zadel voor paard met hoge schoft, holle rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rosak

zadel voor paard met hoge schoft, holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 15:29

Hoi!
Ik ben al een tijdje opzoek naar een zadel voor mijn paard en ik kom er maar niet uit, dus ik maak toch maar even een topic aan. Goa is een BWP merrie van 20 jaar, ze is 1,54 m. Er is een tijd niet mee gewerkt (een jaar of 4(?)) waardoor ze nu erg schraal in de bespiering staat. Ze is van zichzelf ook al heel smal. Ze heeft een holle, korte rug met een hoge schoft. Ze heeft dus een moeilijke bouw en omdat het zadel waarschijnlijk snel te krap wordt door spiergroei ga ik niet te hoog met mijn budget. Qua budget is €600,- ongeveer mijn max, maar mocht er een top zadel langskomen ben ik uiteraard bereid om iets dieper in de buidel te tasten. Het liefst koop ik het zadel bij een zadelpasser zodat die gelijk mee kan kijken of het echt goed past. Ik heb al contact opgenomen met John Kool maar die heeft helaas geen zadels liggen die mogelijk zouden passen. Wie o wie kent de juiste zadelpasser/het zadel voor ons?

Dus nog even alles kort op een rijtje:
- paard heeft een holle, korte rug met hoge schoft
- weinig bespiering
- smal
- budget is €600,-
- het liefst koop ik bij een zadelpasser
- nieuw of tweedehands
- paard staat in Zuid-Holland (streefkerk)

Alvast bedankt!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:34

Ik heb er niet zo heel veel verstand van hoor. Maar misschien de Kent & Masters/Thorowgood High Wither zadels? Die zijn betaalbaar en goed verstelbaar door wisselbare kopijzers. Ze zijn nog wel eens via zadelmakers te vinden.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 03-06-21 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

rosak

Re: zadel voor paard met hoge schoft, holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 15:36

Ik zat zelf inderdaad ook te denken aan iets met een verwisselbaar kopijzer. Bedankt voor de suggestie!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:39

Deze zadels zijn ook specifiek gemaakt voor paarden met een hoge schoft.

rosak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 15:53

Ik zit ze nu toevallig te googlen en ik vind ze er super uit zien! Echt alles wat ik zoek volgens mij, nu moet ik alleen nog een bruine vinden en dan is het lijstje compleet _O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:56

Ik heb op mijn oude merrie met heel vergelijkbaar ruggetje een Passier Grand Gilbert en Passier Corona (ja echt :') ) gehad liggen, gewisseld omdat van de eerste de boommaat door toename bespiering breder moest. Nu in haar pensioen ligt er nog een Passier Paxton VZH op voor nog wat stapritjes af en toe. Door de ver uitgesneden schoft, korte kussens en de basis boomvorm was Passier voor haar de enige optie qua merk die goed passend te krijgen was :)

rosak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 16:03

Bedankt voor je reactie, ik zal ze op het lijstje zetten!