Ervaring 2fithorses

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:44

veerle92 schreef:
Babootje schreef:
Hmm ik denk zomaar dat jij met een Spaanse optoming academische dressuur gaat rijden en denkt dat dat paardvriendelijk is. :+

>;)

Waarom voel je je zo aangevallen.? Als je de foto’s bekijkt en ziet dat de vacht duidelijk drukt, zie je toch dat dat veels te straks zit…?Het gaat over de gedeelde foto’s, toch niet specifiek over die van jou.. Of is toevallig 1 van die foto’s jou paard?


O serieus?? Nee hoor. _O-

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:52

Hun nieuwste stories op Instagram
Afbeelding
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57955
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:51

:x :x dat zijn wel hele mooie omschrijvingen voor ‘ik wil de riem strak genoeg kunnen aantrekken dat de ruiters denken dat ze licht en fijn worden en ik baal dat de KNHS ze zou dwingen om ze losser te doen.’

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:52

Nou exact dat ja := de paarden worden zo fijn omdat ze zich schikken in hun lot en lekker geen kant op kunnen. Bizar.

En dat terwijl er wetenschappelijke onderzoeken zijn die laten zien waarom die ruimte op het neusbot zo belangrijk is.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:53

-
Laatst bijgewerkt door xRivaldo op 30-09-21 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:56

Ayasha schreef:
:x :x dat zijn wel hele mooie omschrijvingen voor ‘ik wil de riem strak genoeg kunnen aantrekken dat de ruiters denken dat ze licht en fijn worden en ik baal dat de KNHS ze zou dwingen om ze losser te doen.’

Waarschijnlijk neemt de te naam "aansnoer" neusriem wel erg letterlijk 8)7

Maar goed ik denk er persoonlijk anders over.
2 vingers onder het jukbeen en er niet tegen aan.
2 vingers tussen de neusriem en niet aangesnoerd.

Ken een paard met een eigenaar die de titel aansnoerneusriem ook erg letterlijk naam, daar zie je nu een deukje in zijn neus op die plek ( en degene is er al zo vaak op gewezen, maar blijft hem aansnoeren)

Ik zag het op facebook ook voorbij komen

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:46

Hahahaha, ik zag het inderdaad op FB voorbij komen. Blijft bijzonder dat 1 persoon haar eigen filosofie blijft verkondigen terwijl we met zijn allen het dierenwelzijn (wat zo onder vuur ligt) naar een ander/beter niveau proberen te krijgen. Maar ja, zolang er klanten zijn op GP niveau die gratis spullen krijgen en op de socials posten dat ze zo blij zijn met de service van deze partij, dan blijven veel mensen erin geloven.

Je paard kiest tot op bepaalde hoogte (althans geeft zijn voorkeur aan) en schikt zich in de rest. Wat overblijft is een stuk kennis en gevoel van de ruiter om samen met een fitter tot een verantwoorde keuze te komen. En juist in dat stukje verantwoord gaat het m.i. mis. Want als dat stukje gevoel bij de ruiter ontbreekt en deze blind vertrouwd op de fitter, dan blijft die neusriem te strak zitten, of wordt er gereden met een onderlegtrens terwijl de betreffende ruiterhand hier niet mee om kan gaan. Zat fitters die kundig zijn en samen met de eigenaar het beste willen voor het dier en ook nog eens een ruimer aanbod hebben (niet alleen hun eigen ontwikkelde materiaal). Die fantastische onderleggers voor 35,- a 40,- stuk zijn inkoop overigens amper 6,- per stuk en bij andere fitters een stuk voordeliger te verkrijgen :')

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:30

Ik ga mijn afspraak afzeggen :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57955
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:55

Padoertje schreef:
Hahahaha, ik zag het inderdaad op FB voorbij komen. Blijft bijzonder dat 1 persoon haar eigen filosofie blijft verkondigen terwijl we met zijn allen het dierenwelzijn (wat zo onder vuur ligt) naar een ander/beter niveau proberen te krijgen. Maar ja, zolang er klanten zijn op GP niveau die gratis spullen krijgen en op de socials posten dat ze zo blij zijn met de service van deze partij, dan blijven veel mensen erin geloven.

