Welk wit dekje krimpt niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DianneKV

Welk wit dekje krimpt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 12:24

Jullie kennen het vast wel, witte dekjes die na een aantal wasbeurten niet meer onder het zadel passen.. :')

Nu ben ik opzoek naar een wit dekje, maat full dressuur die langer dan 2/3 wasbeurten meegaat. Ze worden op een handwasprogramma gewassen op 30 graden en weinig tot niet gecentrifugeerd.
Zelf rijd ik wekelijks wedstrijden waardoor ze dus regelmatig in de wasmachine gaan.

Momenteel rijd ik met een Lemieux cotton dekje, een erg fijn dekje. Deze is tot nu toe ook het langste meegegaan.

Welke dekjes van welke merken zijn verder aan te raden?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:36

ik heb een witte Anky pad gekocht voor wedstrijden, omdat we thuis ook altijd met Anky pads trainen.
de witte nog maar een aantal keer in de was gehad, maar de gekleurde gaan iedere 2 weken wel en na 4/5 jaar zijn ze nog als nieuw en ook niet kleiner geworden.

just_kiki

Re: Welk wit dekje krimpt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:16

Ik heb dus echt nog nooit een krimpend dekje gehad :+

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:46

DianneKV schreef:
Jullie kennen het vast wel, witte dekjes die na een aantal wasbeurten niet meer onder het zadel passen.. :')

Nu ben ik opzoek naar een wit dekje, maat full dressuur die langer dan 2/3 wasbeurten meegaat. Ze worden op een handwasprogramma gewassen op 30 graden en weinig tot niet gecentrifugeerd.
Zelf rijd ik wekelijks wedstrijden waardoor ze dus regelmatig in de wasmachine gaan.

Momenteel rijd ik met een Lemieux cotton dekje, een erg fijn dekje. Deze is tot nu toe ook het langste meegegaan.

Welke dekjes van welke merken zijn verder aan te raden?

De suedes van Lemieux krimpen bij mij niet (heb er ook een paar tweede hands en deze zijn ook nog dezelfde grootte ). Hoor ook veel goede verhalen over de Loire variant, deze glimt mooi maar zit wel in de wat duurdere categorie.