Het onmogelijke gezocht: neusriem/hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Het onmogelijke gezocht: neusriem/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 13:10

Ik heb ook weer wat bedacht hoor :+

Ik ben op zoek naar een nieuw hoofdstel met een anatomisch gevormde neusriem (dus uit één stuk). Easy peasy zou je zeggen, keus genoeg. MAAR:

- Door een oud litteken onder zijn kin verdraagt mijn paard geen sperriem. Modellen als de Shockemöhle Equitus en de Rambo Micklem vallen dus af (En 99% van het totaal aan anatomische neusriemen)

- Om het nog even moeilijker te maken zoeken we een bruin hoofdstel. Liefst met contrasterende stiksels, maar hee, als we überhaupt iets kunnen vinden dan kunnen die stiksels me gestolen worden.

- Als kers op de taart heeft mijn paard in veel gevallen een extra full nodig. Gelukkig zijn er redelijk wat full hoofdstellen die wel passen, met hier en daar wat aanpassingen. Als het niet past dan zijn het meestal de bakstukken die te hoog aan de neusriem zitten en dus in zijn ogen komen, of het kopstuk zit niet mooi om de oren.

Met al deze eisen kwam ik uit op de volgende modellen:

- Hooks Lingus Fairfield
- Felix Bühler Anatomical Innovation
- Felix Bühler Anatomical Vision Space
- Claridge House Mora
- Horsegear Styx

Van de Hooks hoofdstellen weet ik dat ze klein vallen, dus daar schieten we niks mee op. Zeker omdat het niet even te passen en terug te brengen is.
De anatomical innovation is niet meer te krijgen; de vision space alleen in zwart.
De Claridge House is ook alleen in zwart.

Dan blijft de Styx over (met witte stiksels, jaja!). Heeft iemand ervaring met de kwaliteit en pasvorm van deze hoofdstellen?

En wie o wie weet er nog meer opties voor ons :)?

tyleysmiley

Re: Het onmogelijke gezocht: neusriem/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:20

Waarom zelf geen hoofdstel ontwerpen en laten maken?
Op Bokt door verschillende bokkers gedaan en vokgens mij viel de prijs wel mee,nouja goedkoop is het niet,maar ik vond de prijs wel in verhouding

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:37

En van torsy design? Ik heb zelf ook de pro, die kan je als stang en trens gebruiken maar gebruik m zelf meestal gewoon als trens, niet goedkoop maar wel veel aanpasbaar, heb er zelf trouwens een full van maar alles op strakste gaatje en zit nog vrij los

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:48

Misschien het Kavalkade hoofdstel Ivy?

https://www.la-equistyle.nl/webshop/paa ... l-ivy.html

Is bruin, met contrasterend stiksel, verkrijgbaar in XFull en de sperriem kun je er gewoon afhalen.
Als je dat lusje dan niet mooi vindt kun je die vaak voor €2 bij de schoenmaker helemaal weg laten halen zodat je er niets meer van ziet.

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:52

Misschien is de PS of Sweden Paladin iets? Heel fijn hoofdstel met fijne neusriem, zonder sperriem te gebruiken. Beschikbaar in een extra full, had mijn paard ook nodig :+
Afbeelding

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:41

Ik heb de styx. Was opzoek naar een hoofdstel zonder sperriem waarbij het bit vastzit aan de neusriem.

Mijn paard is een half koudbloed en heeft best een groot hoofd. Volgens mij zit nu alles op het laatste gaatje.

Heb niet echt een betere foto, maar wil hem best voor je maken als je dat graag wil.
Afbeelding

Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:47

Stubben?
En sperriem gewoon aflaten. Nergens voor nodig ook

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:28

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:34

Ik heb die van horsegear, fijn hoofdstel :)

Je kan misschien ook eens kijken naar die van montar?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:54

En de PrestTeq dan?

