Ik ben hartstikke blij dat ik een mooi passend zadel voor mijn paard heb gevonden..maar het leer van het zitvlak is zo glad en dat vind ik niet zo heel fijn. Als ik een rijbroek met siliconen zitvlak draag is er weinig aan de hand maar ik heb ook broeken die dat niet hebben en dan zit het vervelend. Nu vroeg ik me af of er iets is dat ik kan doen om het zadel wat stroever te maken? Een smeerseltje of misschien een seatsaver, alleen die laatste kan ik tot 18 inch vinden en mn zadel is 19 inch.
Nouvel
Geplaatst: 24-05-21 20:24
Er is leervet die het zitvlak van je zadel wat stroever maakt. Volgens mij van Effax.
Ik koop dus geen broeken meer zonder siliconen zitvlak sinds ik op vakantie een enorm glad zadel onder mn kont had
Nouvel
Geplaatst: 24-05-21 20:48
Muronia schreef:
Geeft dat spul ook vlekken in je rijbroek?
Ik gebruik het vooral dat mijn dekjes niet weg glijden, doen er een paar bij mij, en op de witte geeft ‘ie geen vlekken, dus op je broek denk ook niet...
Houd er wel rekening mee dat als je iets gaat smeren voor stroever worden dat je siliconen broeken nog stroever worden in het zadel.
Moska
Geplaatst: 24-05-21 20:51
Muronia schreef:
Geeft dat spul ook vlekken in je rijbroek?
Is me nog nooit opgevallen, het spul is zelf wat gelig van kleur, maar zodra je het opbrengt wrijf je het helemaal weg en zie je niks meer. Het is wel handig om het van voren iets te verwarmen. Het is vrij stug van zichzelf en dat wil het wat lastiger om op te brengen.