Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rena100 schreef:Voordat je heel veel bitten gaat aanschaffen is het ook een idee een bitfitter langs te laten komen. Kan je van alles uitproberen zonder alles te moeten aanschaffen.
Wel natuurlijk dat eventuele lichamelijke klachten uitgesloten zijn. Doet ie het ook aan de longeerlijn met alleen een hoofdstel?
Brainless schreef:Evt een andere tandarts erbij?
Paard van mijn vriendin was ook erg aan het schudden met het bit, haar tandarts gaf aan: niks aan de hand.
Mijn tandarts: ontstoken eerste kies (proces was al heel lang bezig) en de kies zat al los.
Omdat het bit daartegen aan lag, gaf dat veel pijnklachten.
sanne83 schreef:Heeft de tandarts ook een röntgenfoto gemaakt? Want zonder dat kan je pijn of een probleem in die regio niet uitsluiten.
Dit klinkt absoluut als pijn. Ik zou naar een goede kliniek gaan, waar ze een foto maken van het gebit en het paard onder verdoving goed in de mond onderzoeken.
Ruitert schreef:foto laten maken inderdaad. Mijn paard bleek ontstoken en zelfs gebroken kiezen te hebben die de tandarts met het blote oog niet kon zienEen ontstoken kies kwam zelfs pas aan het licht bij het trekken van de gebroken kies.
Kelly_ann schreef:Naast nog eens verder kijken medisch.
Heb ik goede ervaringen met een ongebroken bustrens. Dit is heel stabiel in de mond en vinden veel paarden daarom prettig.
Is ook niet het duurste om even te proberen.
En hoe zit je hoofdstel/neusriem. Te losse of te strakke riempjes (denk ook aan je bakstuk) zitten ook niet prettig!
Koekie73 schreef:Als ik er over nadenk, eigenlijk sinds die bult er zit. (die wel kleiner is geworden) Of vrij snel na de 1e tandarts behandeling.
Maar het gekke is, dat hij het niet altijd zo erg doet, dat hij amper te rijden is. Het lijkt echter wel te verergeren. Ook al een ander hoofdstel geprobeerd inderdaad, nu met anatomisch kopstuk en onderlegde sperriem.