Is er in het bruin en binnenkort leverbaar in Xfull (ik heb er ook al een besteld, maar dan zwart)

De losse onderdelen zijn, waar nodig, ook apart te bestellen zodat je deze echt op maat kan maken.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 14:50

Wat een toppers zijn jullie!!

tyleysmiley schreef:
Waarom zelf geen hoofdstel ontwerpen en laten maken?
Op Bokt door verschillende bokkers gedaan en vokgens mij viel de prijs wel mee,nouja goedkoop is het niet,maar ik vond de prijs wel in verhouding

Hier heb ik aan zitten denken, ook omdat ik kopstuk, bakstukken etc. gewoon heb en dus alleen een neusriem zou kunnen laten maken. Via bokt heb ik een aantal adresjes gevonden, maar die zijn inmiddels allemaal gestopt. Mocht je nog linkjes hebben naar de topics waarin ze voorbij kwamen dan houd ik me aanbevolen :)!

Maddy_Paola schreef:
En van torsy design? Ik heb zelf ook de pro, die kan je als stang en trens gebruiken maar gebruik m zelf meestal gewoon als trens, niet goedkoop maar wel veel aanpasbaar, heb er zelf trouwens een full van maar alles op strakste gaatje en zit nog vrij los

Goeie tip, dankjewel! Ik zie dat de bruine op dit moment uitverkocht is, maar ik ga het even in de gaten houden!

Lobke1998 schreef:

Is bruin, met contrasterend stiksel, verkrijgbaar in XFull en de sperriem kun je er gewoon afhalen.
Als je dat lusje dan niet mooi vindt kun je die vaak voor €2 bij de schoenmaker helemaal weg laten halen zodat je er niets meer van ziet.

Oh wauw, deze is heel gaaf! Dat oranje/cognac stiksel zit ook in mijn zadel dus dat matcht echt perfect. Denk je niet dat de druk van de neusriem verandert als je de sperriem eraf haalt? Ik vind dat heel lastig te bepalen voor die anatomische neusriemen..

ViveChopin07 schreef:
Misschien is de PS of Sweden Paladin iets? Heel fijn hoofdstel met fijne neusriem, zonder sperriem te gebruiken. Beschikbaar in een extra full, had mijn paard ook nodig :+
[ [url=m/Deh9mW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook een super goede tip, dankje! Ik vreesde al dat het een duur grapje ging worden :D. Hoe is de kwaliteit? Ik heb er nog nooit eentje in handen gehad maar hoor er goede verhalen over!

Melisje_92 schreef:
Ik heb de styx. Was opzoek naar een hoofdstel zonder sperriem waarbij het bit vastzit aan de neusriem.

Mijn paard is een half koudbloed en heeft best een groot hoofd. Volgens mij zit nu alles op het laatste gaatje.

Heb niet echt een betere foto, maar wil hem best voor je maken als je dat graag wil.
[ [url=m/wGP2lI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat ‘em erg gaaf! Hoe vind je de kwaliteit :)?

Zuidpool schreef:
Stubben?
En sperriem gewoon aflaten. Nergens voor nodig ook

Ik kan er van Stubben geen vinden, maar misschien mis ik iets? Bij een aantal van die anatomische hoofdstellen is die sperriem nodig voor gelijke drukverdeling. Bij de BR Mirfield of de QHP Sedna bijvoorbeeld. Overigens ben ik het verder volkomen met je eens; ik gebruik er nooit eentje en vind dat ook totaal niet nodig :)

MyChoice schreef:
https://www.houseofmontar.com/shop/mont ... 10/p-16858

Ik heb een Extrafull van Montar. Bruin met witte stiksels. Niet dit model, maar deze is zonder sperriem. Super zacht leer. Wel prijzig.

Heel mooi hoofdstel! Vind vooral de kopstukken erg fijn ogen. En dat het prijzig zou worden was ik al bang voor :D

mayadeby schreef:
Ik heb die van horsegear, fijn hoofdstel :)

Je kan misschien ook eens kijken naar die van montar?

