Wie heeft een goede tip!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDaphnexx

Wie heeft een goede tip!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 14:58

Hoi allemaal,
Ik heb jullie advies nodig.
Ik had een wintec springzadel alleen ligt dat niet goed op mijn pony, vanwege dat de kamer van het zadel te smal is.
Wie heeft er hier een goede tip kwa merk voor een springzadel met een brede kamer :D

Sky_As

Re: Wie heeft een goede tip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:05

De beste tip is een zadelmaker laten komen. Want een brede kamer zegt niet alleen iets. Het hangt ook van de gehele bouw van je pony af. Rechte rug, licht holle rug, hoge schoft, lage schoft, smal van voren breed van achteren en alle andere versies.

Ik zou gewoon kijken naar een zadelmaker die verschillende zadels heeft, en die langs laten komen. Je moet er zelf natuurlijk ook fijn op kunnen zitten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:17

Een zadelmaker laten komen. Ik zou er wel 1 laten komen, die ook in Wintec doet. Naar mijn weten kunnen bij alle Wintecs het kopijzer verwisseld worden.

Dus met een beetje geluk hoef je geen nieuw zadel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:20

Mijn ervaring is dat wintec op heel veel dieren ook net niet ligt...en dat heeft met de vorm van de kussens te maken. De boom is natuurlijk maar 1 onderdeel van het hele zadel..... In dat geval zou je ook zo'n meter van Wintec kunnen kijken welke boommaat deze aan geeft, en dan eens kijken of met dat kopijzer er in het beter is. Past het dan nog steeds niet, dan zou ik gewoon naar een ander merk kijken.
Ik ben groot wintec fan voor jonge dieren/kinderen etc. Maar ik denk wel, dat als je op een gegeven moment wat ouder bent en meer eisen gaat stellen, er wel betere zadels verkrijgbaar zijn.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:32

Als je een nieuwere wintec heb, kan er nog veel aan aangepast worden. Met Wintec change tabs kan veel gecorrigeerd worden. Heb je een ouder zadel, dan kan alleen het kopijzer worden aangepast. Soms is dat voldoende, soms niet. Een zadelmaker die ook Wintec doet, kan je zeker verder helpen.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 23:50

boemel schreef:
Een zadelmaker laten komen. Ik zou er wel 1 laten komen, die ook in Wintec doet. Naar mijn weten kunnen bij alle Wintecs het kopijzer verwisseld worden.

Dus met een beetje geluk hoef je geen nieuw zadel.

Snap ik helemaal alleen heeft mijn zadelmaker mijn huidige wintec afgeraden vanwege dat de kamer gewoon te smal is bredere boom zou eventueel nog kunnen maar zou het probleem alleen maar uitstellen. Alsnog bedankt voor de tip! :D

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 23:52

Dankjewel voor de tips allemaal zadelmaker is inderdaad ingeschakeld maar gaf zelf ook aan om wat rond te kijken.
Ga natuurlijk niet iets er zomaar opleggen :)