Je paard kiest tot op bepaalde hoogte (althans geeft zijn voorkeur aan) en schikt zich in de rest. Wat overblijft is een stuk kennis en gevoel van de ruiter om samen met een fitter tot een verantwoorde keuze te komen. En juist in dat stukje verantwoord gaat het m.i. mis. Want als dat stukje gevoel bij de ruiter ontbreekt en deze blind vertrouwd op de fitter, dan blijft die neusriem te strak zitten, of wordt er gereden met een onderlegtrens terwijl de betreffende ruiterhand hier niet mee om kan gaan. Zat fitters die kundig zijn en samen met de eigenaar het beste willen voor het dier en ook nog eens een ruimer aanbod hebben (niet alleen hun eigen ontwikkelde materiaal). Die fantastische onderleggers voor 35,- a 40,- stuk zijn inkoop overigens amper 6,- per stuk en bij andere fitters een stuk voordeliger te verkrijgen :')

Nog treuriger is dat de mensen die hiervoor betalen dat doen omdat ze juist het beste voor hun paard willen. En dat buit zo’n doos dan nog uit én ze helpt ze nog eens de dieperik in ook. :x

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:10

Huh 'het kaakgewricht indirect stabiliseren' :')

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:39

Euhm serieus?? Deze zou ik nog niet bij m’n paard halen al kreeg ik geld toe. Alsjeblieft zeg..

Vraagje hè? Als je het kaakgewricht niet stabiliseert, valt hij er dan af?

In dat geval zal het fijn zijn als iemand me daarvoor waarschuwt want mijn paard loopt fijn op een Hooks lingus zonder neusriem. Maar blijkbaar is het dan toch gevaarlijk om je paard zelf te laten kiezen….

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:39

lideli schreef:
Hun nieuwste stories op Instagram
[ [url=m/565QGx.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/chrZ7t.png]Afbeelding[/url] ]


:? _-:( :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:05

Babootje schreef:
Ayasha schreef:
Zodra de riemen in zomervacht duidelijk "drukken" in de neus maak je mij niet wijs dat daar nog een vinger tussen kan. Echt niet. :=


Kom maar voelen bij die van mij. Ziet er net zo uit en passen met gemak 3 vingers tussen :D

Echt? Bolt de onderlip van jouw paard aan de zijkant ook zo op als bij het dier op de eerste foto? Buigen de mondhoekrimpels van jouw paard ook naar boven/in een boog daar waar de sperriem zit? Beide zijn duidelijke tekenen dat de boel strak zit, huidrimpels in de mondhoek trekken niet zomaar op die manier omhoog, zeg maar.

Ik vind het bijzonder dat je tussen de huid en de sperriem zoals op de foto überhaupt nog een vinger krijgt, laat staan drie :).

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:26

Babootje schreef:
Ayasha schreef:
Zodra de riemen in zomervacht duidelijk "drukken" in de neus maak je mij niet wijs dat daar nog een vinger tussen kan. Echt niet. :=


Kom maar voelen bij die van mij. Ziet er net zo uit en passen met gemak 3 vingers tussen :D

Echt? Bolt de onderlip van jouw paard aan de zijkant ook zo op als bij het dier op de eerste foto? Buigen de mondhoekrimpels van jouw paard ook naar boven/in een boog daar waar de sperriem zit? Beide zijn duidelijke tekenen dat de boel strak zit, huidrimpels in de mondhoek trekken niet zomaar op die manier omhoog, zeg maar.

_San87_ schreef:
Ik vind het bijzonder dat je tussen de huid en de sperriem zoals op de foto überhaupt nog een vinger krijgt, laat staan drie :).


Kom maar kijken :D
Ik heb er echt geen goed woord voor over dat jullie zo durven oordelen van een foto. Zo onprofessioneel..
Echt, de neusriemen zitten niet strak (in ieder geval niet bij die van mij). Daar ben ik zelf nog altijd bij. Tussen aansluiten en aansnoeren of straktrekken zit echt een heel verschil.
Maar goed, als je zo'n negatieve grondhouding hebt, moet je daar maar lekker in blijven zitten. Veel succes verder.

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:18

Maar Babootje, ze hebben het over de foto's van 2fithorses, niet over die van jouw. Volgens mij heb je zelf geen foto geplaatst, dus niemand kan daar over oordelen.
Dus hoef jij je toch niet te verdedigen

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:45

Heb tijden geleden contact gehad en na het bericht ‘het paard kiest zelf’ en de prijs ben ik afgehaakt.

Als het paard zelf kiest, waarvoor heb ik dan rete dure fitter nodig?
Vind €200 euro voor een consult echt te gek, voelt ook echt alsof ik betaal voor de hype.

