De waarde van een bareback pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FernandoO

De waarde van een bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-21 16:51

Hi! Ik had al even gezocht of hier toevallig al een topic over was, maar die kon ik niet vinden. Sorry alvast als deze er wel is :D

Wat vinden jullie de meerwaarde van een bareback pad? Ik heb het oog op de fra jeany, deze ligt in mijn budget en vond ik er een stuk beter uitzien qua kwaliteit dan de qhp van €55.
Maar waarom zou je nou voor een bareback pad gaan? Waarom niet gewoon op de ‘blote’ rug? Pros en cons?

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Wynona1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:53

Je krijgt zo'n vieze kont als je direct op de rug gaat zitten. :D
En je zit toch met je bilbotten direct op de rug van het paard. Ik voel het zelf al als ik op een harde stoel zit. Dus een paard voelt dat ook.

Prima2Donna

Re: De waarde van een bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:39

Ja dat :j

Op mijn pony heb ik altijd gewoon direct op de rug gezeten als ik zonder zadel reed, maar die was dan ook lekker rondgeribt en zat dus heerlijk. Nu voor mijn paardje heb ik toch maar een barebackpad aangeschaft (wel die van QHP) omdat zij een stuk meer hobbelt, en (nog) niet zo veel vetjes heeft op haar rug. Ik denk idd dat het belangrijkste verschil 'm zit in de zitbeenknobbels die dan niet in de rug van je paard drukken.

yarkayunda

Re: De waarde van een bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:53

Met een barebackpad word ook de druk iets meer verdeeld. Zonder zadel komt al je gewicht op 1 plek terecht op de rug van het paard. Hoe beter de kwaliteit van de bbp, hoe beter de drukverdeling vaak. Met een goedkope bbp moet je net als zonder zadel, niet te veel rijden, maar kan wel voor de afwisseling