We hebben deze pony afgelopen zomer gekocht, en ze kwam met hoofdstel en dit bit. Dit heeft de vorige eigenaar van een bitfitter aangeraden gekregen. Het viel me toen al op dat er wat slijtplekjes op het bit zaten, dus ik heb hetzelfde bit nieuw gekocht. Na slechts enkele keren rijden, zaten er al weer slijtplekken op het bit, met wat ruwe randjes er aan. Dit lijkt me niet heel fijn voor de pony, dus ben ik op zoek gegaan naar een er op lijkend alternatief, zo kwam ik bij dit bit uit: https://www.drunensruiterhuis.nl/watertrens-sprenger-pony-nathe-16-mm-dik-en-5-cm-ringen.html Dit bit had echter hetzelfde probleem: heel snel ruwe slijtplekken. Nu snap ik dat dit door het zachte materiaal komt, maar is het normaal dat er zo snel al slijtage optreedt? Heeft het misschien zin om de hard comfort versie van het eerste bit eens te proberen, in de hoop dat dat minder snel slijt? Ik kijk er niet zo naar uit om elke paar weken een nieuw bit te moeten kopen namelijk

Het lastige is dat de pony bitmaat 11 cm nodig heeft, in die maat is er helaas niet heel veel te krijgen. Bijv kunststof bitten van Trust zijn in deze maat niet te krijgen helaas.