Fairfax classic en kent en masters 's line

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CapeS

Fairfax classic en kent en masters 's line

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 00:01

Hoi!
Ik heb nu een tijdje een kent en masters 's line dressuur zadel en hij past lekker op mijn paard, ik vertelde mijn zadelmaker dat ik eigenlijk toch wel na sparen (de kent en masters was een tussenstap zodat ik kon sparen) een mooi zadel wil gaan kopen evt aanmeten.

Toen kwam hij met de suggestie voor een fairfax classic dressage te proberen aangezien deze eigenlijk precies dezelfde pasvorm heeft als de kent en masters 's line, maar gewoon een prijsklasse hoger ligt.

Ik twijfel alleen omdat ik in de 's line de high wither versie heb. Heeft iemand ervaring met deze twee zadels? Het lijkt mij een super mooi zadel, mijn zadelmaker heeft alleen geen demo zadel hiervan.

Evt heeft iemand er een in de omgeving deurne om te passen >_<

Hutcherson

Re: Fairfax classic en kent en masters 's line

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 01:39

Waarom zou je een ongeveer gelijk zadel kopen voor meer geld?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 02:48

Het zadel wat je nu hebt ligt goed op je paard en jij zit er goed in? Ik vraag me dan ook af waarom je ander zadel wilt, ik heb per toeval een duur zadel op mn paard, maar als er een goedkopere was geweest had ik dat ook prima gevonden, zover ik kan vinden is wat je nu hebt ook leer toch? Kan me nog wel voorstellen namelijk dat je kunststof niet fijn vindt eigenlijk maar allebei leer zal er uiteindelijk niet heel veel verschil in zitten pf je moet de lepel versierd en overal lak en dat soort dingen maar dat is niet simpel één prijsklasse hoger :x

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 05:26

Komen die 2 merken niet uit dezelfde fabriek? Ik heb een oude Fairfax (Cob Dressuur) en dit model is daarna een poos door K&M geproduceerd en verkocht als K&M, omdat Fairfax zich ging richten op de nieuwe monoflap modellen. Nu heeft Fairfax weer de 'classic' lijn in productie, wat dus eigenlijk de oude versie is...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:21

Ik heb 1x op de classic gezeten. Daarvoor zou ik niet overstappen eerlijk gezegd. Je kan dan net zo goed de k&m blijven rijden volgens mij. Mijn paard liep er overigens ook niet onder dus als ik het een fijn zadel had gevonden had ik het alsnog niet gedaan. Irma Wormgoor maakt regelmatig ritjes naar het zuiden voor het aanmeten van Fairfax zadels, misschien haar even een berichtje doen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:02

Dee_Es schreef:
Ik heb 1x op de classic gezeten. Daarvoor zou ik niet overstappen eerlijk gezegd. Je kan dan net zo goed de k&m blijven rijden volgens mij. Mijn paard liep er overigens ook niet onder dus als ik het een fijn zadel had gevonden had ik het alsnog niet gedaan. I.rma W.ormgoor maakt regelmatig ritjes naar het zuiden voor het aanmeten van Fairfax zadels, misschien haar even een berichtje doen?

stipjes helpen niet met zoeken in google :+

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:28

Waarom ga je een zadel vervangen die het nog prima doet?

Als het zadel jouw paard prima past maar jou niet zou ik niet blijven hangen bij deze merken omdat het 1 pot nat is. Ga dan eens kijken bij andere merken en echt maatwerk.

Sowieso nooit een zadel kopen zonder te passen. Als jouw zadelmaker jou dit model wil verkopen dan zorgt hij maar dat hij er eentje heeft zodat je kan proefrijden. Desnoods leent hij er een bij een collega.
Straks heb je een zadel wat je totaal niet fijn vind zitten of loopt je paard er niet fijn onder.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 11:58

Hutcherson schreef:

Omdat het zadel dat ik nu heb een kniewrong heeft die niet helemaal goed zit bij mijn knie, is niet een heel groot probleem, maar zeker niet ideaal.

En ik was van plan een zadel aan te meten, dit zou dus beter zijn voor paard en ruiter :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:59

Zonder proefrijden, weet je nooit wat het verschil is en of je het fijn vindt. Als je echt een zadel aan wil laten meten, zou ik gewoon eens op een paar modellen proef gaan rijden> Dan kun je er pas iets zinnigs over zeggen.....

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 12:00

Maddy_Paola schreef:
Het zadel wat je nu hebt ligt goed op je paard en jij zit er goed in? Ik vraag me dan ook af waarom je ander zadel wilt, ik heb per toeval een duur zadel op mn paard, maar als er een goedkopere was geweest had ik dat ook prima gevonden, zover ik kan vinden is wat je nu hebt ook leer toch? Kan me nog wel voorstellen namelijk dat je kunststof niet fijn vindt eigenlijk maar allebei leer zal er uiteindelijk niet heel veel verschil in zitten pf je moet de lepel versierd en overal lak en dat soort dingen maar dat is niet simpel één prijsklasse hoger :x

Ik wilde eigenlijk sparen voor een aangemeten zadel en dan inderdaad wat leuke designs. En het scheelt met de kent en masters maar 800 euro volgens mij.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 12:01

Sky_As schreef:
Zonder proefrijden, weet je nooit wat het verschil is en of je het fijn vindt. Als je echt een zadel aan wil laten meten, zou ik gewoon eens op een paar modellen proef gaan rijden> Dan kun je er pas iets zinnigs over zeggen.....

Dat was inderdaad ook waar ik aan dacht, maar ik moet nog even een dealer van deze zadels zoeken in de omgeving. Mijn huidige zadel was namelijk echt alleen voor mijn paard aangeschaft, niet echt ook op mijn lichaam lettend.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:06

800 euro is veel geld, en het zadel ligt toch goed? Bij de classicline kun je toch de wrongen verwisselen? Dan zoek je een wrong die wel goed ligt lijkt mij.
Maar de pasvorm op het paard is hetzelfde, de bomen zijn hetzelfde. Je betaalt dan dus 1000 tot misschien wel meer dan 1500 euro bij voor wat versiersels en misschien wat ander leer.
Als je er nu niet zo fijn in zit is er grote kans dat het ook met de duurdere modellen het geval is. Je moet zeker dan gaan proefrijden. Nooit zomaar kopen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 23:12

CapeS schreef:
Hutcherson schreef:

Omdat het zadel dat ik nu heb een kniewrong heeft die niet helemaal goed zit bij mijn knie, is niet een heel groot probleem, maar zeker niet ideaal.

En ik was van plan een zadel aan te meten, dit zou dus beter zijn voor paard en ruiter :D

Als je kniewrong niet lekker zit zou ik gewoon kijken of je iets op maat kan laten bouwen. Super gaaf, je kunt alles laten maken zoals je het wilt. Betaal dan wat meer voor echt maatwerk zodat je zeker bent van kwaliteit.

CapeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-21 17:50

Hutcherson schreef:
CapeS schreef:

Als je kniewrong niet lekker zit zou ik gewoon kijken of je iets op maat kan laten bouwen. Super gaaf, je kunt alles laten maken zoals je het wilt. Betaal dan wat meer voor echt maatwerk zodat je zeker bent van kwaliteit.

Hoihoi, bedankt voor je reactie nog xD Ik heb inmiddels de fairfax en kan niet blijer zijn, heb een dijwrong op het blad en dit zit 10x beter dan de wrong van het oude zadel! En gelukkig ligt het zadel ook net zo lekker :D