Hoe vind je de kwaliteit? En heb je toevallig een foto van waar die om je paard zit :)?

Nientsje schreef:
En de PrestTeq dan?

Is er in het bruin en binnenkort leverbaar in Xfull (ik heb er ook al een besteld, maar dan zwart)

De losse onderdelen zijn, waar nodig, ook apart te bestellen zodat je deze echt op maat kan maken.

Erg mooi hoofdstel! Denk je dat ik de sperriem er gewoon af kan halen?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:16

Afbeelding

Van kieffer (amy) sperriem kan eruit en zie je dan niets van, ook anatomisch kopstuk. Mijn haflinger heeft hem en echt super kwaliteit

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:30

Saar88 schreef:
Erg mooi hoofdstel! Denk je dat ik de sperriem er gewoon af kan halen?

Dat riempje onder het bit zit aan 1 kant vast aan een ringetje. Als je die er af wil hebben, zal je die eraf moeten knippen denk ik.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:37

Ik heb de horsegear styx als tijdelijke oplossing tot de Schockemohle equitus Delta weer leverbaar is. Ik vind de horsegear heel fijn, maar de neusriem is wat breed voor het smalle hoofd van mijn paard en de pasvorm van de Delta is net wat beter en soepeler. Al met al is de Styx wel echt zijn geld waard hoor. Moet even soepel worden maar mijn merrie die niets om haar neus kan verdragen en dus ook geen sperriem doet het er heel goed op. Alleen jammer dat de bruine versie haast zwart is qua kleur... Valt normaal qua maatvoering en zeker niet heel ruim.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:38

De Styx heb ik ook gehad. Mooi hoofdstel om te zien en erg licht. Vind de kwaliteit niet zo. Na een half jaar in gebruik zijn de bakstukken los komen te zitten, zeg maar waar ze op de neusriem vastgestikt zijn. De stiksels zaten volledig los en het was maar wachten tot het hele zooitje uit elkaar viel. Tevens waren de teugels op buitenrit geknapt. Voor mij hoeft het niet zo meer. Jammer, want paard reageerde er erg fijn op.

Overigens heel goed opgelost vanuit EJ: geld terug of een nieuw hoofdstel. Heb toch maar voor geld terug gekozen.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:48

Saar88 schreef:
Maddy_Paola schreef:

Goeie tip, dankjewel! Ik zie dat de bruine op dit moment uitverkocht is, maar ik ga het even in de gaten houden!

Als je facebook hebt kan je haar ook gewoon berichtje sturen, ze heeft t vrij druk met aanvragen en nieuwe ontwerpen dus weet niet hoe up to date de site is, doe haarzelf ook altijd gewoon berichtje, meestal via bedrijfspagina Torsy Design maar ook wel eens prive gedaan toen er iets fout ging met de messenger van de bedrijfspagina

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:55

Saar88 schreef:
Lobke1998 schreef:

Oh wauw, deze is heel gaaf! Dat oranje/cognac stiksel zit ook in mijn zadel dus dat matcht echt perfect. Denk je niet dat de druk van de neusriem verandert als je de sperriem eraf haalt? Ik vind dat heel lastig te bepalen voor die anatomische neusriemen..

Nee hoor in principe veranderd dat niets aan de druk, wij gebruiken nooit een sperriem en ook bij dit hoofdstel hebben wij hem eraf gehaald.

Een sperriem zorgt er juist vaak voor dat de neusriem naar onder wordt getrokken en er meer druk op de neus komt te staan in vergelijking met alleen een hoge neusriem.
Bijna bij alle hoofdstellen waarbij de bevestiging van de sperriem in het midden zit is het fijner voor het paard om deze eraf te halen, of je moet hem altijd heel los hebben zitten, dan zal het niet voor heel veel meer druk zorgen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:47

Wij zouden zoiets voor je kunnen maken. Dan kan je precies bepalen wat je wil qua kleur, stiksels, neusriem etc. etc. En natuurlijk geheel op maat.