna de dubbel gebroken bustrens. En t is al vanaf het begin eigenlijk net niet het juiste bit, maar goed toen dachten we ook van mss ook wennen want alles is nieuw, zowel het bit als hoofdstel als omgeving, maar het blijft als t ware. Ik wacht sowieso eerst de tandarts af, collega van me vermoed dat haar tanden gewoon aan het vervelen zijn of door doppen of de wolfskiezen want die heeft ze heel fijn alle 4...
Ze is met bit beleerd! Ze is een Andalusier kruising volbloed, tenminste dit is ons verteld hoever dat klopt is niet te controleren helaas :/