Oud zadel gezocht??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2Horsegirls

Oud zadel gezocht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 15:00

Hoi allemaal, als moeder weet ik niets van paarden, maar heb twee fanatieke ruiter dochters.
Mijn jongste van 10 jaar heeft dit weekend van haar lang gespaarde centjes een houten paard gekocht om mee te spelen. (Je kent ze misschien wel van bol.com. zo'n 'houten ton' met poten en een bewegende paardenkop met teugels.)

Ze is helemaal in de wolken. Nu vroeg ze aan mij of ik een zadel kon maken. (Ik ben zo'n knulsel mama) Maar ik zag hier wel eens forums voorbij komen van mensen die oude zadels hadden die niet meer geschikt waren om op de rug van een paard te leggen. Maar ook zonde om ze weg te gooien. (Geoppert werd dat sommige er krukjes van maakte enz.)

Nou wou ik hem graag omdraaien, als dat mag...

Ik hoop mijn dochter gelukkig te kunnen maken door het vinden van een oud/kapot zadel, wat dus niet meer voor een paard geschikt is. (En normaal de prullenbak in zou gaan omdat deze nutteloos in de weg ligt.) Maar wat nog super leuk is om mee te spelen, rijhouding en techniek te oefenen enz.

Heeft iemand in de omgeving van Zevenaar, Gelderland (straal van ongeveer 35 km) zo iets liggen wat mijn dochter voor een zacht prijsje over kan nemen?

Of heeft iemand een ander super idee?? Ik hoor het graag.

Het houten paard heeft het formaat van een kleine/smalle Shetlander. Misschien is dat wel handig om te weten.

Ik hoor graag jullie ideeën. Zoals al gezegd. She loves paarden, maar weet er nul,nul vanaf, dus ik ben afhankelijkvan jullie ideeën... haha!!

vladimir1979

Re: Oud zadel gezocht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:03

Heb n oud stubben springzadel liggen (boom kapot) dat je gratis mag hebben, maar is in Renkum..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:14

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:15

Ik heb je een pb gestuurd :D

2Horsegirls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 15:21

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:23

Ik heb er ook 1 voor je. Mag je zo hebben. Ophalen in overberg of opsturen kan ook

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:02

Ik heb er ook wel 1 voor je. Tegen verzendkosten.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:36

Wij hebben vroeger thuis houten paarden gehad waar mijn vader aan beide kanten aan de bovenkant een sjorband op had geschroefd met daaraan metalen regenpijphouders als beugels. Sjorband zat dan waar het vastzat dubbelgevouwen en vastgemaakt met een schroef met een ringetje onder de schroefkop. Was dan in hoogte verstelbaar. Zadel was dan een vierkant tuinkussen die je dan ook vastmaakte met een sjorband. Werkte perfect :j

Een vriendin had een oud zadel van de plaatselijke manege die ze wel eens meenam. Zoiets zou ze ook kunnen vragen? Dit zadel had een gebroken boom en ze heeft toen wel moeten beloven 'm nooit op een paard te leggen, maar die kreeg 'm toen wel gratis mee :)

Edit: mocht je meer uitleg willen over hoe hij die bevestiging heeft gedaan mag je een pb sturen :)

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 20:48

Ik heb helaas geen zadel meer liggen... Wel kan ik de adviseren ook voor beugels en beugelriemen te kijken! Ik had ''vroeger'' beugels aan een lang touw vast gemaakt en buiten over een omgevallen boom gehangen, Handdoek eronder, werkte ook prima. :+ Nu ik er zo aan denk had ik volgens mij ook hondenriemen in een ronde vastgemaakt wat diende als beugels, lekker creatief zijn is niet slecht.
Dus mocht je een oud zadeltje hebben, misschien kun je gelijk een stel beugels en evt. beugelriemen op de kop tikken. :)

2Horsegirls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 22:37

Anastasia24 schreef:
Ik heb helaas geen zadel meer liggen... Wel kan ik de adviseren ook voor beugels en beugelriemen te kijken! Ik had ''vroeger'' beugels aan een lang touw vast gemaakt en buiten over een omgevallen boom gehangen, Handdoek eronder, werkte ook prima. :+ Nu ik er zo aan denk had ik volgens mij ook hondenriemen in een ronde vastgemaakt wat diende als beugels, lekker creatief zijn is niet slecht.
Dus mocht je een oud zadeltje hebben, misschien kun je gelijk een stel beugels en evt. beugelriemen op de kop tikken. :)

Daar ga ik zeker voor kijken. Misschien hebben ze op de manege nog oude beugels liggen.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 00:35

Ik heb ook nog een zadel liggen dat ze tegen verzendkosten mag hebben. Twee eigenlijk maar een was van een Shetlander, de ander is groter. Ik kan even meten hoe breed en lang het is en een foto maken morgen als je belangstelling hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 01:38

Ik heb er wel 1,zuid Friesland. Mag je zo ophalen.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 05:08

Heb er wel 2 liggen, mag je zo ophalen.
Verzenden kan ook kosten voor jezelf.
Wws ook wel riemen met beugels liggen.