Cheyenne Zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capybara

Cheyenne Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 23:21

Hello Bokkers!!

Ik kan via Marktplaats een Cheyenne zadel op de kop tikken voor 280 euro en vroeg mij af wat jullie van dit zadel vinden?

Hoe zit het, schuift het?
Past het echt zo prettig op ieder paard.
Ook super leuk als jullie hier foto’s van hebben!!

Heel benieuwd :knuffel:

Veel liefss.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:25

Toktokmiauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:29

Geen enkel zadel past op alle paarden. Was dat maar waar, dat had een stuk makkelijker geweest haha.
Maar de vraag is, welke maat heeft je paard nodig, welke maat heb jij voor je bibs nodig, wat wil je ermee doen? En niet onbelangrijk, maar wel een relatief onaardige vraag.. hoeveel weeg je.
Het is een boomloos zadel en helaas zelfs met boomloze pads met “ruggengraat vrijheid ” is die garantie niet kloppend en komt er door het ruiter gewicht gewoon druk op de ruggengraat van je paard. En daarnaast maakt het nogal een verschil of je 1 keer per week 30 min rijdt en 55 kg weegt of dat je 4 keer per week rijdt en 80 kg weegt. Dat laatste zou je dus absoluut niet moeten willen.

Anastasia24

Re: Cheyenne Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:33

Zadels kopen op marktplaats.. moeilijk hoor! Ik heb hier voor boomloos een zadelpasser laten komen en van de 6-7 zadels die we geprobeerd hadden, pastte er maar één! Het past dus zeker niet vanzelfsprekend, vooral voor ruiters is het niet zoals een gewoon boomzadel en kan het voor sommige heel ongemakkelijk zitten (Zoals ik in een bepaald western boomloos zadel heél slecht en ook erg breed). Ik heb een ghost met eigen kussens eronder, gewoon een boomloos zadel heeft vaak een pommel die ook passend moet zijn, een passende pad en inlages. Mijn tip, mocht je boomloos gaan, even een passer laten komen net zoals met een boomzadel en je zit gewoon goed.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 00:04

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Capybara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 01:48

Toktokmiauw schreef:
Geen enkel zadel past op alle paarden. Was dat maar waar, dat had een stuk makkelijker geweest haha.
Maar de vraag is, welke maat heeft je paard nodig, welke maat heb jij voor je bibs nodig, wat wil je ermee doen? En niet onbelangrijk, maar wel een relatief onaardige vraag.. hoeveel weeg je.
Het is een boomloos zadel en helaas zelfs met boomloze pads met “ruggengraat vrijheid ” is die garantie niet kloppend en komt er door het ruiter gewicht gewoon druk op de ruggengraat van je paard. En daarnaast maakt het nogal een verschil of je 1 keer per week 30 min rijdt en 55 kg weegt of dat je 4 keer per week rijdt en 80 kg weegt. Dat laatste zou je dus absoluut niet moeten willen.

Duidelijk thanks! Gewicht wisselt nogal en wil het zadel niet continu gebruiken, wel super bedankt voor je reactie!

Ik ga het uitproberen en wissel het zadel dan af <3

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 08:01

Heb zelf de cheyenne gehad en heb hem verkocht omdat ik geen steun had bij m’n benen. Rij nu met de Cherokee en ben er geen blij mee.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 08:56

kinel schreef:
Heb zelf de cheyenne gehad en heb hem verkocht omdat ik geen steun had bij m’n benen. Rij nu met de Cherokee en ben er geen blij mee.

Hier hetzelfde. Cheyenne uitgeprobeerd, maar dat vond ik voor geen meter zitten. Ik was ook geen boomloos zadel gewend. Nu een Cherokee en daar ben ik echt super blij mee. :j Zeker met de seatsaver.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 09:38

Bij mij juiste precies andersom.
Cheyenne vind ik heerlijk zitten en de Cherokee niet