Helaas te laat in de gaten gehad, moest ook 3 keer kijken voor ik het zag, dus mijn paard is nu aan het revalideren van een peesblessure, we zijn een maand of 2 op weg. Ik voel me super schuldig en baal echt enorm ervan.
Dat zadel komt er nooit meer op natuurlijk, dus ben vast wat aan oriënteren wat bij ons zou passen.
Mijn paard is 22, nog wel super fit, maar wel met ppid, dus een super duur nieuw zadel ga ik niet meer aan beginnen, budget is rond de 1000 tot maximaal 1500 euro.
Mijn paard is behoorlijk rondgeribt met een hele korte rug, beetje vierkantsmodel. Daarbij ben ik best smal in mijn heupen en bekken waardoor boomloos, zelfs met zitversmaller veel te breed is en het voor mij anatomisch niet mogelijk is normaal mijn knieën aan te leggen. Het zadel moet dus een smalle twist hebben. Tevens ben ik 1.78 met lange benen, ik weeg ong 70 kg, dus 17 inch gaat hem niet worden vrees ik.
Ik heb in het verleden al 2 zadelmakers erbij gehad die niks hadden voor zo rond met korte rug, en ben toen uiteindelijk bij de kieffer rom uit gekomen. Deze was eigenlijk ook iets te lang, maar door de oplopende keilkussens kon ik er mee rijden zonder dat mijn paard er last van had. Alleen zijn deze zadels een oud model en wil niet weer risico lopen op een inzakkende boom of zo, dus wil wat nieuwers. Wie weet wat voor zadels bij ons zouden passen en/of welke zadelmaker omgeving ede zoiets nieuw of tweedehands zou hebben?
Even nog op een rijtje wat ik zoek:
-kort zadel voor breed paard
-smallere twist
-geschikt voor lange benen
-17 1/2 inch of 17 als er veel ruimte is
-niet te gedwongen zit, mag wel wat dieper
-leer
-mag wel wat wrong hebben
-1000 tot max 1500
Een fotootje voor het idee van ons als combinatie