Bit fitting wie heeft het gedaan en wat had je eraan? :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Bit fitting wie heeft het gedaan en wat had je eraan? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 23:08

Hallo,

Binnenkort komt de tandarts weer die laten we elk jaar komen en ik heb nooit echte problemen.
Is een gecertificeerde tandarts van goethem

Wordt het eens tijd om ook maar eens mijn bitten te controleren en wellicht een hoofdstel op maat hmmmm of 2 :')
Full te groot cob te klein en ik krijg kleine signalen dat niet altijd fijn is en zit

Maar waar begin ik en wie kan ik laten komen.
Wat is jullie ervaring?

Ik heb nu wildeman horses en joy4horses gevonden en wat van gelezen.

Maar zoals er veel prutsersr zijn in de paardensport als zadelpasser of masseur verwacht ik het in deze tak ook wel te vinden.

Ik heb me er nooit in verdiept en wil daar graag naar kijken.
Ik sta particulier dus ik kan geen ervaring uitwisselen met stalgenoten.

Wie o wie bevelen jullie me aan, of juist niet.
Of is dat bit fitting een hype

Alvast bedankt

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:14

UPH horsebalance vind ik een aanrader. Vriendelijke en kundige dame. Ze heeft bitten van Harry’s horse tot sprenger en alles daartussen. Heb tijdens een afspraak veel verschillende kunnen passen en ze legt alles goed neemt veel geduld uit.

Hoofdstel aanmeten heb ik geen ervaring mee, dat was niet nodig.

murness

Re: Bit fitting wie heeft het gedaan en wat had je eraan? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:20

Nicole van Bit op Maat heb ik twee jaar geleden bij mijn paard laten komen. Zij heeft hem toen een aantal Cranio Sacraal behandelingen gegeven.
In mijn geval dus niet persé een bitfitting, maar dat doet zij dus wel.

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:20

Ik heb een Bitfitting gehad bij joy4horses. Om je eerlijk te zeggen was ik daar niet over te spreken. Ze had bij mijn paard een bit geadviseerd. Echter binnen 1 week had ik al problemen, mondhoeken gingen stuk. Hierop adviseerde ze bitringen maar dit gaf geen gewenst resultaat. Kortom ik heb nu een duur bit liggen wat niet wordt gebruikt en zij geeft geen reactie meer. Kortom zonde van mijn geld.

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:53

Ik heb bitfitter Linda Mulder bij mijn paard gehad en ben daar super tevreden over! Ze nam echt goed de tijd maar had ook al snel door wat mijn paard zijn voorkeur was kwa bit. Wij hebben er wel echt heel veel aan gehad, paard loopt een stuk fijner en scheelt zelf een hele hoop bitten aanschaffen en uittesten :+

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:06

Ik heb eind vorig jaar Ymke van de bitfitter op bezoek gehad. Meerdere bitten kunnen proberen en duidelijk verschil ervaren. http://debitfitter.nl/

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:14

Ik heb zowel een hoofdstel als bit via joy4horses. Ik vind het echt een top mens! Geen gedoe, uitgebreid testen en even op proef.

Ik heb nu al 2 jaar een neue schule turtle en dat is voor mijn pony echt een verademing. Bit had ik zelf nooit gekocht wellicht.
Ik had duur geinvesteerd in sprenger en myler, maar dat was stug en strak in de mond/lijf. Tot Bianca de turtle aan ons adviseerde. Wereld van verschil.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:13

Ook ik heb joy4horses langs gehad. Ze nam de tijd, was heel kundig en praatte me geen bit aan. Maar liet me echt voelen. Nu een week een bit waar ik erg tevreden over ben. Ook de fysio behandeling die ze deed, was fijn voor m’n paard.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:43

Dandy200 schreef:
Ik heb eind vorig jaar Ymke van de bitfitter op bezoek gehad. Meerdere bitten kunnen proberen en duidelijk verschil ervaren. http://debitfitter.nl/
Zij doet het super. Heel veel kennis en ook hele goede service. Ze levert ook hoofdstellen van bridle2fit die kun je echt perfect passend krijgen door alle verschillende onderdelen.