Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElSea schreef:Koelen met stromend water blijkt uit onderzoek het beste te koelen. Ik zou thuis dus vooral koelen met water in plaats van Icepacks. Op de meeste wedstrijden en trainingen is er een mogelijkheid om je paard af te spoelen dus investeer daar tijd om hem/haar goed te koelen in plaats van dat je geld kwijt bent aan opties die minder goed de temperatuur van de pezen terugkoelen.
StonedRomy schreef:Ik heb ze eens bij mezelf omgedaan nadat ik ze nat had gemaakt met warm water en ze koelen goed. Ik gebruik de graag na een lange buitenrit en dikkere benen zijn er snel mee weg.
esc schreef:ElSea schreef:Koelen met stromend water blijkt uit onderzoek het beste te koelen. Ik zou thuis dus vooral koelen met water in plaats van Icepacks. Op de meeste wedstrijden en trainingen is er een mogelijkheid om je paard af te spoelen dus investeer daar tijd om hem/haar goed te koelen in plaats van dat je geld kwijt bent aan opties die minder goed de temperatuur van de pezen terugkoelen.
Hoi, ja ik weet dat koelen met stromend water de beste optie is en dat doe ik thuis dan ook na het rijden, met daarna soms nog een icepack op stal voor 10 min (op aanraden dierenarts). Helaas is dit op een training, zeker op een crossterrein niet altijd voor handen. Vandaar dat ik op zoek was naar een alternatief. Icepacks zijn zo ongeveer al ontdooid voordat ik klaar ben met trainen dus dat werkt niet.
rien10 schreef:Wil je het hele onderbeen koelen? Of alleen voet, kogel, stukje onderbeen? Als je paard braaf is, kan je hem in een emmer water zetten met een been.
hwn schreef:Eventjes een oud topic weer een schopje geven: paard is herstellende van ernstige peesblessure, en dierenarts zegt dat de zwelling niet meer zal weggaan. Maar nu vroeg ik me af of deze sokken of bandages (ik vrees dat de sokken te wijd zullen zijn, heeft slanke beentjes) misschien toch kunnen helpen. Kan natuurlijk dat de verdikking littekenweefsel is, is in ieder geval geen vocht, dus ik vrees ervoor...
Bvtjee schreef:hwn schreef:Eventjes een oud topic weer een schopje geven: paard is herstellende van ernstige peesblessure, en dierenarts zegt dat de zwelling niet meer zal weggaan. Maar nu vroeg ik me af of deze sokken of bandages (ik vrees dat de sokken te wijd zullen zijn, heeft slanke beentjes) misschien toch kunnen helpen. Kan natuurlijk dat de verdikking littekenweefsel is, is in ieder geval geen vocht, dus ik vrees ervoor...
en ? ik heb een paard die enkele weken geleden ineens met een dikbeen stond.. na intensieve behandeling met antibiotica en onstekingsremmers is het flink gezakt. alleen op de kogel aan de voorkant blijft het wat gezwollen. als ik der beweging geef zie je het direct afnemen. Een lymfe drainage word nog niet aangeraden ivm dat er een veulen nog naast loopt. dus kwam ik deze sokken tegen. nu ben ik benieuwd of je al ervaring ermee hebt.
Jonnekee schreef:Ik geef dit topic even een schopje
Is er iemand die de bandages ‘s nachts gebruikt, er staat dat je beter de standing wraps kan gebruiken maar denk dat die minder goed blijven zitten, mijn paard stond vandaag helaas met verhoging en 4 dikke benen, dierenarts is geweest en heeft medicatie gehad, maar heb hem voor de nacht achter in de Incrediwear bandages gezet
Jonnekee schreef:Ik geef dit topic even een schopje
Is er iemand die de bandages ‘s nachts gebruikt, er staat dat je beter de standing wraps kan gebruiken maar denk dat die minder goed blijven zitten, mijn paard stond vandaag helaas met verhoging en 4 dikke benen, dierenarts is geweest en heeft medicatie gehad, maar heb hem voor de nacht achter in de Incrediwear bandages gezet
Bvtjee schreef:hwn schreef:Eventjes een oud topic weer een schopje geven: paard is herstellende van ernstige peesblessure, en dierenarts zegt dat de zwelling niet meer zal weggaan. Maar nu vroeg ik me af of deze sokken of bandages (ik vrees dat de sokken te wijd zullen zijn, heeft slanke beentjes) misschien toch kunnen helpen. Kan natuurlijk dat de verdikking littekenweefsel is, is in ieder geval geen vocht, dus ik vrees ervoor...
en ? ik heb een paard die enkele weken geleden ineens met een dikbeen stond.. na intensieve behandeling met antibiotica en onstekingsremmers is het flink gezakt. alleen op de kogel aan de voorkant blijft het wat gezwollen. als ik der beweging geef zie je het direct afnemen. Een lymfe drainage word nog niet aangeraden ivm dat er een veulen nog naast loopt. dus kwam ik deze sokken tegen. nu ben ik benieuwd of je al ervaring ermee hebt.