Uiteindelijk voor een super fijne Bitfitter gegaan die mijn huidige hoofdstel bekeken heeft en een prettig bit heeft aangeraden waar we beide blij van geworden zijn. Voor een fractie van het bedrag wat hier gevraagd wordt.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:16

kiki1976 schreef:
Maar Babootje, ze hebben het over de foto's van 2fithorses, niet over die van jouw. Volgens mij heb je zelf geen foto geplaatst, dus niemand kan daar over oordelen.
Dus hoef jij je toch niet te verdedigen


Ik heb nog niets geplaatst... Zal ik nog wel misschien een keer doen. Maar ik vrees dat het op de foto niet goed zichtbaar is hoe los de neusriem eigenlijk zit. Mijn ruin heeft alles heel los staan; dat zie je niet goed op de foto. Dat heb ik al gezien. Mijn merrie vind wat meer aansluiting fijner compleet met onderleggers, nou die foto's durf ik dan helemaal al niet te plaatsen, hier. _O- _O-
Dat heb ik er tegen, dat men hier alles afkraakt zonder zo'n sessie überhaupt ooit zelf te hebben gezien, laat staan ervaren. Die negativiteit, echt....brrr.
Je kunt denken dat je paard fijn loopt op het bit wat je hebt en op t hoofdstel tot je gevoeld en vooral gezien hebt wat voor een verschil het kan maken. En ik had echt goede hoofdstellen voor mijn paarden. En goede bitten. Anatomisch goed overdachte modellen. Waar ze ook echt niet zo verkeerd mee liepen. Maar omdat je verschillende modellen kunt proberen kun je pas zien wat je paard echt fijn vindt. En dat maakte zo'n duidelijk verschil, beweging ruimer, paard meer ontspannen loslaten etc, dat ik er enthousiast van werd.
Ik hoef me inderdaad niet te verdedigen. Ik ben blij dat ik dit voor mijn paarden heb kunnen doen.

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:37

Ik oordeel niet zomaar, heb een sessie gehad en bij meerdere meegekeken. Daarnaast zie en hoor ik steeds meer mensen over kapotte mondhoeken nadat ze een bit aangemeten hebben gekregen door 2fithorses. Wat mij het meest stoort is het 10 x verzetten van een afspraak en als je dan 750,- hebt neergeteld, je weinig hoeft te verwachten van nazorg. Die slechte service is de reden waarom ik een andere fitter heb gekozen en uiteindelijk zelfs een hele andere set bitten heb moeten aankopen .

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:39

En bij wie het wel allemaal fijn is verlopen, zeg ik prima. Dan heb je als ruiter gelukkig zelf fijn kunnen meevoelen wat je paard prettig vindt.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:40

Maar babootje waarom zou alleen dit hoofdstel goed zijn?

Er zijn zoveel merken met fantastische hoofdstellen.

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:46

Spenk schreef:
Maar babootje waarom zou alleen dit hoofdstel goed zijn?

Er zijn zoveel merken met fantastische hoofdstellen.


Overigens liep mijn paard fijner op een Dobert s&t met gespen achter de oren dan op een volledig aangemeten hoofdstel. Denk je het beste voor je dier te doen Trens heeft hij van bridle2fit en inmiddels ook een s&t, die ik stapsgewijs om heb gebouwd. Dat ze fijn lopen met een sessie, zegt niet dat ze dat altijd blijven doen helaas.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Ervaring 2fithorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:50

Hier positieve eigen ervaring en ook veel anderen met positieve ervaringen.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:55

Spenk schreef:
Maar babootje waarom zou alleen dit hoofdstel goed zijn?

Er zijn zoveel merken met fantastische hoofdstellen.


Absoluut, maar dit kun je dus veel uitproberen. Verschillende kopstukken; neusriemen. Ophangingen. Dat maakt dus het verschil. En het zou best kunnen dat het hier niet eindigt. Dat zien we dan weer.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:44

Babootje schreef:
Spenk schreef:
Maar babootje waarom zou alleen dit hoofdstel goed zijn?

Er zijn zoveel merken met fantastische hoofdstellen.


Absoluut, maar dit kun je dus veel uitproberen. Verschillende kopstukken; neusriemen. Ophangingen. Dat maakt dus het verschil. En het zou best kunnen dat het hier niet eindigt. Dat zien we dan weer.

Maar dat is toch overal? Neem PS of Sweden die heeft ook echt plenty soorten.

Daar loopt mijne dan weer fantastisch op :D die moet helemaal niks weten van een gecombineerde neusriem.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:23

Babootje schreef:
Spenk schreef:
Maar babootje waarom zou alleen dit hoofdstel goed zijn?

Er zijn zoveel merken met fantastische hoofdstellen.


Absoluut, maar dit kun je dus veel uitproberen. Verschillende kopstukken; neusriemen. Ophangingen. Dat maakt dus het verschil. En het zou best kunnen dat het hier niet eindigt. Dat zien we dan weer.

Maar dat is toch overal? Neem PS of Sweden die heeft ook echt plenty soorten.

Spenk schreef:
Daar loopt mijne dan weer fantastisch op :D die moet helemaal niks weten van een gecombineerde neusriem.


Het gaat er niet om dat er veel soorten zijn, maar dat je verschillende opties in 1 sessie kunt uitproberen