Advies gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxlouise__

Advies gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 21:57

Hoi allemaal!

Ik zou graag wat advies van jullie willen aangezien ik het niet meer weet :') . Ik moet een nieuw zadel omdat mijn huidige Isabell Werth wintec niet passend gemaakt kan worden. Vandaag is de zadelmaker geweest en heeft zijn boommaat opgemeten. Iknow heeft boommaat 28, dat is de gele boom uit een wintec maar hij heeft meer kussens nodig om te compenseren voor zijn schoft. Nu zakt het zadel om zijn schoft heen en drukt het erop.

Ze kunnen de Kingsley D4 en D5 passend krijgen, ik vind het persoonlijk geweldige zadels maar ik vind het prijskaartje iets minder. Nu is mijn oog op een tweedehands sella zadel gevallen en die zou in theorie ook passend gemaakt kunnen worden. Het sella zadel ligt alleen 2.5 uur rijden verderop dus ik kan niet even heen en weer om te passen.

Zouden jullie het risico nemen en het sella zadel toch ophalen om te passen of voor een nieuwe Kingsley gaan? En hebben jullie misschien nog andere aanbevelingen qua zadels die zo smal kunnen?

Heel erg bedankt!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flevolander

Re: Advies gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:05

lijkt me zo op het eerste oog geen hele moeilijke rug.. snap wel dat je zadelmaker meer lift wil doormiddel van t kussen maar er zijn echt nog een hoop meer merken die dit kunnen bieden.. heeft je zadelmaker tweede hands niets interessants liggen voor je ?

xxlouise__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 23:14

Ze krijgen vrijdag weer zadels binnen dus ik kan nog eens informeren of ze ook nog iets 2dehands hebben. Maar al fijn om te horen dat hij toch niet zo'n moeilijke rug heeft! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:25

Van wat ik me herinner is hij behoorlijk hoog in zijn schoft, en wat smal in de bespiering achter de schoft, toch?

Een van de merries die ik gehad heb, had dat ook. Daar lagen zadels van Sommer en Prestige heel mooi op. Prestige is 2e hands heel goed te krijgen, ook.

Iig is er heus wel meer keuze aan merken voor de rug van Iknow dan een nieuwe Kingsley.

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:50

Als je paard nog zal gaan toenemen in de bespiering achter de schoft raad ik je een prolite half pad aan. Deze kan dan dat gedeelte mooi opvullen tot dat de bespiering is gegroeid

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:36

Ik heb weleens afgesproken een zadel tegen betaling een week mee te geven om te passen en dan als het niet past na een week gewoon weer terug in dezelfde staat en geld terug. Zoiets zou misschien een optie kunnen zijn bij het Sella zadel.

Bij een hoge schoft is een uitgesneden boom vaak erg prettig, ainsley, stubben, kieffer zijn zadels die daarbij passen. Op de foto bij de zadel afdruk lijkt het zadel ook te ver naar voren te hebben gelegen.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 09:06

Ik hoop dat het inmiddels gelukt is met zadels? :D Mijn reactie is beetje laat hihi maar omdat ik ook groot paard heb wilde ik alsnog mijn oplossing delen.

Ik heb met mijn GVR ook echt moeten zoeken, hij is 1.84 en iets overbouwd met hoge schoft en brede rug wervel en brede schouders, zadels gleden ook bij hem altijd over de schoft heen en of was het tussenkanaal te smal. Ik heb zeker een stuk of 10 verschillende zadels geprobeerd, uiteindelijk dressuur van Kent & Masters wat echt een heerlijk zadel was, maar wel altijd met een Prolite pad eronder waar je 3 compartimenten had om te verhogen en dat ging altijd prima.